سئو چگونه کار می کند؟

سئو چگونه کار می کند؟

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید؟ آیا آماده سرمایه گذاری روی یک استراتژی بلندمدت با پتانسیل افزایش تعداد افرادی که به فروشگاه شما می آیند و تماس های دریافتی را افزایش می دهند هستید؟ پس شما به جای درستی امده ایید. در این مقاله، با فرآیندی که توسط بازاریابان برای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و بسیاری دیگر استفاده می شود آشنا خواهید شد. در ادامه با سئوجان همراه باشید.

سئو چیست و چگونه کار می کند؟

SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. در پاسخ به این سوال که سئو چگونه کار می کند باید گفت که سئو فرآیندی است که باعث می‌شود سایت شما تا حد امکان در گوگل رتبه بالاتری کسب کند، و هر چیزی که شما می فروشید، تبلیغ می کنید یا در مورد آن صحبت می کنید هرچه رتبه سایت شما بالاتر باشد، کسب و کار شما بیشتر دیده می شود و احتمالاً تجارت شما ترافیک و فروش بیشتری ایجاد می کند.

اگر به تازگی شروع به سئو کرده اید، ممکن است کمی سر در گم شوید. تعداد زیادی سایت، کتاب، راهنما وجود دارد که آموزش سئو را انجام  می دهند ولی بیشتر آنها منابع اطلاعات متناقضی را ارائه می دهند. بخشی از دلیلی که سئو بسیاری از افراد را ناامید می کند این است که به طور مداوم تغییر می کند.

چرا سئو به طور مداوم تغییر می کند؟

زیرا وقتی بازاریاب‌ها به یک «استراتژی» جدید دست پیدا می‌کنند، دوست دارند آن را به کار ببرند. همچنین، این واقعیت وجود دارد که گوگل به طور مداوم الگوریتم خود را به روز می کند. سئو یک نبرد بی پایان برای جلب توجه بیشتر به وب سایت شما و متقاعد کردن گوگل است که سایت شما ارزش فرستادن جستجوگران را دارد یا خیر.

قبل از پرداختن به جنبه‌های فنی‌تر سئو، می‌خواهم به سوالاتی که در مورد سئو می‌پرسند پاسخ دهم.

آیا سئو مرده است؟

سئو به طور مداوم در حال مرگ است. استراتژی هایی که ما می شناسیم و دوست داریم با استراتژی های جدیدتر و موثرتر جایگزین می شوند، بهترین شیوه های SEO از بین می روند و استراتژی های جدید دوباره متولد می شوند. بنابراین سئو مرده نیست، سئو همیشه در حال تغییر است. اگر می‌خواهید در سئو موفق شوید، باید مایل باشید که در این زمینه تلاش کنید و مدام خود را مطابق با الگوریتم های گوگل به روز کنید.

چقدر طول می کشد تا سِئو کار کند؟

 فقط گوگل می داند که الگوریتمش چگونه کار می کند. آن‌ها به‌روزرسانی‌ها و چند فهرست از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی را منتشر می کنند. حقیقت این است که سئو ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد تا به نتیجه برسید و این بسته به استراتژی شما دارد. اگر شخص دیگری کاری را کمی بهتر از شما انجام دهد، ممکن است شما را از صفحات نتایج موتور جستجو خارج کند.

تفاوت بین سئو داخلی و سئو خارج از صفحه چیست؟

سئوی درون صفحه به تغییراتی اشاره دارد که در سایتی که مالک آن هستید ایجاد می کنید و بر سئو تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، اضافه کردن یک نقشه سایت XML برای افزایش سئوی خود. سئوی خارج از صفحه به استراتژی های سئوی اشاره دارد که در وب سایت شما اتفاق می افتد، مانند اضافه کردن لینک به محتوا.

منظور از محتوای باکیفیت چیست؟

اگر می خواهید صفحه اول گوگل را بدست بیاورید، به محتوای مرتبط و بهینه سازی شده ای نیاز دارید که لینک ها را به دست آورد. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام تولید محتوا در نظر داشته باشید:

کلمات کلیدی هنوز حیاتی هستند، اما زمینه اهمیت بیشتری دارد. خزنده‌های گوگل اکنون زمینه را تجزیه و تحلیل می‌کنند و به دنبال کلمات کلیدی ثانویه مرتبط می‌گردند که هدف جستجوگر را به اشتراک می‌گذارند. که شامل عناوین واضح و غنی از کلمات کلیدی، توضیحات متا، ویژگی‌های alt، تگ‌های H1 و URL‌ها باشد. این عوامل به گوگل می‌گویند که سایت شما مرتبط است و به رتبه‌بندی آن کمک می‌کند. گوگل می گوید: مقدار محتوای لازم برای رضایت بخش بودن صفحه به موضوع و هدف صفحه بستگی دارد و این یعنی مهم بودن محتوا برای سئو سایت شما. به طور خلاصه شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام محتوایی که تولید می کنید برای گوگل بهینه شده است.

فراداده مهم است

Metadata عنوان و خطوط متنی است که در صفحه نتایج جستجو نشان داده می شود. برای مثال، اگر «چه کسی شوهر کارول باسکین را کشته است» را در گوگل جستجو کنید، در اینجا ابرداده‌هایی وجود دارد که خواهید دید. ابرداده به کاربر می گوید که اگر روی صفحه کلیک کند چه چیزی می تواند پیدا کند. بهینه سازی ابرداده شما بسیار ساده است:

کلمات کلیدی و تغییرات مرتبط اما غیر تکراری را در عنوان و توضیحات درج کنید.

-آن را کوتاه نگه دارید، اما نه خیلی کوتاه. گوگل توضیحات متا را حدود 160 کاراکتر قطع می کند، بنابراین کمتر از آن را هدف بگیرید.

-واضح و مختصر باشید تا کاربران بدانند چه انتظاری دارند.

-ابرداده را به عنوان تبلیغاتی برای محتوای خود در نظر بگیرید.

از زمانی که گوگل وجود داشته است، لینک ها جنبه حیاتی سئو بوده اند. اساساً، پیوندها به‌عنوان رای عمل می‌کنند و به گوگل می‌گویند که سایت‌های دیگر فکر می‌کنند محتوای شما مفید و مرتبط است. هرچه لینک های با کیفیت و مرتبط بیشتری کسب کنید، سایت شما احتمالاً رتبه بالاتری برای عبارات کلیدی مرتبط خواهد داشت. به طور خلاصه، پیوندها هنوز برای سئو اساسی و حائز اهمیت هستند.

 تاثیرات تجربه کاربری (UX) کاربر پسند و جذاب

منظور از تجربه کاربری (UX) این است که محتوا یا محصول پیچیده نباشد و بتوان به راحتی از آن استفاده کرد. تجربه کاربر نقش مهمی در رتبه بندی وب سایت شما در گوگل دارد. با این حال، تجربه کاربر به عوامل زیادی مانند زیرساخت و طرح‌بندی سایت، محتوا و غیره بستگی دارد که اندازه‌گیری آن را سخت می‌کند. اگر می خواهید در سئو برنده شوید، UX باید در اولویت باشد. در اینجا چند تا از بهترین روش ها برای دنبال کردن آمده است:

اطمینان حاصل کنید که زمان در صفحه و CTR زیاد و نرخ پرش پایین است. این سیگنال ها فاکتورهای مستقیم رتبه بندی نیستند، اما در بهینه سازی سایت شما برای تعامل بالا می تواند به طور غیرمستقیم کمک کند.

سایت خود را برای پیمایش آسان کنید. ناوبری وب سایت خود را بهبود ببخشید تا مطمئن شوید که کاربران به سرعت می‌ توانند صفحه‌ای را که به دنبال آن هستند پیدا می‌کنند. رویکرد “ساده تر، بهتر” در اینجا کاملاً کار می کند. نوارهای پیمایش، منوهای کشویی، پیوندهای داخلی و جستجوی سایت به شما کمک خواهد کرد.

سرعت سایت اهمیت زیادی دارد. در حالت ایده آل، سایت شما باید در کمتر از ۲ ثانیه بارگذاری شود. فشرده‌سازی تصویر، بهینه‌سازی کد و ساختار، و سرورهای سریع‌تر کمک خواهد کرد. با ابزار PageSpeed ​​Insights Google شروع کنید تا ببینید کجا ایستاده اید.

با هوشمندتر شدن گوگل، UX احتمالا نقش مهمتری در آینده ایفا خواهد کرد. بنابراین اکنون زمان یادگیری اصول اولیه و پیاده سازی بهترین روش ها در سایت است. موبایل بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. در سال 2018، گوگل به سمت نمایه سازی موبایل رفت، به این معنی که موتور جستجو از نسخه های موبایلی سایت  برای رتبه بندی سایت های شما در نتایج خود استفاده می کند.

حرکت گوگل منطقی است زیرا بیش از 50 درصد ترافیک در سراسر جهان از دستگاه تلفن همراه ایجاد می شود. ابتدا گوگل سرمایه گذاری در طراحی واکنشگرا را پیشنهاد می کند. شما باید محتوای خود را در دستگاه‌های دسک‌تاپ و تلفن همراه ثابت کنید و مطمئن شوید که سایت شما در موبایل و دسک‌تاپ سریع بارگیری می‌شود.

جستجوی صوتی را نادیده نگیرید

وقتی صحبت از صدا به میان می آید، اطلاعات متناقض زیادی نمایان می شود. گوگل در سال 2016 اعلام کرد که جستجوهای صوتی حدود 20 درصد از کل جستجوهای انجام شده در برنامه Google را تشکیل می دهند. امروزه بیش از یک چهارم آمریکایی ها دارای بلندگوی هوشمند هستند. با این حال 72 درصد از بازاریابان هیچ برنامه ای برای بهینه سازی جستجوی صوتی ندارند.

محبوبیت جستجوی صوتی در حال افزایش است و احتمالاً ادامه خواهد یافت. این نباید اولویت شماره 1 سئو شما باشد، اما شروع بهینه سازی برای جستجوی صوتی منطقی است. بهینه سازی جستجوی صوتی در حال حاضر یک امر ضروری نیست، اما بهینه سازی جستجوی صوتی به طور کلی برای گوگل منطقی است و ممکن است در آینده به شما کمک کند.

نکاتی برای موفقت در سئو

شاید نام سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و کلاه سیاه را شنیده باشید. سئو کلاه سیاه به اقداماتی اطلاق می شود که کاملاً بر خلاف شرایط خدمات گوگل هستند. مانند ساختن 10 سایت و پیوند دادن آنها به یکدیگر تا گوگل فکر کند سایت های شما قانونی هستند. سئو کلاه خاکستری ممکن است از نظر فنی اشتباه نباشد اما تکنیک هایی است که اگر گوگل متوجه شود سایت شما را جریمه می کند.

سئو کلاه سفید کاملاً قانونی است و بهترین نتیجه را برای کاربران فراهم می کند. بسیاری از متخصصان سئو از سئو کلاه خاکستری عبور می کنند و ان را نادیده می گیرند. اگر می خواهید در سئو موفق شوید، باید کارها را به روش درست انجام دهید. به یاد داشته باشید، اگر آخرین به‌روزرسانی الگوریتم Google همه چیز را تغییر دهد یا اگر رقیب شما کار جدیدی انجام دهد، ممکن است تمام کار شما از بین برود.

هر متخصص سئو دوست دارد فرمول جادویی را بیابد که سایت های خود را به بالای SERP ها یا صفحات نتایج موتور جستجو برساند و آنها را برای همیشه در آنجا نگه دارد. متأسفانه، سئو به این روش کار نمی کند و هسته اصلی سئو این است که بفهمید چه چیزی برای سایت یا مشتری شما کار می‌کند.

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *