آیا گوگل از توضیحات متا برای رتبه بندی استفاده می کند؟

آیا گوگل از توضیحات متا برای رتبه بندی استفاده می کند؟

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

توضیحات متا که گاهی اوقات ویژگی یا تگ توضیحات متا نامیده می شود، محتوای صفحه شما را برای کاربران و موتورهای جستجو توصیف و خلاصه می کند. در حالی که داده های متا به اندازه گذشته برای رتبه بندی سئو مهم نیستند، اما هنوز نقش مهمی در سئوی درون صفحه ایفا می کند. اگر شما هم به کار تولید محتوا برای گوگل مشغولید حتما برایتان جالب خواهد بود که بدانید آیا گوگل از توضیحات متا برای رتبه بندی استفاده می کند؟ در این مقاله ما قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم و به بررسی اهمیت توضیحات متا بپردازیم. در ادامه با سئوجان همراه باشید. 

استفاده گوگل از توضیحات متا

اگر توضیحات متا به درستی استفاده شود  به بازدیدکننده بالقوه وب‌سایت اطلاع می‌دهد که صفحه درباره چیست و به آنها این ایده را می‌دهد که اگر روی پیوند کلیک کنند و از وب‌سایت بازدید کنند، چه انتظاری می توانند داشته باشند. هیچ محدودیتی برای  طولانی بودن توضیحات متا وجود ندارد. با این حال محدودیتی در مورد اینکه موتورهای جستجو چه مقدار از توضیحات متا را برای نمایش انتخاب می کنند وجود دارد و این محدودیت با میزان نمایش داده شده در دستگاه مرورگر کاربر تعیین می شود.

آیا گوگل از توضیحات متا برای رتبه بندی استفاده می کند؟

 توضیحات متا در درجه اول به عنوان یک قطعه در صفحه نتایج جستجو استفاده می شود و این چیزی نیست که گوگل از آن برای رتبه بندی استفاده کند. اما بدیهی است که داشتن یک توضیحات متای خوب و مرتبط با موضوع در صفحه نتایج جستجو، می تواند باعث شود که افراد جذب سایت شما شوند. درک اطلاعات پس زمینه در مورد عناصر متا و به طور خاص تگ توضیحات متا به ایجاد درک بهتری از نحوه تناسب همه قطعات با یکدیگر برای سئو کمک می کند. بنابراین پاسخ این سوال که گوگل از توضیحات متا برای رتبه بندی استفاده می کند یا نه، خیر می باشد و توضیحات متا بلافاصله بر نتایج جستجو تأثیر نمی گذارد.

چرا توضیحات متا “عامل رتبه بندی” مستقیم در نمایان شدن صفحه در نتایج موتورهای جستجو نیست؟

در گذشته، موتورهای جستجو در الگوریتم های رتبه بندی خود از توضیحات متا و کلمات کلیدی متا استفاده می کردند. اما از سال 2009 چنین نبوده است. این به این معنی است که نوشتن یک توضیحات متا که شامل کلمات کلیدی مورد نظر شما باشد به تنهایی به شما کمک نمی کند رتبه بهتری کسب کنید. با این حال، نوشتن توضیحات متای خوب همچنان باید بهترین روش بازاریابی دیجیتال باشد که از آن پیروی می کنید. خلاصه کردن محتوای صفحه خود فقط در چند جمله یک فرصت عالی است.

که کاربران را ترغیب می کند تا برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شما مراجعه کنند. توضیحات متا می تواند به ظاهر شدن در نتایج جستجو و رسانه های اجتماعی کمک کند و افراد را به کلیک و بازدید از یک سایت ترغیب کند. همچنین می توانند به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک کنند تا بفهمند یک صفحه وب در مورد چیست. اینکه  هر صفحه دارای توضیحات متا منحصر به فرد باشد باید به عنوان بخشی از استراتژی سئوی شما باشد.

مهم است توضیحات متا را:

-تا 155 کاراکتر نگه دارید.

-از کلمه کلیدی خود در توضیحات متا استفاده کنید.

-مطمئن شوید که با محتوای صفحه مطابقت دارد.

همه اینها نشان می دهد که بهینه سازی توضیحات متا برای سئو ضروری است. باور عمومی در بین متخصصان سئو این است که توضیحات متا ارزش رتبه‌بندی را که مدت‌ها پیش داشته‌اند از دست داده‌اند. بسیاری از ما می دانیم که در حالی که موتورهای جستجو دیگر توضیحات متا را در فاکتورهای رتبه بندی خود در نظر نمی گیرند، اما این عنصر  همچنان در جذب ترافیک به سایت مهم است. حدود یک دهه پیش، موتورهای جستجو صفحات را فقط بر اساس محتوای صفحات وب ارزیابی می‌کردند، نه عوامل به اصطلاح خارج از صفحه مانند پیوندهایی که به یک صفحه وب اشاره می‌کردند.

 از سال ها پیش گوگل شروع به نادیده گرفتن متا تگ کلمات کلیدی کرد. مهم نیست که توضیحات متا طولانی یا کوتاه ایجاد کرده باشیم و اینکه توضیحات با چگالی کلمه کلیدی بالا یا کم نوشته شده باشد. در دو سوم موارد، گوگل از محتوای پاراگراف اول صفحه برای پر کردن این توضیحات استفاده می کند و اخیرا پی برده اند که گوگل در 70 درصد مواقع توضیحات متا را بازنویسی می کند.

مزایای توضیحات متا

گوگل از توضیحات متا به عنوان سیگنال رتبه بندی جستجو استفاده نمی کند و از زمانی بین سال های 1999 و 2003-2004 استفاده نکرده است. این بدان معنا نیست که آنها عنصر مهمی از استراتژی سئو شما نیستند. مزایای مستقیم توضیحات متا می تواند شامل موارد زیر باشد:

بهبود نرخ کلیک از نتایج جستجو.

-کمک به تمایز محتوای شما از رقبا در صفحات جستجو.

-جذب جستجوگران

 

چگونه یک توضیحات متا عالی بنویسیم

اکنون که ما مشخص کرده ایم که توضیحات متا چقدر مهم هستند توصیه می کنیم برای نوشتن متا با این چهار مرحله شروع کنید:

1. محتوای صفحه فرود را به طور دقیق توصیف کنید: شما باید دقیقاً محتوای صفحه را توصیف کند. کاربران باید درک مختصری از اطلاعاتی که در صفحه وب یافت می شود به دست آورند. بنابراین یک تجربه کاربری از نتایج موتورهای جستجو تا صفحه فرود در وب سایت شما ارائه می شود.

2. برانگیختن کنجکاوی: توضیحات متا نباید همه چیز را آشکار کند. آنها باید اطلاعات کافی برای نشان دادن ارتباط صفحه ارائه دهند. اما آنقدر اطلاعات ارائه نکنید که دلیلی برای کلیک کردن روی صفحه فرود وب سایت شما وجود نداشته باشد.

3. کلمات کلیدی هدفمند را ترکیب کنید: نیازی به «پر کردن» توضیحات متا با کلمات کلیدی نیست. با این حال، باید از مرتبط ترین کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی در توضیحات متا خود استفاده کنید. کلمات کلیدی هدفمند به کاربران نشان می دهند که محتوای صفحه شما با عبارت جستجوی آنها مرتبط است.

4. فقط یک صفحه خاص را توصیف کنید: هر یک از صفحات وب سایت شما باید توضیحات متا منحصر به فرد خود را داشته باشد. این امر به ویژه در صفحات جستجو که چندین صفحه در دامنه شما رتبه بندی می شوند بسیار مهم است.

 

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *