7 روشی که SEO و PPC می توانند به یکدیگر کمک کنند

7 روشی که SEO و PPC می توانند به یکدیگر کمک کنند

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

هنگامی که از SEO و PPC برای منافع متقابل استفاده می کنید می توانید در منابع صرفه جویی کنید و با کمپین های جستجوی خود تصمیمات هوشمندانه تری بگیرید. جستجوی پولی و ارگانیک هر دو به صفحات نتایج موتور جستجو برای جذب کلیک و ترافیک به وب سایت های ما متکی هستند. اغلب ما مخاطبان یکسانی را با هر دو کانال هدف قرار می دهیم و در درون آنها راه هایی برای همسویی  پیدا می کنیم. در برخی از سازمان ها، PPC و سئو توسط یک شخص انجام می شود.

در برخی دیگر برای هر یک از این کارها تیم هایی وجود دارند که از هم جدا شده اند. صرف نظر از اینکه تیم‌ها یا تلاش‌های جستجوی پولی و ارگانیک ما چگونه ساختار یافته‌اند، می‌توانیم از اشتراک‌گذاری داده‌ها، تاکتیک‌ها و رویکردهای خاص در کانال‌ها و رشته‌ها بهره ببریم. سئو روشی برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت از طریق افزایش دید و اعتبار سایت است. روش دیگر، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) به دنبال ایجاد ترافیک از طریق تبلیغات هدفمند در موتورهای جستجو و سایر مقاصد محبوب آنلاین است.

اینکه فکر کنید می توانید از آنها به طور جداگانه استفاده کنید یک اشتباه بزرگ است زیرا استراتژی های PPC و SEO برای ادغام با یکدیگر بسیار مهم هستند تا یک سایت به حداکثر پتانسیل خود در SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) برسد. با اشتراک گذاری، می توانیم در تلاش ها، هزینه ها صرفه جویی کنیم و در نحوه بهینه سازی و مدیریت کمپین ها هوشمندانه تر عمل کنیم. در این مقاله راه هایی که در آنها SEO و PPC می توانند متقابلا به یکدیگر کمک کنند را معرفی کرده اییم. در ادامه با سئوجان همراه باشید.

شباهت های SEO و PPC

ppc و سئو ممکن است از بسیاری جهات متفاوت باشند، اما برخی از مشترکات آشکاری نیز دارند. هدف هر دو استراتژی هدایت ترافیک به یک وب سایت است و اغلب با هدف ایجاد تبدیل می باشد. یکی این کار را از طریق تبلیغات پولی انجام می دهد و دیگری از طریق بالا رفتن صفحات نتایج موتور جستجو. با این حال، هدف نهایی همان است. SEO و PPC هر دو استراتژی های کلیدواژه هستند. تبلیغ‌کنندگان برای شناسایی عبارات مناسب و ارائه بهترین پیشنهاد تحقیقات کلمات کلیدی را انجام می‌دهند. در همین حال، SEO ها کلمات کلیدی مرتبط را برای بهینه سازی محتوا، عناصر فنی، عناوین و سایر جنبه های مهم در سایت تجزیه و تحلیل می کنند.

7 روشی که SEO و PPC می توانند به یکدیگر کمک کنند

1. تحقیق کلمات کلیدی

اولین روشی که در آن  SEO و PPC می توانند به یکدیگر کمک کنند تحقیق کلمات کلیدی می باشد. این احتمالا واضح ترین یا اولین راه همکاری است که همه ما به آن فکر می کنیم. برای تعیین کلمات کلیدی و موضوعاتی که مخاطبان هدف ما برای یافتن محتوای مناسب جستجو می‌کنند به تحقیقات و بینش اولیه و مداوم نیاز دارید. در حالی که ممکن است از ابزارهای مختلفی برای به دست آوردن داده های تحقیق کلمات کلیدی خود استفاده کنیم، هیچ دلیلی برای جدا نگه داشتن مجموعه داده ها برای SEO و PPC وجود ندارد.

ابزارهای متعدد و ذهنیت‌های متعدد در فرآیند تحقیق می‌توانند به کشف ایده‌ها و اصطلاحات بیشتری منجر شوند. با به اشتراک گذاری داده ها، و به طور بالقوه بیشتر در به اشتراک گذاری وظایف تحقیقاتی در طول مسیر، می توانیم بینش هایی مانند: گروه بندی های موضوعی برای اصطلاحات و ایده هایی که ممکن است به آنها فکر نکرده باشیم بدست آوریم. همانطور که قبلاً گفتم، PPC و SEO هر دو به شدت به بهینه سازی کلمات کلیدی برای جستجوهای مرتبط وابسته هستند.

از آنجایی که تبلیغات PPC نتایج فوری ایجاد می‌کنند، تبلیغ‌کنندگان شما می‌توانند کلمات کلیدی را جمع‌آوری کنند که سودآوری آنها ثابت شده است و آن اطلاعات را به تیم SEO شما منتقل کنند تا صفحه شما را برای افزایش ترافیک بهینه کنند. استفاده از اطلاعات کلمات کلیدی از کمپین‌های PPC می‌تواند به تیم SEO شما کمک کند تا انواع کلمات کلیدی را که کاربران برای جستجوی خاصی جستجو می‌کنند، درک کنند. می‌توانید از داده‌های PPC برای انجام تنظیمات لازم در کمپین‌های SEO استفاده کنید.

سپس، هنگامی که نتایج SEO شروع به نشان دادن می‌کنند، می‌توان آن اطلاعات را به تبلیغ‌کنندگان PPC بازگرداند تا به ارتقای اثربخشی تبلیغات آنها کمک کند.

2. عناوین تبلیغاتی PPC و عناوین سئو و توضیحات متا

قالب بندی تبلیغات متنی جستجوی پولی بسیار شبیه به نتایج جستجوی ارگانیک در صفحه نتایج موتور جستجو است. این بدان معنی است که ما می توانیم بهترین نسخه تبلیغاتی را برای تبلیغات PPC از نظر نرخ کلیک و کیفیت بررسی کنیم و آن را به عناوین SEO و توضیحات متا مرتبط کنیم. عکس آن نیز صادق است زیرا می‌توانیم از عناوین سئو و توضیحات متا با بالاترین نرخ کلیک برای راهنمایی استفاده از کلمه کلیدی و متن برای کپی تبلیغات PPC استفاده کنیم.

یک هدف بزرگ برای بهینه سازی هر موتور جستجو یا حرفه ای پرداخت به ازای کلیک، افزایش نرخ کلیک است. در بهینه‌سازی موتورهای جستجو، نرخ کلیک بالا، ترافیک ارگانیک بیشتری را جذب می‌کند. در پرداخت به ازای کلیک، نرخ کلیک بالا منجر به امتیاز کیفی بهتری می شود که به موقعیت تبلیغات بهتر هدایت می شود. چه به دنبال بهینه سازی موتور جستجو باشید و چه پرداخت به ازای کلیک، بهترین روش برای افزایش نرخ کلیک افزایش نرخ کلیک مصرف کننده است.

3. عملکرد عبارت جستجو

 وقتی سئوکارها می‌توانند گزارش‌های عبارت جستجو را از Google Ads دریافت کنند و وقتی PPC می‌توانند داده‌های عملکرد جستجو را دریافت کنند، می‌توان از آزمایش‌ها و اشتباهات زیادی جلوگیری کرد. ما باید فصلی بودن تغییرات در صفحات نتایج موتور جستجو و تفاوت‌های رقبا را برای جستجوی پولی در مقابل جستجوی ارگانیک در نظر بگیریم، اما اگر بتوانید این اطلاعات را به اشتراک بگذارید یا به دست آورید، یک نقطه شروع عالی است.

4. داده های رقیب

یک روش دیگر که در آن که SEO و PPC می توانند به یکدیگر کمک کنند داده های رقبا می باشد.  رقبا عامل بزرگی در رتبه‌بندی، موقعیت‌های تبلیغاتی و هزینه‌های سرمایه‌گذاری در جستجوی پولی و ارگانیک هستند. درک اینکه چه کسی بیشترین هزینه را برای موقعیت های تبلیغاتی می پردازد و بر صفحات نتایج موتور جستجو ها تسلط دارد می تواند به سئو کمک کند. رقبا برای جستجوی ارگانیک و پولی همیشه یکسان نیستند. به علاوه، آنها در طول زمان بر اساس تاکتیک های سئو و تغییرات الگوریتم تغییر می کنند.

به اشتراک گذاری داده های تاریخی و فعلی رقبا می تواند به درک فرصت رتبه بندی و پیشنهادات کمک کند. هر دو SEO و PPC می توانند از بینش هایی در مورد اینکه رقبای برتر چه کسانی هستند، چه میزان تمرکز روی جستجو قرار می دهند و چگونه کلمات کلیدی فردی از نظر تمرکز متفاوت هستند استفاده کنند. دانستن اینکه رقبا در کجا پول خرج می‌کنند می‌تواند به تعیین انتظارات در مورد سختی رتبه‌بندی و هزینه تبلیغات کمک کند.

5. زمینه های فرصت برای بازاریابی مجدد

 نحوه پیمایش کاربران در وب سایت ها می تواند برای اشتراک گذاری بین کانال های جستجو مهم باشد. دقیقاً مانند بینش‌های به‌دست‌آمده از جستجوی پولی، می‌توان آن‌ها را با داده‌های ترافیک SEO هم تراز کرد. سئو ممکن است دری را به روی ترافیک باز کند، اما جستجوی پولی می‌تواند بازدیدکننده را درگیر کند تا هر دو بتوانند از یکدیگر پشتیبانی کنند.

6. طرح بندی SERP یا صفحات نتایج موتور جستجو

صفحات نتایج موتورهای جستجو بر اساس کلمه کلیدی حتی روزانه بسیار متفاوت هستند و تغییر می کنند. به‌روزرسانی‌های الگوریتم و جنبه‌های هدف و محلی‌سازی می‌تواند تأثیر زیادی بر موارد زیر داشته باشد:

-تبلیغات متنی

-تبلیغات خرید

-اخبار

-تصاویر

لازم است که ماهیت همیشه در حال تغییر صفحات نتایج موتورهای جستجو را دنبال کنید. صفحات جستجویی که تبلیغات زیادی دارند در مقابل آنهایی که تبلیغات کمی دارند را  بررسی کنید. به این نکته توجه داشته باشید که چگونه این امر می تواند بر جستجوی پولی و عملکرد جستجوی ارگانیک تأثیر بگذارد.

7. داده های ROAS و ROI

یکی از سخت ترین سوالات قبل از راه اندازی کمپین می تواند پیش بینی بازگشت سرمایه باشد که بر اساس نسبت ROAS یا ROI واقعی برای PPC یا SEO تعیین می شود. داشتن ایده ای از عملکرد از قبل، بسیار ارزشمند است. اگر بتوانید از داده های PPC یا SEO برای پیش بینی عملکرد استفاده کنید، می تواند به شما کمک کند که انتظارات را برای کمپین تعیین کنید و در پولی که معمولاً برای چند ماه اول خرج می‌شود، صرفه‌جویی کنید تا ببینید داده‌های ابزار برنامه‌ریز و کلیدواژه چگونه عمل می‌کنند.

نتیجه

 اگر شرکت شما به خوبی در SERP ها یا صفحات نتایج موتور جستجو حضور داشته باشد، مصرف کنندگان این اطمینان را ایجاد می کنند که کسب و کار شما معتبر است و محصولات با کیفیت ارائه می دهد. با ترکیب PPC و SEO، می توانید مشتریان بالقوه را به طور موثرتری به سایت خود هدایت کنید و مشارکت مشتری را تشویق کنید. با ترکیب PPC و SEO، سازمان ها می توانند به طور موثرتری مشتریان بالقوه را به سایت خود هدایت کنند و تعامل بین مصرف کنندگان را تشویق کنند.

با تجزیه و تحلیل کلیک‌ها و تبدیل‌های ایجاد شده توسط کلمات کلیدی خاص می توانید بفهمید که کدام عبارات در ترغیب مصرف‌کنندگان به انجام اقدامات مورد نظر و ایجاد درآمد برای یک شرکت مفید هستند. از جنبه سئو، گوگل آنالیتیکس منبع اصلی آنها برای اندازه‌گیری نتایج تلاش‌های بهینه‌سازی خواهد بود. KPI یا شاخص کلیدی عملکردی که این افراد می خواهند تحلیل کنند عبارتند از:

-رتبه بندی کلمات کلیدی

-زمان صرف شده در صفحه

-ترافیک ارگانیک

-تبدیل های ارگانیک

اندازه‌گیری این معیارها از طریق Google Analytics به صاحبان سایت اجازه می‌دهد تا بدانند آیا کلمات کلیدی مناسبی را هدف قرار می‌دهند یا خیر.

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *