PPC چیست؟ اصول بازاریابی پرداخت به ازای کلیک

PPC چیست؟ اصول بازاریابی پرداخت به ازای کلیک PPC

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

چه کمی در مورد بازاریابی PPC شنیده باشید و کنجکاو باشید که بیشتر بدانید، و چه از قبل می دانید که می خواهید از PPC برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید به جای درستی آمده اید! در این مقاله قصد داریم در مورد اینکه PPC چیست، اصول آن چگونه است و اینکه مدیریت کمپین های آن باید چگونه باشد صحبت کنیم.  برای اینکار ابتدا ما باید PPC را تعریف کنیم و یک درک اساسی از نحوه عملکرد تبلیغات PPC ایجاد کنیم. در ادامه با سئوجان همراه باشید.

PPC چیست؟

PPC مخفف pay-per-click مدلی از بازاریابی اینترنتی است که در آن تبلیغ‌کنندگان هر بار که روی یکی از تبلیغاتشان کلیک می‌شود، هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند. اساساً، این راهی برای خرید بازدید از سایت شما است. تبلیغات موتورهای جستجو یکی از محبوب ترین اشکال PPC است که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا زمانی که شخصی کلمه کلیدی مرتبط با پیشنهاد کسب‌وکارشان را جستجو می‌کند، برای قرار دادن آگهی در لینک‌های حمایت‌شده موتور جستجو پیشنهاد بدهند. به عنوان مثال، اگر ما برای کلمه کلیدی “نرم افزار PPC” پیشنهاد بدهیم، ممکن است تبلیغ ما در بالاترین نقطه در صفحه نتایج گوگل نمایش داده شود.

هر بار که تبلیغ ما کلیک می شود، بازدیدکننده ای را به وب سایت ما می فرستد، باید هزینه کمی را به موتور جستجو پرداخت کنیم. هنگامی که PPC به درستی کار می کند، هزینه آن ناچیز است، زیرا ارزش بازدید بیشتر از مبلغی است که برای آن پرداخت می کنید. به عبارت دیگر، اگر برای یک کلیک 3 دلار بپردازیم، اما کلیک منجر به فروش 300 دلاری شود، سود زیادی به دست آورده ایم. برای ایجاد یک کمپین PPC برنده، چیزهای زیادی انجام می شود: از تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، سازماندهی آن کلمات کلیدی در کمپین ها و گروه های تبلیغاتی سازماندهی شده، تا راه اندازی صفحات PPC که برای تبدیل بهینه شده اند.

موتورهای جستجو به تبلیغ‌کنندگانی که می‌توانند کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک مرتبط و هوشمندانه ایجاد کنند، با دریافت هزینه کمتر برای کلیک‌های تبلیغاتی از آنها پاداش می‌دهند. اگر تبلیغات و صفحات شما برای کاربران مفید و راضی کننده باشد، گوگل به ازای هر کلیک هزینه کمتری از شما دریافت می کند که منجر به سود بیشتر برای کسب و کار شما می شود. بنابراین اگر می خواهید استفاده از PPC را شروع کنید، مهم است که یاد بگیرید چگونه آن را به درستی انجام دهید.

تبلیغات گوگل چیست؟

Google Ads محبوب ترین سیستم تبلیغاتی PPC در جهان است. پلت فرم Ads به کسب و کارها این امکان را می دهد تا تبلیغاتی را ایجاد کنند که در موتور جستجوی Google و سایر ویژگی های Google ظاهر می شود. Google Ads بر اساس یک مدل پرداخت به ازای کلیک عمل می کند، که در آن کاربران برای کلمات کلیدی پیشنهاد می دهند و برای هر کلیک روی تبلیغات خود هزینه می پردازند. هر بار که یک جستجو آغاز می شود، گوگل به جمع تبلیغ کنندگان تبلیغات می پردازد و مجموعه ای از برندگان را برای نمایش در فضای تبلیغاتی ارزشمند در صفحه نتایج جستجوی خود انتخاب می کند.

برندگان بر اساس ترکیبی از عوامل، از جمله کیفیت و ارتباط کلمات کلیدی و کمپین های تبلیغاتی آنها، و همچنین اندازه پیشنهادات کلمه کلیدی آنها انتخاب می شوند. به طور دقیق‌تر، اینکه چه کسی در صفحه ظاهر می‌شود، بر اساس و رتبه آگهی تبلیغ‌کننده است، معیاری که با ضرب دو عامل کلیدی محاسبه می‌شود. قیمت پیشنهادی CPC (بالاترین مبلغی که یک تبلیغ‌کننده مایل به خرج کردن است) و امتیاز کیفیت (مقداری که در نظر گرفته می‌شود). این سیستم به تبلیغ کنندگان برنده اجازه می دهد تا با هزینه ای متناسب با بودجه آنها به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنند و در اصل نوعی حراج است.

تبلیغات گوگل چگونه کار می کند

انجام بازاریابی PPC از طریق Google Ads بسیار ارزشمند است، زیرا گوگل به عنوان محبوب ترین موتور جستجو، حجم عظیمی از ترافیک را دریافت می کند و بنابراین بیشترین بازدید و کلیک را به تبلیغات شما ارائه می دهد. اینکه تبلیغات PPC شما هر چند وقت یکبار ظاهر می شود بستگی به این دارد که کدام کلمات کلیدی و انواع تطابق را انتخاب کنید. در حالی که تعدادی از عوامل تعیین کننده میزان موفقیت کمپین تبلیغاتی PPC شما هستند، می توانید با تمرکز بر موارد زیر به دستاوردهای زیادی برسید:

-ارتباط کلمه کلیدی : ایجاد لیست کلمات کلیدی PPC مرتبط، گروه های کلیدی فشرده و متن تبلیغاتی مناسب.

-کیفیت صفحه فرود: ایجاد صفحات فرود بهینه شده با محتوای متقاعد کننده، مرتبط و یک فراخوان برای اقدام واضح، متناسب با عبارت های جستجوی خاص.

-امتیاز کیفیت: امتیاز کیفیت رتبه‌بندی گوگل از کیفیت و ارتباط کلمات کلیدی، صفحات فرود و مزایای کمپین‌های PPC شما است. تبلیغ‌کنندگانی که امتیازهای کیفی بهتری دارند، با هزینه‌های کمتر، کلیک‌های بیشتری روی تبلیغات دریافت می‌کنند.

-خلاقانه : تبلیغاتی جذاب بسیار مهم است. و اگر در شبکه نمایش تبلیغات می‌کنید، می‌توانید از ابزاری مانند Smart Ads Creator برای ایجاد تبلیغات با کیفیت که نیاز به کلیک دارند استفاده کنید.

تحقیق کلمات کلیدی PPC

تحقیق کلمات کلیدی برای PPC فوق العاده وقت گیر و فوق العاده مهم است. کل کمپین PPC شما حول کلمات کلیدی ساخته شده است و موفق ترین تبلیغ کنندگان Google Ads به طور مداوم لیست کلمات کلیدی PPC خود را رشد و اصلاح می کنند. اگر فقط یک بار تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید، هنگام ایجاد اولین کمپین خود، احتمالاً صدها هزار کلمه کلیدی ارزشمند، طولانی، کم هزینه و بسیار مرتبط را که می توانند ترافیک سایت شما را افزایش دهند، از دست داده اید.

یک لیست کلمات کلیدی PPC موثر باید:

مرتبط: البته، شما نمی خواهید برای ترافیک وب که هیچ ارتباطی با کسب و کار شما ندارد، هزینه بپردازید. شما می خواهید کلمات کلیدی هدفمندی را پیدا کنید که منجر به نرخ کلیک بالاتر PPC، هزینه موثر به ازای هر کلیک و افزایش سود شود. این بدان معناست که کلمات کلیدی که بر روی آنها پیشنهاد می دهید باید با پیشنهادهایی که می فروشید مرتبط باشند.

جامع: تحقیقات کلیدواژه شما نه تنها باید شامل محبوب ترین و پر جستجوترین عبارات باشد، بلکه باید شامل دنباله طولانی جستجو نیز باشد. کلمات کلیدی بلند خاص تر و کمتر متداول هستند، اما اکثریت ترافیک ناشی از جستجو را تشکیل می دهند. علاوه بر این، آنها رقابت کمتری دارند و بنابراین هزینه کمتری دارند.

گسترده: شما می خواهید به طور مداوم کمپین های خود را اصلاح و گسترش دهید و محیطی ایجاد کنید که در آن لیست کلمات کلیدی شما به طور مداوم در حال رشد و انطباق باشد.

مدیریت کمپین های PPC شما

هنگامی که کمپین های جدید خود را ایجاد کردید، برای موفقیت در کمپین های ppc باید آنها را به طور منظم مدیریت کنید تا مطمئن شوید که همچنان موثر هستند. در واقع، فعالیت منظم یکی از بهترین پیش بینی کننده های موفقیت است. شما باید به طور مداوم عملکرد حساب خود را تجزیه و تحلیل کنید و تنظیمات زیر را برای بهینه سازی کمپین های خود انجام دهید:

کلمات کلیدی PPC را اضافه کنید: با افزودن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان، دامنه کمپین های PPC خود را افزایش دهید.

کلمات کلیدی منفی را اضافه کنید: برای بهبود ارتباط کمپین و کاهش هزینه های هدر رفته، عبارات غیر تبدیل کننده را به عنوان کلمات کلیدی منفی اضافه کنید.

تقسیم گروه‌های تبلیغاتی: با تقسیم کردن گروه‌های تبلیغاتی خود به گروه‌های تبلیغاتی کوچک‌تر و مرتبط‌تر، نرخ کلیک (CTR) و امتیاز کیفیت را بهبود بخشید که به شما کمک می‌کند متن آگهی و صفحات فرود هدفمندتری ایجاد کنید.

کلمات کلیدی پرهزینه PPC را بررسی کنید: کلمات کلیدی گران قیمت و کم کارایی را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را حذف کنید.

صفحات فرود را اصلاح کنید: محتوا و فراخوان‌ها صفحات فرود خود را تغییر دهید تا با عبارت‌های جستجوی فردی هماهنگ شوند تا بتوانند نرخ تبدیل را افزایش دهند.

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *