صفحه فرود تجارت الکترونیک چیست؟

صفحه فرود یا لندینگ پیج در تجارت الکترونیک به چه معناست؟

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

اولین برداشت مهم است، به خصوص وقتی صحبت از تجارت شما می شود. صفحات فرود اولین برداشت مخاطبان از کسب و کار شما و شروع سفر مشتری از طریق سایت تجارت الکترونیک شما می باشد. این چیزی است که یا بازدیدکنندگان را در سایت شما نگه می‌دارد یا آنها را به سمت بیرون سوق می‌دهد. علاوه بر آن، صفحات فرود تجارت الکترونیک یا لندینگ پیج برای ایجاد سرنخ، بهبود نرخ تبدیل مشتری و افزایش رشد کلی مهم هستند. صفحه فرود تجارت الکترونیک یک صفحه وب مستقل است که به طور خاص برای اهداف بازاریابی ایجاد شده است و حول یک هدف واضح یعنی ترغیب مشتریان به خرید یک محصول یا خدمات متمرکز شده است.

صفحه فرود چیست؟

یک وب سایت در اصل مجموعه ای از صفحات است. بازدیدکنندگان وب سایت صفحه اصلی را می بینند، سپس پیوندهای هر صفحه را دنبال می کنند. گاهی اوقات یک صفحه “صفحه اصلی” یا صفحه “درباره ما” و سپس لیستی از صفحات دیگر را در مقصد مشاهده می کنید. طبق تعریف، صفحه فرود بخشی از یک وب‌سایت است که کاربران با کلیک کردن بر روی پیوندی در صفحه‌ای دیگر، روی آن فرود می‌آیند.

معمولاً یک صفحه در یک وب سایت است که برای یک هدف خاص طراحی شده است (مانند نمای کلی محصول، نسخه نمایشی یا فروش). صفحات فرود به این منظور است که بازدیدکننده را به روشی خاص درگیر می کند و آنها را به انجام نوعی عمل هدایت می کند. توجه به این نکته مهم است که صفحات فرود جایگزین صفحه اصلی وب‌سایت نمی‌شوند.

جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند با کلیک کردن روی دکمه‌ها و منوهای ناوبری فرعی به کاوش بپردازند. بازدیدکنندگان معمولاً پس از کلیک بر روی یک تبلیغ، پیوند تبلیغاتی یا از طریق یک نتیجه جستجو، در یک صفحه فرود قرار می گیرند. اکثر مردم می دانند که چرا به یک وب سایت نیاز دارند، اما بسیاری به اهمیت داشتن صفحه فرود برای دامنه خود فکر نمی کنند. صفحات فرود برخی از با ارزش ترین راه ها برای ترغیب افراد به اقدام در وب سایت شما هستند.

مشاغلی که از صفحات فرود استفاده می کنند می توانند بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت خود و فروش محصولات خود جذب کنند. کسانی که از صفحات فرود استفاده نمی کنند، فرصت های زیادی را برای جذب مشتری از دست می دهند.

چگونه صفحات فرود تجارت الکترونیک می توانند به کسب و کار شما کمک کنند

به‌عنوان صفحه‌ای که مشتریان هنگام کلیک کردن بر روی یک پیوند تبلیغاتی، مانند کمپین بازاریابی ایمیلی یا تبلیغات گوگل در آن فرود می‌آیند، صفحات فرود تجارت الکترونیک می‌توانند یک عامل کلیدی در فرآیند خرید باشند. در ادامه ما در مورد اینکه چگونه صفحات فرود تجارت الکترونیک می توانند به کسب و کار شما کمک کنند صحبت کرده اییم.

1. ایجاد سرنخ

هدایت ترافیک به صفحات فرود تجارت الکترونیک هدفمند می تواند به برند شما کمک کند تا در مقایسه با استفاده از صفحه اصلی خود، سرنخ های بیشتری ایجاد کند. صفحات فرود تجارت الکترونیک را می توان برای شخصیت های خریدار طراحی و شخصی سازی کرد. هنگامی که یک مشتری روی یک لینک کلیک می کند، در صفحه ای قرار می گیرد که با علایق و نیازهای خاص او مطابقت دارد و احتمال ماندن آنها در سایت شما را افزایش می دهد. هرچه صفحات فرود بیشتری داشته باشید، فرصت های بیشتری برای دستیابی به مخاطبان هدف متفاوت خواهید داشت.

2. تبدیل بیشتر

در کنار تولید سرنخ بیشتر، صفحات فرود تجارت الکترونیک نیز می توانند منجر به تبدیل بیشتر شوند. با داشتن محتوای هدفمند، احتمال اینکه مشتریان خود را راضی کنید زیاد خواهد بود. اگر شخصی کفش‌های دویدن جدید را جستجو کند و به صفحه فرود حاوی کفش‌های دویدن هدایت شود، احتمال زیادی وجود دارد که در سایت شما بماند. صفحات تجارت الکترونیک موثر فرآیند خرید مشتری را کوتاه می کند و هر چه فرایند خرید سریعتر انجام گیرد امکان اینکه مشتری دوباره برای خرید به سایت شما برگردد بیشتر خواهد بود.

3. ایجاد بینش جدید

هر صفحه فرود بینش جدیدی در مورد اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند ارائه می دهد. مقایسه کنید چه محتوایی مشتریان را در سایت شما نگه می‌دارد، چه فراخوان‌هایی بیشترین کلیک را دارند و چه تبلیغاتی منجر به تبدیل می‌شوند. از این بینش ها می توان در سایر تلاش های بازاریابی مانند قرار دادن تبلیغات و محتوای تبلیغاتی نیز استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر یک صفحه فرود در اطراف یک کلمه کلیدی خاص دارای نرخ پرش بالایی باشد، ممکن است دیگر کمپین PPC ارزش پیگیری نداشته باشد.

بهترین روش های بهینه سازی صفحات فرود تجارت الکترونیک

با توجه به مزایا، گام بعدی ایجاد و بهینه سازی صفحات فرود تجارت الکترونیک برای وب سایت شما است. در اینجا برخی از بهترین روش ها برای پیاده سازی صفحات فرود تجارت الکترونیک آورده شده است.

1. هدف مشخصی داشته باشید.

در حالی که یک صفحه اصلی گزینه ها و تنوع زیادی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند، صفحات فرود تجارت الکترونیک باید روی یک هدف روشن تمرکز کنند. بازدیدکنندگان باید بتوانند فوراً بدانند برند چیست و چه چیزی را ارائه می‌کند و چرا باید قدم بعدی را بردارند. محتوای صفحه باید با این هدف واضح مطابقت داشته باشد. که شامل:

داشتن سرفصل های واضح و مختصر

-شامل یک CTA یا فراخوان قانع کننده 

دارای تصاویر مرتبط و با کیفیت بالا

-امکان انتقال سریع اطلاعات ارزشمند

2. یک فراخوان قوی برای اقدام داشته باشید

صفحه فرود تجارت الکترونیک به طور خاص برای تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری طراحی شده است. این به معنای داشتن یک فراخوان برای اقدام (CTA) قوی است. شما می خواهید بازدیدکنندگان شما چه کاری انجام دهند؟ در کنار داشتن یک هدف مشخص، صفحات فرود تجارت الکترونیک موثر دارای یک CTA یا فراخوان واضح هستند. این امر بلافاصله بازدیدکنندگان را درگیر می کند و سفر مشتری به محض ورود آنها به صفحه آغاز می شود. هیچ گونه سردرگمی یا حواس پرتی نباید وجود داشته باشد، بازدیدکنندگان باید بتوانند فوراً بدانند چه چیزی به آنها ارائه می شود.

CTA باید به طور برجسته نمایش داده شود، به راحتی قابل دسترسی باشد و برای بازدیدکنندگان خاص هدف قرار گیرد. CTA خود را در بالای صفحه دیجیتال قرار دهید تا بازدیدکنندگان فوراً مجبور به انجام آن عمل شوند. علاوه بر این، استفاده از دکمه های متعدد برای یک CTA را در نظر بگیرید که می تواند شامل یک دکمه CTA در کنار عنوان و دیگری در پایین صفحه در کنار محتوای اثبات اجتماعی باشد. این باعث می شود که CTA برای بازدیدکنندگان در دسترس و راحت باشد.

از زبان فعال و توصیفی مانند “ثبت نام رایگان” یا “اکنون به تخفیف خود دسترسی پیدا کنید” استفاده کنید. احساس فوریت یا کمبود را برای تشویق بازدیدکنندگان به اقدام فوری در نظر بگیرید. همچنین می توانید تست کنید که کدام دکمه برای بازدیدکنندگان شما بهترین کارایی را دارد.

3. با تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی مطابقت دهید

صفحات فرود تجارت الکترونیک باید منجر به تبدیل بیشتر شود، نه نرخ پرش بالاتر. اطمینان حاصل کنید که صفحات فرود با پیوندهایی که با آنها مرتبط هستند همسو هستند. اگر شخصی محصول خاصی را جستجو کند، انتظار دارد در صفحه ای که مستقیماً با جستجوی او مرتبط است قرار گیرد. هنگام ایجاد صفحات فرود، به خاطر داشته باشید که آنها به چه کلمات کلیدی و تبلیغاتی متصل می شوند.

این شامل تطبیق محتوا و به ویژه CTA یا فراخوان با قیف فروش است. برای مثال، بالای CTA قیف می‌تواند شامل فرمی باشد که بازدیدکنندگان با ایمیل خود برای دریافت پیشنهاد ویژه یا یک خبرنامه ماهانه ثبت‌نام کنند. در حالی که پایین CTA قیف ممکن است شامل یک لینک مستقیم برای خرید یک محصول یا کد ارسال رایگان باشد تا بازدیدکننده را به خرید فوری وادار کند.

علاوه بر این، اگر از محتوای حساس به زمان استفاده می کنید، مانند فروش یا تعطیلات، مطمئن شوید که این صفحات در صورت نیاز به روز می شوند. تبلیغ معامله ای که واقعاً در دسترس نیست، فوراً تجربه مشتری را از بین می برد و اعتبار شما را کاهش می دهد.

4. محتوای اثبات اجتماعی را بگنجانید

اثبات اجتماعی از اقدامات و تجربیات دیگران برای تأثیرگذاری بر مشتریان بالقوه استفاده می کند و برای صفحات فرود تجارت الکترونیک عالی است. محتوای اثبات اجتماعی اعتبار را برای بازدیدکنندگان جدید ایجاد می کند و می تواند عاملی تعیین کننده برای مشتریان فعلی باشد که به دنبال خرید هستند.

این محتوا می تواند شامل موارد زیر باشد:

-بررسی ها گواهینامه ها

-ارجاعات مشتری

-جوایز و تقدیرنامه ها

-تاییدیه اینفلوئنسرها و افراد مشهور

-مهر اعتماد

-محتوای ایجاد شده توسط کاربر

محتوای اثبات اجتماعی را می توان در عنوان فرعی، کپی CTA یا به عنوان محتوای پشتیبانی در پایین صفحه استفاده کرد. به عنوان مثال یک عنوان می تواند “محصول 5 ستاره ما” با فراخوانی برای خرید محصول باشد. در بازاریابی، اثبات اجتماعی به این مفهوم است که مردم تصمیمات خرید خود را بر اساس اقدامات دیگران قرار می دهند. برای مثال، وقتی دوستی یک رستوران غذاهای دریایی در خیابان را توصیه می‌کند و شما تصمیم می‌گیرید آن را بر اساس نظر او امتحان کنید، شما شخصاً قدرت اثبات اجتماعی را تجربه کرده‌اید.

دیجیتال مارکتینگ این کار را برای کسب‌وکارها آسان‌تر از هر زمان دیگری می‌کند تا اثبات اجتماعی را به‌ویژه در صفحات محصول خود برجسته کنند. موثرترین راه برای برجسته کردن اثبات اجتماعی در صفحات محصول شما این است که به بازدیدکنندگان جدید اجازه دهید نظرات مشتریان فعلی را ببینند. پیشنهاد می‌کنم با ارسال ایمیل‌های بعدی همراه با پیوند مستقیم به محصولی که خریداری کرده‌اند، مشتریان را تشویق کنید تا نظرات خود را بنویسند.

وقتی بازدیدکنندگان جدید می بینند که برند و محصولات شما مورد احترام و اعتماد سایر اعضای جامعه قرار می گیرد، به احتمال زیاد کارهایی مانند اشتراک در لیست ایمیل یا خرید انجام می دهند.

5. بهینه سازی برای دستگاه های تلفن همراه

روز به روز از موبایل برای تراکنش های تجارت الکترونیک استفاده می شود. صفحات فرود تجارت الکترونیک باید طوری طراحی شوند که تجربه یکسانی را در اختیار هر بازدیدکننده ای قرار دهند، صرف نظر از اینکه از چه دستگاهی استفاده می کنند با موبایل، فضای بسیار کمتری برای تبلیغ هدف و فراخوان شما وجود دارد و باید در نظ بگیرید که آنها در طرح‌بندی‌های مختلف چگونه به نظر می‌رسد. تصاویر باید بدون نیاز به اسکرول یا بزرگنمایی به خوبی روی دستگاه قرار گیرند. تیترها باید کوتاه شوند تا بدون وقفه ظاهر شوند و فضای زیادی را اشغال نکنند.

آزمایش کنید که اندازه محتوا چگونه بر زمان و سرعت بارگذاری صفحه شما تأثیر می گذارد. حجم بیش از حد تصاویر زمان بارگذاری را کاهش می دهد و زمان بارگذاری کند منجر به خروج بازدیدکنندگان می شود. فراخوان باید یکی از اولین چیزهایی باشد که بازدیدکنندگان می بینند. همچنین باید ساده و آسان برای تکمیل در دستگاه های تلفن همراه باشد. این احتمال وجود دارد که فیلدهای طولانی در تلفن همراه موفق نباشند. به عنوان مثال، اگر یک بازدیدکننده مجبور باشد چندین مرحله را طی کند تا به صفحه فرود برسد این احتمال وجود دارد که از تلاش خود دست بکشد.

6. به طور مداوم صفحات فرود را آزمایش کنید

با توجه به همه عوامل مختلفی که دخیل هستند، هیچ علم کاملی برای ایجاد یک صفحه فرود تجارت الکترونیک وجود ندارد و ممکن است عنوانی که برای یک مخاطب کارآمد بود و شاید برای مخاطب دیگری کارساز نباشد. داشتن چندین مسیر CTA به جای یک مسیر می تواند منجر به تبدیل بیشتر شود. تصاویری که برای کاربران دسکتاپ جذاب هستند ممکن است تاثیر یکسانی روی موبایل نداشته باشند.

حتی انتخاب برخی از رنگ‌های دکمه می‌تواند تعامل بیشتری ایجاد کند. همه این عوامل را می توان آزمایش کرد. روی معیارهای کلیدی مانند نرخ پرش، تعامل بازدیدکنندگان، و تبدیل بین نسخه های مختلف صفحات فرود تجارت الکترونیک تمرکز کنید. سپس بر اساس آن بهینه سازی صفحات فرود خود را انجام دهید.

نتیجه

هدف از صفحات فرود تجارت الکترونیک ایجاد صفحه‌ای است که برای بازدیدکنندگان مرتبط باشد، دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند ارائه دهد و آنها را به اقدام وادار کند. همانطور که قبلاً ذکر شد، چندین عامل مختلف در صفحات فرود تجارت الکترونیک وجود دارد که نیاز به آزمایش و بهینه سازی مداوم برای یافتن بهترین موارد برای حفظ و تبدیل بازدیدکنندگان در سایت شما دارد.

این بدان معناست که تیترها، تصاویر، CTAها، طرح‌بندی‌ها، فونت‌ها، رنگ‌ها و موارد دیگر را نیز امتحان کنید. تمرین آزمایش صفحات فرود یک کار مداوم خواهد بود، اما ارزش تلاش را دارد. با صرف زمان برای توسعه صفحات فرود متمرکز و واضح تجارت الکترونیک با محوریت شخصیت های خریدار خاص می توانید به سرنخ های هدفمند بیشتری دست پیدا کنید و نرخ تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری را افزایش دهید.

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *