راههای متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای خرید در صفحات فرود

راههای متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای خرید در صفحات فرود

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

در دنیای پیشرفته امروزی، حضور آنلاین برای موفقیت یک تجارت بسیار مهم است. کسب‌وکارها با استفاده از یک وب‌سایت و حضور در رسانه‌های اجتماعی، می‌توانند علاقه مصرف‌کنندگان را به محصولات یا خدمات خود جلب کنند و در عین حال فروش خود را افزایش دهند. اولین استفاده از صفحات فرود توسط فناوری مایکروسافت انجام شد. از آنجایی که شرکت در فروش نسخه جدید ویندوز در سال 2003 زمان چالش برانگیزی را سپری می کرد، بخش فناوری اطلاعات آنها پیشنهاد ساخت یک سایت مستقل فقط برای ویندوز را داد. با توجه به این نوآوری، فروش ویندوز آنها یک شبه 30 درصد افزایش یافت. هنگامی که یک صفحه فرود ایجاد می کنید، فورا خود را از رقبای خود جدا می کنید.

یکی از مهم ترین صفحات وب که همه متخصصان سئو باید به آن توجه کنند صفحات فرود هستند که این صفحات با هدف تشویق بازدیدکنندگان به تعامل با وب‌سایت شما ایجاد می‌شوند، هدف نهایی یک صفحه فرود این است تا آنها را وادار به خرید محصول شما کند. وب سایت شرکت خود را به عنوان مرکز اصلی تمام فعالیت های تجاری آنلاین خود در نظر بگیرید. این جایی است که شما اطلاعات حیاتی را که مردم برای تبدیل شدن به مشتری به آن نیاز دارند، ارائه می دهید. صفحات فرود مانند پیام رسان هایی هستند که  آگاهی مردم را نسبت به آنچه ارائه می دهید افزایش می دهند. هرچه عملیات تجاری شما پیچیده تر باشد، صفحات فرود شما باید متنوع تر باشد. به همین دلیل است که تقریباً 70٪ از شرکت های B2B از صفحات فرود برای تولید سرنخ های فروش جدید استفاده می کنند.

در این مقاله میخواهیم در مورد راههای متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای خرید در صفحات فرود صحبت کنیم. در ادامه با سئوجان همراه باشید.

راههای متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای خرید در صفحات فرود

 

1. جلب توجه کنید

شما می توانید بهترین محصول یا خدمات را در روی کره زمین داشته باشید اما هیچ کس از وجود آن اطلاعی نداشته باشد. صفحات فرود برای معرفی افراد به بالای قیف فروش یا مرحله آگاهی بسیار مهم هستند. صفحات فرود اولین برداشت ها را از آنچه کسب و کار شما دارد تشکیل می دهند. بنابراین، عناصر قانع کننده باید وجود داشته باشند تا بینندگان را تشویق به اقدام فوری کنند. این صفحات باید شامل اجزای بصری مانند ویدیوها، تصاویر، گرافیک و البته CTAهای قانع کننده باشد. مطالعات نشان داده است که مردم به اطلاعات بصری بهتر از متن پاسخ می دهند، بنابراین مطمئن شوید که سلسله مراتب بصری صفحات فرود خود را به درستی دریافت کرده اید.

2. توضیحات واضح و سود محور بنویسید

اولین اشتباهی که بسیاری از بازاریابان جدید کسب‌وکار مرتکب می‌شوند ایجاد توصیف‌هایی از محصول است که به ندرت به مزایای مستقیم آن اشاره می‌کنند. ویژگی ها چیزی است که محصول شما می تواند انجام دهد و مزایا این است که چگونه ویژگی ها به مشتریان شما کمک می کند. به عنوان مثال، یک شرکت بازاریابی ایمیلی ممکن است ویژگی‌ای را تبلیغ کند که به کاربران امکان می‌دهد به راحتی لیست ایمیل خود را تقسیم کنند. مزیت این ویژگی این است که کاربران کنترل بیشتری بر سرنخ‌های خود دارند و بنابراین فرصت‌های بیشتری برای پیاده‌سازی شخصی‌سازی و توسعه پروفایل‌های مشتری به صورت عمیق‌تر دارند.

هنگام نوشتن توضیحات محصول خود، فراموش نکنید که به وضوح توضیح دهید که هر ویژگی چگونه به مشتریان بالقوه کمک می کند. مهم نیست که فهرست ویژگی های شما چقدر چشمگیر به نظر می رسد. اگر کاربران ندانند که این ویژگی ها چه کمکی به آنها می کند و برای آنها چه معنایی دارد، احتمالاً بدون فکر سایت شما را ترک خواهند کرد.

4. بهبود اثربخشی بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک موضوع بسیار داغ در چشم انداز کسب و کار مدرن است. کسب‌وکارهای سراسری به طور قابل توجهی سرمایه‌گذاری خود را در این زمینه افزایش می‌دهند، بدون اینکه نشانه‌ای از کاهش سرعت داشته باشند. طرز فکر “بسازید و آنها خواهند آمد” به میزان ترافیکی که معمولاً برای اجرای یک تجارت سودآور نیاز دارید منجر نمی شود. همانطور که گفته شد، صفحات فرود در پخش پیام های شما در سراسر وب بسیار مفید هستند. به عنوان مثال، فرض کنید به طور منظم محتوا را در وب سایت خود ارسال می کنید و آن را از طریق پروفایل های رسانه های اجتماعی، ایمیل، PPC یا پرداخت به ازای کلیک و موارد دیگر توزیع می کنید.

از صفحات فرود می‌توان برای جلب توجه عملی به کانال‌های بازاریابی انتخابی‌تان با تشویق بازدیدکنندگان برای دنبال کردن، ثبت‌نام و بررسی پیام‌هایی که با محتوای خود تبلیغ می‌کنید، استفاده کرد.

4. نمایش تصاویر مفید و ویدیو از محصول

 فرقی نمی کند کالاهای فیزیکی می فروشید یا یک محصول دیجیتال، صفحات فرود شما همیشه باید چندین تصویر و حداقل یک ویدیو یا نمایش محصول داشته باشند. رسانه های بصری راه بسیار خوبی برای فروش محصول شما هستند و به بازدیدکنندگان نشان می دهند که در صورت خرید در سایت شما، چه چیزی به دست خواهند آورد. برای برندهایی که محصولات فیزیکی دارند، پیشنهاد می کنم چندین عکس با محصول خود در محیطی بگیرید که شبیه به فضایی است که مشتریان شما نیاز دارند.

5. ایجاد اعتبار

در دنیای تجارت آنلاین، اعتبار بسیار ارزشمندتر از پول است. بدون آن، پول عملاً وجود ندارد و فرصت ها کمیاب هستند. صفحات فرود شما باید در نگاه اول اعتبار را نشان دهند. خوشبختانه، راه های زیادی برای دستیابی به این هدف وجود دارد. برای شروع، همه می‌دانند که اعتبارسنجی شخص ثالث مانند بررسی‌های آنلاین و توصیفات در مورد تأثیرگذاری بر تصمیم‌ها چقدر مهم است. اثبات اجتماعی برای بهینه کردن صفحات فرود بسیار مهم است. در بازاریابی، اثبات اجتماعی به این مفهوم است که مردم تصمیمات خرید خود را بر اساس اقدامات دیگران قرار می دهند. برای مثال، وقتی دوستی یک رستوران غذاهای دریایی  را توصیه می‌کند و شما تصمیم می‌گیرید آن رستوران را بر اساس نظر او امتحان کنید، شما شخصاً قدرت اثبات اجتماعی را تجربه کرده‌اید. دیجیتال مارکتینگ این کار را برای کسب‌وکارها آسان‌تر از هر زمان دیگری می‌کند تا اثبات اجتماعی را به‌ویژه در صفحات محصول خود برجسته کنند.

موثرترین راه برای برجسته کردن اثبات اجتماعی در صفحات محصول شما این است که به بازدیدکنندگان جدید اجازه دهید نظرات مشتریان فعلی را ببینند. پیشنهاد می‌کنم با ارسال ایمیل‌های بعدی همراه با پیوند مستقیم به محصولی که خریداری کرده‌اند، مشتریان را تشویق کنید تا نظرات خود را بنویسند. وقتی بازدیدکنندگان جدید می بینند که برند و محصولات شما مورد احترام و اعتماد سایر اعضای جامعه قرار می گیرد، به احتمال زیاد کارهایی مانند اشتراک در لیست ایمیل یا خرید انجام می دهند. شکی نیست که اثبات اجتماعی یک راه مطمئن برای به دست آوردن تبدیل صفحه فرود بیشتر است. چالش برانگیزترین انتخابی که باید انجام دهید تصمیم گیری در مورد نحوه اجرای این استراتژی در برندتان است.

6. یافتن پاسخ را برای بازدیدکنندگان آسان کنید

موضوع نهایی که امروز می‌خواهم به آن بپردازم این است که چگونه می‌توانید یافتن پاسخ‌ها را برای بازدیدکنندگان در صفحات محصولتان آسان کنید. همه ما به ثبت سفارش در یک وب سایت تجارت الکترونیک فکر کرده ایم، اما سؤالاتی در مورد محصول یا خدمات داشتیم. شما هرگز نمی خواهید مشتریان بالقوه را در موقعیتی قرار دهید که در مورد برند شما سوالی داشته باشند اما ندانند کجا به دنبال کمک باشند. برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنم بخش پرسش‌های متداول را در پایین هر صفحه محصول قرار دهید. از این فرصت برای پاسخ به 5 تا 10 سؤال رایجی که در طول مکالمات پشتیبانی مشتری مطرح می شود استفاده کنید. این رویکرد می تواند نرخ تبدیل شما را به طور چشمگیری بهبود بخشد. این تکنیک نه تنها به شما کمک می کند تا با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید، بلکه می توانید از آن برای بهبود استراتژی SEO خود نیز استفاده کنید.

این استراتژی ها همگی راه‌های قدرتمندی برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان و بازگشت مشتریان برای خرید در صفحات فرود محصول شما هستند. فراموش نکنید که در طول زمان در استراتژی خود تغییراتی ایجاد کنید تا بتوانید به مخاطبان خود تجربه کاربری استثنایی ارائه دهید.

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *