چگونه به یک متخصص سئو تبدیل شویم

چگونه به یک متخصص سئو تبدیل شویم

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

سئو به زمان، تعهد و تجربه نیاز دارد. آیا انگیزه ای برای یادگیری دارید؟ در اینجا 21 موردی که برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو نیاز دارید را اورده اییم. دلایل زیادی برای دوست داشتن سئو وجود دارد. سئو جذاب است. سئو یک زمینه سریع و پرتقاضا است که طول عمر زیادی در پیش دارد. به سئو به عنوان یک منبع کسب درآمد آسان و کار در خانه نگاه نکنید.

تخصص در سئو مانند هر زمینه دیگری نیاز به زمان، تعهد و تجربه دارد. شما نمی توانید به راحتی خود را یک متخصص سئو معرفی کنید و این رشته دیگر جوان نیست. کارشناسانی وجود دارند که چندین دهه است که سئو را انجام می دهند. در این مقاله 21 چیزی که برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو باید بدانید آورده شده است.پس اگر شما هم خواهان تبدیل شدن به یک متخصص سئو هستید در ادامه با سئوجان همراه باشید.

چگونه به یک متخصص سئو تبدیل شویم

1. اصول سئو را بدانید

برای تبدیل شدن به یک متخصص، سئو از اصول اولیه شروع کنید. شما باید درک کنید که مخاطبان و موتورهای جستجو چگونه با هم تعامل دارند و چه کاری می توانید برای بهینه سازی محتوا انجام دهید. یادگیری اصول اولیه به سه جزء اصلی خلاصه می شود:

محتوایی که کاربران می خواهند، انتظار دارند یا نیاز دارند.

– نحوه عملکرد موتورهای جستجو

-ابزارها و تکنیک های مورد نیاز برای بهینه سازی وب سایت ها.

 

2. وب سایت های خود را بسازید

در پاسخ به این سوال که چگونه به یک متخصص سئو تبدیل شویم باید گفت که هنگامی که اصول سئو را درک کردید، زمان اعمال آنها فرا می رسد. اکثر سئو کاران  حرفه ای ها به شما خواهند گفت که با ساختن سایت خود  بیشترین آموخته ها را کسب کرده اند. فقط سعی نکنید سئو را برای برندهای بزرگ انجام دهی و شروع به انجام سئو برای خود کنید.

چیزی  مانند یک وبلاگ، سایت  یا یک برنامه برای خود درست کنید. این کار را برای خودتان انجام دهید و مهارت های خود را از این طریق تقویت کنید.” موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. این کار تولید محتوا را آسان تر می کند. صرف نظر از اهمیت محتوا برای سئو شما باید زمان بیشتری را صرف ساختن و بهینه سازی محتوا کنید، نه نوشتن آن.

3. وردپرس را یاد بگیرید

یک سوم وب سایت ها با وردپرس ساخته شده اند. بنابراین اگر می خواهید یک متخصص سئو باشید، باید آن را به خوبی بشناسید. وردپرس برای عملکردهایی که به طور مستقیم (مثلاً ابرداده) و غیرمستقیم (مثلاً UX) بر عملکرد SEO تأثیر می‌گذارند، عالی است.

4. Google Analytics و Google Search Console را بیاموزید

متخصصان سئو از طیف گسترده ای از ابزارها برای بهینه سازی محتوا و تجزیه و تحلیل اثربخشی آنها استفاده می کنند. Google Analytics و Google Search Console برای هر سئو کاری ضروری هستند. Google Analytics در مورد اندازه گیری و گزارش است و کنسول جستجوی گوگل شما را قادر می سازد تا سایت خود را بهینه کنید. تخصص در سئو مستلزم تسلط بر هر دو است.

5. هر روز درباره سئو بخوانید

یادتان هست به تعهد اشاره کردم؟ شما باید عزم راسخی برای مطالعه روزانه در مورد سئو داشته باشید. موتورهای جستجوی هر روز تغییراتی ایجاد می کنند و شما هرگز نمی دانید چه تاثیری بر رتبه بندی شما خواهد داشت. همگام بودن با محتوای سئوی روزانه شما را سرحال نگه می دارد.

6. نحوه کار موتورهای جستجو را بدانید

ممکن است به نظر برسد که سرنوشت شما در دستان موتورهای جستجو قرار دارد. به همین دلیل است که باید در مورد خزنده ها بدانید. این ربات ها در مورد کیفیت و ارتباط محتوای شما تصمیم می گیرند. چندین عامل کلیدی این تصمیمات را هدایت می کنند. درک هدف جستجو، ارتباط، کیفیت محتوا، پیوندها و قابلیت استفاده به شما کمک می کند تا بهتر درک کنید که الگوریتم ها به چه روشی عمل می کنند.

7. دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گوگل را بخوانید

برای نگاه عمیق‌تر به پشت پرده، دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت Google را مطالعه کنید. گوگل افرادی را برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها استخدام می‌کند و این راهنما فاکتورهایی را که به آن‌ها گفته می‌شود جستجو کنند، پوشش می‌دهد.

8. به صفحات نتایج موتورهای جستجو نگاه کنید

 به صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نگاه کنید. چگونه تشکیل شده اند؟ چه محتوایی را نمایش می دهند؟ به نحوه تغییر نتایج هنگام جستجوی انواع مختلف پرس و جو توجه کنید. ببینید جستجوی «نحوه درست کردن سس آلفردو» با «سس آلفردو» چقدر متفاوت است.

9. درباره SEO فنی بیاموزید

سئوی فنی هر کاری است که شما انجام می دهید تا خزیدن و فهرست بندی سایت خود را آسان تر کنید. سئو فنی شامل قابلیت استفاده از موبایل، سرعت سایت، داده های ساختاریافته، جاوا اسکریپت و همه مکانیسم هایی است که بر نحوه عملکرد یک وب سایت تأثیر می گذارد. این عوامل در میزان رتبه سایت در SERP ها نقش دارند. شما می توانید محتوای شگفت انگیزی داشته باشید، اما سایتی کند یا با باگ های زیاد به عملکرد شما آسیب می زند.

10. درباره استراتژی محتوا، ایجاد، بهینه سازی و تبلیغ بیاموزید

در حالی که سئوی فنی به موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را به طور موثرتری بررسی و فهرست بندی کنند، درک محتوا به شما کمک می کند تا تجربه کاربر، زمان حضور در سایت، لینک ها و موارد دیگر را بهبود ببخشید. محتوا باید برای افزودن زمینه به محتوا بهینه شود تا به موتورهای جستجو کمک کند تا بفهمند چگونه آن را دسته بندی کنند. این محتوا همچنین باید توسط یک استراتژی بازاریابی محتوا پشتیبانی شود. سئو به تنهایی کافی نیست و کانال های بازاریابی دیگر مانند رسانه های اجتماعی، ایمیل به موفقیت یا شکست محتوای شما کمک می کنند.

11. از تاکتیک های لینک سازی استفاده کنید

  بیلدینگ یکی از اولین چیزهایی است که هنگام مطالعه سئو در مورد آن می آموزید. برای بهره مندی از لینک سازی، به لینک های با کیفیت نیاز دارید و تنها کمیت مهم نیست.

12. ذهنیت چک لیست را در خود ایجاد نکنید

ذهنیت چک لیست زمانی است که شما آنقدر روی پیروی از یک چیز متمرکز شده اید که انعطاف ناپذیر می شوید و از زمانی که آن روال دیگر کار نمی کند، بی اطلاع می شوید. موتورهای جستجو همیشه در حال تغییر هستند. شما باید سازگار باشید و ذهنیت چک لیست به معنای عبور کورکورانه از فهرست کارهایی است که باید انجام دهید. با گذشت زمان موارد موجود در آن فهرست قدیمی می‌شوند.

و در نهایت ذهنیت چک لیست بر نتایج شما تأثیر منفی خواهد گذاشت. در عوض دارای ذهن باز و نتیجه گرا باشید. اگر با وجود پایبندی به چک لیست، رتبه شما کاهش یافته است، خلاقانه فکر کنید. کمک بخواهید. برای تغییر آماده باشید و فقط اسیر چک لیست خود نشوید.

13. به گروه های فیس بوک بپیوندید

فیس بوک پر از گروه های فعال و مفید برای متخصصان سئو است. گروه های فیس بوک به شما امکان دسترسی به یک شبکه آماده از همتایان را می دهند. فقط به دنبال گروه‌های سئو نباشید، به دنبال گروه‌هایی باشید که شامل بازاریابان، تولیدکنندگان محتوا و متخصصان رسانه‌های اجتماعی نیز می‌شوند. اگر به تجارت الکترونیک یا بازاریابی B2B علاقه دارید، به دنبال گروه هایی با آن حوزه های تمرکز باشید. وسعت شبکه ای که می توانید در فیس بوک به آن دسترسی داشته باشید بی نظیر است.

14. کارشناسان سئو را در توییتر دنبال کنید

دنبال کردن کارشناسان سئو در توییتر یک راه دیگر برای دسترسی به دانش فراوان آنها در اختیار شما قرار می دهد. از توییتر استفاده کنید تا از آخرین اخبار مطلع شوید، در گفتگوها شرکت کنید و در مورد موضوعات سئو  نظرات خود را بیان کنید.

برای شروع، سایر کارشناسان سئو را که وبلاگ های برتر سئو را دارند دنبال کنید. وقتی افراد مناسبی را در توییتر دنبال می‌کنید، دانش سئوی شما را تقویت می‌ شود و این فرصت های جدیدی در اختیار شما قرار می دهد.

15. در کنفرانس های سئو و بازاریابی شرکت کنید

یکی دیگر از راه‌های ارتقای مهارت‌های خود، شرکت در رویدادها است. کنفرانس ها و وبینارها منابع عالی برای یادگیری بیشتر در مورد جنبه های خاص بازاریابی محتوا هستند. رویدادهای حضوری ممکن است در حال حاضر به حالت تعلیق درآیند، اما  کنفرانس های مجازی همچنان ادامه دارد.

16. به پادکست گوش دهید

هنگامی که نیاز به استراحت دارید، سعی کنید گوش دهید. پادکست ها در سال های اخیر افزایش یافته اند و این شامل پادکست هایی که سئو را پوشش می دهند هم می شود. در مسیر رفت و آمدتان، یا زمانی که در حال آشپزی یا ورزش هستید گوش دهید. پادکست بهترین راه برای تغذیه مغز شما در حین انجام کارهای روزانه است.

17. شبکه شخصی خود را رشد دهید

شما پاسخ همه چیز را نمی دانید و در برخی موارد، شما به کمک شخص دیگری در کارتان نیاز خواهید داشت. بنابراین شروع به ایجاد ارتباطات کنید. از رسانه های اجتماعی برای شروع ایجاد روابط استفاده کنید. پلتفرم هایی مانند توییتر و لینکدین این کار را نسبتاً آسان می کنند. بهترین راه برای ایجاد ارتباط و رشد شبکه خود، این است که مایل به اشتراک گذاری اطلاعات باشید.

به یاد داشته باشید رابطه یک خیابان دو طرفه است. تجربیات و تخصص خود را به اشتراک بگذارید. در نهایت، می‌خواهید یک شبکه قابل اعتماد از افراد بسازید که بتوانید از ایده‌های آنها استفاده کنید و نکات، استراتژی‌ها و سایر آموخته‌ها را به اشتراک بگذارید.

18. از دوره های رایگان استفاده کنید

یکی از چیزهای مهم در مورد یادگیری سئو، اطلاعات رایگان در دسترس شماست. تعداد زیادی دوره رایگان از شرکت ها و مدرسان بسیار معتبر سئو نیز وجود دارد.

19. به یادگیری و رشد مجموعه مهارت های خود ادامه دهید

هیچ نقطه پایانی برای متخصص شدن وجود ندارد. و بسیاری از مهارت های دیگر در کنار سئو وجود دارد که شما را موثرتر می کند. توسعه وب، کپی رایتینگ یا حتی طراحی گرافیک را مطالعه کنید. با صنعت خاصی آشنا شوید یا در نوع خاصی از محتوا تخصص پیدا کنید. گسترش مستمر مجموعه مهارت های خود، تخصص شما را عمیق تر می کند و شما را به عنوان یک منبع آگاه معرفی می کند.

20. از اشتباهات خود درس بگیرید و موفقیت های خود را تکرار کنید

سئو یک علم دقیق نیست و کارشناسان از طریق آزمون و خطا چیزهای زیادی یاد می گیرند. اشتباهات اجتناب ناپذیر هستند. از آنها یاد بگیرید و وقتی کاری را انجام می دهید و نتیجه می دهد دوباره آن را تکرار کنید.

21. صبور باشید

همانطور که در ابتدای این پست گفتم، تبدیل شدن به یک متخصص سئو زمان می برد. متخصص سئو بودن دنیایی از فرصت ها را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید نقشی حیاتی در راه اندازی یک استارت آپ داشته باشید. شما می توانید حضور آنلاین یک شرکت 50 ساله را ارتقا دهید.

شما می توانید به یک فرد کمک کنید تا مخاطبان جدیدی را جذب کند. شما می توانید به یک خرده فروش کمک کنید و به دلایل شکست بیزنس ها و کاهش فروش آنها پی ببرید. مهارت های زیادی وجود دارد که باید آن را توسعه دهید تا به یک منبع قابل اعتماد تبدیل شوید. اما همه چیز با صبر، صداقت و تشنگی شما برای یادگیری شروع می شود.

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *