مهمترین صفحات وب که هر متخصص سئو باید به آنها توجه کند

مهمترین صفحات وب که هر متخصص سئو باید به آنها توجه کند

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

همه صفحه وب مهم اند و باید بهینه و به عنوان یک صفحه فرود در نظر گرفته شوند. اما صفحاتی هستند که بیشترین ارزش سئو را دارند. قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم، می خواهم یک چیز را کاملاً روشن کنم: وقتی صحبت از سئو به میان می آید، هر صفحه یک صفحه فرود است. و وقتی می‌گویم «هر صفحه»، منظور هر صفحه‌ای است که توسط موتورهای جستجو قابل خزیدن و فهرست‌بندی است. بنابراین اگر نمی‌خواهید موتورهای جستجو صفحه‌ای را فهرست‌بندی کنند، حتماً باید آن را مسدود کنید.

یک صفحه فرود خوب  توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. به نیازها و خواسته های آنها می پردازد. به سوالات مهم و مرتبط پاسخ می دهد. آنها را وسوسه می کند که راه حلی را که شما ارائه می دهد را امتحان کنند. هم چنین آنها را به انجام یک اقدام خاص هدایت می کند. با در نظر گرفتن تمام این موارد، متوجه می شویم که هر صفحه در یک وب سایت نیاز به توجه یک متخصص سئو دارد و هیچ صفحه وبی خارج از محدوده و حوزه سئو نیست.

این وظیفه متخصص سئو است که تعیین کند کدام صفحات بیشترین ارزش و بزرگترین فرصت ها برای کسب درآمد را دارند. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله می خواهیم به بررسی صفحات وبی که هر متخصص سئو باید به آنها توجه کند بپردازیم. چرا که اینها معمولاً مهمترین صفحات یک کمپین بهینه سازی هستند.

مهمترین صفحات وب که هر متخصص سئو باید به آنها توجه کند

1. صفحه اصلی

صفحه اصلی معمولاً یکی از پربازدیدترین صفحات هر وب سایت است و اولین صفحه ای است که بازدیدکننده می بیند. اما چه یک بازدیدکننده ابتدا به صفحه اصلی شما بیاید یا از یک صفحه داخلی به آنجا بروید، انتظارات خاصی از آنچه پیدا خواهد کرد دارد. صفحه اصلی باید یک نمای کلی از آنچه وب سایت ارائه می دهد ارائه دهد.  صفحه اصلی شما به عنوان دریچه ای برای بازدیدکنندگان برای ورود و شروع سفر خود به سایت شما عمل می کند، جایی که افراد جزئیات بیشتری در مورد آنچه شما ارائه می دهید پیدا می کنند.

صفحه اصلی بهینه شده

بسیاری از متخصصان سئو در تلاش برای بهینه سازی صفحات اصلی برای محصول یا خدمات اصلی کسب و کار اشتباه می کنند. اگر شما یک شرکت منحصر به فرد محصول یا خدمات هستید، این استراتژی می تواند بسیار خوب باشد. با صفحه اصلی بهینه شده یاد می گیرید که چگونه با بازاریابی محتوا کسب و کار خود را به جلو ببرید، چگونه با استراتژی بازاریابی محتوا همه کاره به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید، و در نهایت چگونه مشتریان را جذب خود کنید و فروش خود را افزایش دهید.

تبلیغات

استراتژی بهتر و پایدارتر برای بهینه سازی صفحه اصلی، تمرکز بر نام برند شرکت است. از این نظر، این امر بهینه سازی صفحه اصلی را آسان می کند، زیرا وقتی نام شرکت را تایپ می کنید، صفحه اصلی آن کسب و کار باید بیشتر از هر صفحه در وب سایت مرتبط با برند باشد. این یک روش هوشمند برای بهبود شهرت انلاین برند شما می باشد، اما رتبه بندی تنها دلیل بهینه سازی این صفحه نیست و بهینه سازی صفحه اصلی برای کلیک و تعامل، بسیار مهم تر از هر چیز دیگری است.

2. صفحه درباره ما

مطالعات ثابت کرده‌اند که بازدیدکنندگانی که صفحه درباره ما سایت را دیده‌اند، نسبت به کسانی که این کار را نمی‌کنند، بیشتر احتمال دارد که تبدیل به مشتری شوند. این آمار می تواند یک علامت یا یک نتیجه را ثابت کند.

علامت: بازدیدکنندگانی که نزدیک به تبدیل به مشتری هستند، قبل از اینکه متعهد شوند سایت درباره ما را بررسی کنند.

نتیجه: بازدیدکنندگانی که از صفحه «درباره ما» بازدید می‌کنند، به شدت تحت تأثیر محتوا قرار می‌گیرند و در صورتی که صفحه با آنچه می‌خواهند یاد بگیرند مطابقت داشته باشد، به احتمال زیاد تبدیل به مشتری می‌شوند.

اما در هر صورت، صفحه درباره ما بخش مهمی از فرآیند تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری است. و این بدان معناست که صفحه درباره ما صفحه مهمی برای جذب مشتری و ترافیک است. مانند هر صفحه فرود خوب، صفحه درباره ما باید نقش خود را در فرآیند تبدیل ایفا کند. صفحه درباره ما ممکن است برای بهینه سازی صفحه ای عجیب به نظر برسد، اما در واقعیت، کلمات کلیدی زیادی وجود دارند که برای این صفحات ساخته شده اند. هر کلمه کلیدی مرتبط با صنعت یا محصول که مربوط به شرکت، تجارت، نمایندگی، دفتر یا انواع مشابه باشد برای صفحه درباره ما مناسب است.

3. صفحه تماس با ما

تقریباً تنها یک دلیل وجود دارد که بازدیدکنندگان عمداً به صفحه تماس با ما بروند: آنها اطلاعات تماس شما را می خواهند. شاید برای شما ایمیلی بفرستند، شاید تماس بگیرند، یا شاید فقط بخواهند بدانند در کجا قرار دارید. و این آخرین گزینه برای بهینه سازی صفحه اصلی را در اختیار ما قرار می دهد. تلاش های بهینه سازی خود را بر یک موقعیت مکانی متمرکز کنید:

-جستجوگرها از چه کلیدواژه هایی استفاده می کنند که بیشتر مرتبط با منطقه شما هستند.

-نقشه ها را در صفحه تماس خود ادغام کنید.

-از طرحواره در آدرس و شماره تلفن خود استفاده کنید.

-مهمتر از همه تماس با شما را برای بازدیدکنندگان آسان کنید.

این یک صفحه تعامل اولیه است. اگر افراد زیادی از صفحه تماس با ما شما بازدید می‌کنند و با آن ارتباط برقرار نمی‌کنند، این می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که کار را دشوار می‌کنید، اطلاعات زیادی را می‌خواهید یا به سادگی گزینه‌های تماس مناسب را ارائه نمی‌دهید. صفحه تماس با ما با گزینه‌های تعامل متعدد باید به گونه ایی باشد تا بازدیدکنندگان بتوانند به روشی که بیشترین احساس راحتی را دارند با شما تماس بگیرند.

4.دسته بندی محصولات و صفحات زیر مجموعه

دسته بندی محصولات و بهینه سازی صفحات زیر مجموعه فرصت های فوق العاده سئو را فراهم می کند. در چرخه خرید، این صفحات بیشتر به کسانی که در مرحله خرید هستند خدمات می دهند. این بدان معناست که آن بازدیدکنندگان ایده خوبی از آنچه می‌خواهند دارند، اما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه‌های موجود هستند. اما در سطح سئو، این صفحات یک معدن طلای بهینه سازی هستند. کلمات کلیدی که این صفحات پوشش می دهند معمولاً آنقدر گسترده نیستند که تمام ارزش خود را از دست بدهند، اما آنقدر خاص نیستند که کل حجم جستجو را به دست بیاورند. آنها را نقطه شیرین سئو در نظر بگیرید.

با این حال، این صفحات مشکلی را نشان می دهند. صفحات برای بهینه سازی نیاز به محتوا دارند، اما بازدیدکنندگان در این صفحات محتوا نمی خواهند، آنها فقط می خواهند محصولات را ببینند و یا حداقل این چیزی است که بسیاری معتقدند. محتوا نقش ارزشمندی در فرآیند تبدیل بازی می کند. راه های زیادی برای اضافه کردن محتوا به صفحات بدون مخفی کردن آن یا محصولات وجود دارد. اینکه چگونه این کار را انجام دهید و هر صفحه به چه مقدار محتوا نیاز دارد به شما بستگی دارد. فقط مطمئن شوید که به همه بازدیدکنندگان آنچه نیاز دارند ارائه می دهید.

5. صفحات جزئیات محصول

هنگامی که یک بازدیدکننده در مرحله چرخه فروش قرار می گیرد، از بسیاری از صفحات جزئیات محصول بازدید می کند. هنگامی که آنها به مرحله خرید می روند، به این معنی است که آنها اطلاعات کافی را جمع آوری کرده اند و دقیقا می دانند چه می خواهند. اکنون آنها فقط به جزئیات دقیق نگاه می کنند و تصمیم می گیرند کدام نسخه از محصول را می خواهند و از چه کسی آن را بخرند. در جایی که اکثر صفحات دیگر نیاز به یک رویکرد سفارشی دارند، صفحات محصول را می‌توان به راحتی با استفاده از درج کلمه کلیدی پویا به طور انبوه بهینه کرد.

نحوه دسترسی به این صفحات می تواند تأثیر زیادی بر سئوی شما داشته باشد. هرچه پیوندهای بیشتری به صفحات جزئیات محصول خود داشته باشید، اعتبار پیوند بیشتری را از صفحات دیگر خود کسب می کنید. با این حال، این به این معنی است که شما به این صفحات، که اغلب بیشترین تبدیل را دارند، اعتبار پیوند بیشتری می دهید. این مبادله می تواند به معنای رتبه های پایین تر در صفحات دسته بندی به جای رتبه های بالاتر در صفحات محصول باشد یا برعکس.

6. صفحات پرسش و پاسخ

مطمئن شوید که صفحات سؤالات متداول شما به سؤالاتی که کاربران واقعاً می پرسند پاسخ می دهد.

7. دسته بندی وبلاگ و صفحات برچسب

هر وبلاگ باید دسته بندی هایی داشته باشد و در صورت تمایل می‌توانید یک قدم جلوتر رفته و پست‌های خود را با کلمات کلیدی که مربوط به آن‌ها هستند تگ کنید. خوانندگانی که وبلاگ شما را مرور می کنند می توانند از این دسته ها و برچسب ها برای یافتن محتوای مرتبط بیشتر استفاده کنند. این دسته بندی ها و صفحات برچسب می توانند به تنهایی صفحات فرود عالی باشند. این یک فرصت اضافی برای رتبه بندی عباراتی است که ممکن است در سایت اصلی خود هدف قرار نداده باشید.

8. پست های وبلاگ

هر سایتی محدودیتی برای تعداد صفحاتی دارد که می توان آنها را در فرآیند تبدیل استفاده کرد. اما تقریباً هیچ محدودیتی برای تعداد موضوعات مرتبطی که می توانید صفحات را برای آنها بهینه کنید وجود ندارد. اینجاست که پست های وبلاگ وارد عمل می شوند. هر موضوعی که نمی توانید در سایت اصلی خود به صورت عمیق کاوش کنید، می توانید با جزئیات زیاد در یک پست وبلاگ بررسی کنید.

هر پست وبلاگ را می توان برای جستجوهای خاص هدف قرار داد و از آن برای هدایت ترافیک مرتبط به سایت شما استفاده کرد. مطمئن شوید که پست‌های وبلاگ شما حاوی فراخوان‌هایی برای اقدام به سایت شما هستند. این مجوزی برای تبلیغ بی‌وقفه محصولات و خدمات خود با هر پست نیست، اما بدان معنا هم نیست که نمی‌توانید تشویق ملایمی به خوانندگان مستقیم خود برای دریافت اطلاعات بیشتر ارائه دهید.

9. فایل های PDF

 از نظر فنی اینها مانند صفحات وب نیستند، اما PDF ها اغلب بخشی از ارائه اطلاعات ارزشمند به بازدیدکنندگان شما هستند، البته در قالبی متفاوت. PDF ها باید به مقدار کم مورد استفاده قرار گیرند، اما زمانی که از آنها استفاده می شود، باید مانند هر صفحه وب دیگری بهینه شوند.

اگر سایت شما دارای صفحات دیگری است که در اینجا ذکر نشده است، تصور نکنید که به این معنی است که آن صفحات مهم نیستند. به یاد داشته باشید، هر صفحه یک صفحه فرود است، به این معنی که هر صفحه می تواند و باید بهینه شود. نه فقط برای ترافیک موتورهای جستجو، بلکه برای قابلیت استفاده و تبدیل آن.

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *