چرا محتوا برای سئو مهم است؟

چرا محتوا برای سئو مهم است؟

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

برای به دست آوردن بازدید، رتبه‌بندی و ترافیک جستجوی ارگانیک، تلاش لازم است. شما می توانید با ایجاد مداوم محتوای بهینه به این هدف برسید. اگر جستجوی ارگانیک، رتبه‌بندی و ترافیک می‌خواهید، باید خود را متعهد به ایجاد مداوم محتوای بهینه کنید.

محتوا و سئو در بهترین حالت پیوندی را تشکیل می دهند که می تواند هر وب سایتی را به بالای رتبه بندی موتورهای جستجو برساند. اما این تنها زمانی است که آنها در بهترین حالت خود هستند.

زیرا، وقتی در بدترین حالت خود قرار دارند گوگل جریمه هایی را برای آنان در نظ می گیرد که دیگر بازیابی آنها تقریباً غیرممکن است. هدف این مقاله این است تا به شما کمک کند به  درک درستی از اینکه چرا محتوا برای سئو مهم است برسید.

و به شما نشان دهد که چه کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که آنها با هم هماهنگ هستند. پس از انجام این کار و ارائه محتوای بهینه شده شما در رادار موتور جستجو قرار خواهید گرفت و قطعا در موتور جستجوی گوگل رتبه بالایی کسب خواهید کرد.

«محتوا» به چه معناست

ارائه یک تعریف دقیق برای محتوا و تعریفی که مورد توافق همه بازاریابان باشد تقریبا غیرممکن است. هایدی کوهن بازاریاب کنش‌پذیر، محتوا را این‌گونه توصیف می‌کند: “اطلاعات مفید و با کیفیت بالا که داستانی را به شیوه ای مرتبط با زمینه و هدف ایجاد یک احساس یا تعامل منتقل می کند.

محتوا که به صورت زنده یا ناهمزمان ارائه می‌شود، می‌تواند با استفاده از قالب‌های مختلف از جمله متن، تصویر، ویدئو، صدا بیان شود. در حالی که توضیحات کوهن درست است، مهم است که بدانیم محتوای آنلاین همیشه با کیفیت و مفید نیست.

محتوای بد زیادی وجود دارد که به ارائه هیچ نوع اطلاعات مرتبط یا مفیدی برای خواننده ختم نمی شود. درک هالپرن، بنیانگذار Social Triggers، در تعریفی ساده تر اما مشابه، می گوید: «محتوا به هر شکلی (صوتی، متنی، ویدیویی) ارائه می‌شود و به افرادی که آن را مصرف می‌کنند اطلاعات می‌دهد، سرگرم شان می‌کند و یا آموزش می‌دهد.»

ارزش سئو محتوا چیست؟

گوگل، پادشاه موتورهای جستجو، روزانه بیش از 6.7 میلیارد جستجو را پردازش می کند.  مأموریت گوگل که بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد امروز نیز به همین شکل باقی مانده است. با این حال، نحوه سازماندهی آن اطلاعات در طول سال ها کمی تغییر کرده است.

الگوریتم‌های گوگل دائماً در تلاش برای ارائه نتایج مفید و مرتبط در کسری از ثانیه هستند. «نتایج مفید و مرتبط» که Google در تلاش است ارائه دهد، محتوایی است که در سرتاسر وب در دسترس است. این محتوا بر اساس ترتیب مفید بودن و ارتباط آنها با کاربری که جستجو را انجام می دهد رتبه بندی می شوند.

و این بدان معناست که برای اینکه محتوای شما اصلاً ارزش سئو داشته باشد، باید برای جستجوگران مفید باشد و می‌توان نتیجه گرفت که ارزش سئو محتوا به میزان مفید، آموزنده، ارزشمند، معتبر و جذاب بودن آن بستگی دارد.

اهمیت بهینه سازی محتوا

دلیل مهم بودن محتوای بهینه شده ساده است… بدون آن در موتورهای جستجو رتبه ای نخواهید داشت. اما، همانطور که قبلاً به طور خلاصه به آن اشاره کردیم، مهم است که درک کنیم که عوامل متعددی در اینجا نقش دارند. از یک طرف، شما تولید محتوا دارید.

بهینه سازی محتوا در حین ایجاد محتوا با اطمینان از اینکه محتوای شما مخاطب محور است و از توصیه های ارائه شده در بخش قبل پیروی می کند، انجام می شود.

اما مخاطب محوری به چه معناست و چه تفاوتی با سایر انواع محتوا دارد؟

مخاطب محوری به سادگی به این معناست که شما بر روی آنچه مخاطبان می خواهند بشنوند تمرکز می کنید تا آنچه می خواهید درباره آن صحبت کنید. در طرف دیگر معادله بهینه سازی، مسائل فنی است.

که شامل عواملی مانند کلمات کلیدی، عناوین متا، توضیحات متا و URL ها است. و این همان چیزی است که در ادامه در مورد چگونگی ایجاد محتوای بهینه شده در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

نحوه ایجاد محتوای بهینه شده

هنگام تلاش برای ایجاد محتوای بهینه، چند مرحله وجود دارد که باید آنها را دنبال کنیم. آنها عبارتند از:

1. تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید و موضوع خود را تعیین کنید.

در حالی که ما قبلاً تشخیص داده ایم که هدف اصلی شما باید ایجاد محتوای مخاطب محور باشد، تحقیقات کلمات کلیدی برای اطمینان از یافتن محتوای حاصل از طریق موتورهای جستجو ضروری است. هنگام انتخاب کلمات کلیدی و موضوع باید به چند نکته توجه داشته باشید:

روی کلمات کلیدی بلند تمرکز کنید

-از کلمات کلیدی بسیار رقابتی با اعداد جستجوی عظیم اجتناب کنید.

-از یک ابزار تحقیق کلیدواژه اثبات شده استفاده کنید

-موضوع خود را با کلمه کلیدی خود مطابقت دهید

2. طرح کلی و قالب خود را برای خوانایی بهینه توسعه دهید

همانطور که در حال ایجاد طرح کلی خود هستید، مطمئن شوید که محتوای اصلی خود را طوری قالب بندی می کنید که به تکه های کوچک تقسیم شود. خوانندگان آنلاین دامنه توجه بسیار کوتاهی دارند. و اگر مقاله شما فقط یک پاراگراف بزرگ باشد، آن‌ را نمی خوانند.

بهتر است پاراگراف‌هایی را که 1 تا 2 جمله دارند به هم بچسبانید. با قالب بندی بهتر، نویسنده به راحتی می تواند میانگین زمان بازدیدکنندگان را در سایت افزایش دهد.

3. به موضوع و کلمه کلیدی هدف خود پایبند باشید

همانطور که شروع به نوشتن محتوای خود می کنید، اهمیت توجه به موضوع را در نظر داشته باشید و کلمه کلیدی را که انتخاب کرده اید هدف قرار دهید. سعی نکنید در مورد همه چیز و هر چیزی در یک محتوا بنویسید. و سعی نکنید ده ها کلمه کلیدی را هدف قرار دهید.

انجام این کار نه تنها اتلاف وقت زیادی است، بلکه شما را از ایجاد «مفیدترین و مرتبط ترین» محتوا در مورد موضوع خود باز می دارد. روی موضوعی که انتخاب کرده اید تمرکز کنید و به آن موضوع و کلمه کلیدی که از آن پشتیبانی می کند پایبند باشید.

4. بک لینک ها را در سراسر محتوای خود بگنجانید

از آنجایی که گوگل روشن کرده است که اعتبار یک عامل مهم سئو است، پیوند دادن به سایت‌های مرتبط، قابل اعتماد و معتبر می‌تواند منجر به این اطمینان شود که موتورهای جستجو محتوای شما را معتبر می‌بینند. با این حال، مطمئن شوید که کلماتی که برای پیوند استفاده می‌کنید در واقع مربوط به سایتی است که کاربر به آن ارسال می‌شود.

اکنون به بخش “فنی” بهینه سازی محتوا می پردازیم. مهمترین مراحل بهینه سازی شامل موارد زیر است:

برچسب عنوان

-توضیحات متا

URL

1. چگونه تگ عنوان خود را بهینه کنیم

برچسب‌های عنوان به چند دلیل مهم هستند. اول از همه، آنها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا بفهمند صفحه شما در مورد چیست. برای بهینه سازی تگ عنوان خود باید از موارد زیر مطمئن باشید:

-آن را زیر 60 کاراکتر نگه دارید.

-چندین کلمه کلیدی را در عنوان قرار ندهید.

-در مورد آنچه محتوا در مورد آن است، دقیق باشید.

-کلمات کلیدی مورد نظر را در ابتدا قرار دهید.

2. نحوه بهینه سازی توضیحات متا

توضیحات متا شما قطعه کوچکی از متن است که در زیر برچسب عنوان و URL ظاهر می شود. در حالی که گوگل گفته است که توضیحات متا تأثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی ندارند، اما بر روی کلیک کاربر روی صفحه شما تأثیر می‌گذارند. و نرخ کلیک می تواند تأثیر غیر مستقیمی بر رتبه بندی سایت نیز داشته باشد.

تا آنجا که در بهترین شیوه های توضیحات متا، باید:

-آن را زیر 160 کاراکتر نگه دارید.

-یک نمای کلی کوتاه و خاص از آنچه محتوا در مورد آن است ارائه دهید.

-کلمات کلیدی مرتبط را اضافه کنید

3. چگونه URL خود را بهینه کنیم

ساختار URL شما یکی دیگر از مؤلفه‌های سئو است که تأثیر غیرمستقیم بر رتبه‌بندی دارد، زیرا می‌تواند عاملی باشد که تعیین می‌کند کاربر روی محتوای شما کلیک کند یا خیر. خوانایی در اینجا بسیار مهم است، زیرا باعث می شود که کاربران از جستجوی URL های طولانی و مرموز نترسند.

چرا محتوا برای سئو مهم است؟

 زمانی که محتوا بهینه شود به شدت دیده می شود. و بدون دیده شدن و قرار گرفتن در معرض دید، محتوای شما فقط یکی از میلیون ها مقاله ای است که هر روز در وب پست می شود.

هیچ کس آن را نمی بیند. هیچ کس آن را به اشتراک نمی گذارد. هیچکس کاری باهاش ​​نمیکنه. گاهی اوقات، ممکن است تفاوت به کوچکی نوشتن توضیحات متا بهینه شده و منحصربه‌فرد برای همه صفحات شما باشد که باعث افزایش دیده شدن شما در گوگل شود.

اگر خواهان دیده شدن و قرار گرفتن در معرض دید و بازاریابی محتوا هستید، باید خود را متعهد به ایجاد مداوم محتوای بهینه کنید.

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *