13 گام برای موفقیت در کمپین های PPC

12 گام برای موفقیت در کمپین های PPC

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

PPC مخفف Pay Per Click و مدلی از بازاریابی اینترنتی است که در آن تبلیغ‌کنندگان هر زمان که روی تبلیغ آنها کلیک می‌شود، هزینه تبلیغ خود را پرداخت می‌کنند. زمانی که معیارهای جستجوی کاربر با کلمات کلیدی مرتبط با تبلیغات تطبیق داده می شود، تبلیغ ظاهر می شود. این تبلیغات در صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر می شوند. ممکن است اهداف متفاوتی از یک کمپین PPC وجود داشته باشد مثلا اینکه کاربر روی تبلیغ کلیک کند و آن را به خرید تبدیل کند، ترافیک وب سایت را افزایش دهد و غیره.

راه اندازی یک کمپین بازاریابی موفق مستلزم تعهد و کار سخت مداوم است. در این مقاله قصد داریم به معرفی 13 گام برای موفقیت در کمپین های PPC  بپردازیم. در نظر گرفتن موارد ذکر شده در پایین می تواند کمک زیادی به ایجاد یک کمپین بازاریابی موفق بدون توجه به نوع کسب و کار شما کند. در ادامه با سئوجان همراه باشید.

معرفی 12 گام برای موفقیت در کمپین های PPC

کمپین ppc یا پرداخت به ازای کلیک چیست؟

زمانی که یک تبلیغ‌کننده تبلیغی را ایجاد می‌کند، روی کلمه کلیدی که می‌خواهد تبلیغ را برای آن راه‌اندازی کند، پیشنهاد می‌دهد. جدا از قیمت پیشنهادی، پلت فرم تبلیغاتی به عوامل مختلفی مانند کیفیت تبلیغ و پسوندهای تبلیغاتی نیز توجه می کند تا مشخص کند کدام تبلیغ امکان موفقیت بیشتری دارد و مناسب است. بنابراین یک کمپین PPC فقط یک بار تنظیم نمی شود و قابل اندازه گیری و ردیابی است.

می‌توانید عملکرد کمپین خود را با نگاه کردن به معیارهای مختلف مانند تعداد بازدیدها، کلیک‌ها، تبدیل‌ها و غیره و عملکرد تبلیغات خود در دستگاه‌ها و مکان‌های مختلف بررسی کنید. بنابراین اگر می خواهید در تبلیغات دیجیتال موفق شوید، باید بدانید که چگونه یک کمپین موفق PPC را به روش درست راه اندازی کنید. در این مقاله، نحوه آماده شدن برای یک کمپین تبلیغاتی PPC را توضیح خواهیم داد که به شما نقشه موفقیت در تبلیغات پولی را می دهد.

چگونه یک کمپین PPC راه اندازی کنیم؟

در اینجا مراحل اساسی وجود دارد که باید برای ایجاد یک کمپین PPC انجام دهید. برخی از آنها ساده تر از دیگران هستند، اما اگر می خواهید از تبلیغات گوگل بیشترین بهره را ببرید، همه آنها ضروری هستند.

1. اهداف خود را تعیین کنید. بدون هدف نهایی، برنامه شما هیچ جهتی ندارد. با روشن کردن آنچه می خواهید با این کمپین تبلیغاتی به دست آورید، شروع کنید. آیا بازدیدکنندگان سایت بیشتری می خواهید؟ مشترکین ایمیل بیشتر؟ مشتریان بیشتر؟ قبل از ادامه دادن، اهداف تجاری خود را مشخص کنید.

2. تعیین بودجه پرداخت برای هر کلیک می تواند به سرعت اضافه شود، بنابراین باید آماده آن باشید. تا زمانی که از بودجه هنگفتی برخوردار نباشید، همیشه باید به دنبال بهینه سازی کمپین خود باشید تا از هزینه های بیهوده جلوگیری کنید. هنگام تنظیم بودجه، صنعت، رقبا و کلمات کلیدی خود را در نظر بگیرید.

3. مخاطب هدف خود را تعریف کنید. آیا نیازهای مشتری را درک می کنید؟ با کمپین های متعدد، می توانید بخش های مختلف مخاطب را هدف قرار دهید. به عنوان مثال، می توانید محصولات مردانه و زنانه را جداگانه تبلیغ کنید. با این حال اگر بازار خود را نشناسید، هر دو به طرز چشمگیری شکست خواهند خورد. با ایجاد پرسونای خریدار دقیق شروع کنید، که به هدایت تلاش های بازاریابی شما کمک می کند.

با کاوش عمیق در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی گروه‌های تخصصی و انجمن‌ها، می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد افرادی که می‌خواهید به آنها خدمت کنید کشف کنید و سپس این شخصیت‌ها را اصلاح کنید تا دیدگاه واضح‌تری از مخاطبان هدف خود به دست آورید.

4. کلمات کلیدی ارزشمند را شناسایی کنید. برای موفقیت کمپین شما باید کلمات کلیدی مرتبطی را انتخاب کنید که با کسب و کار شما و همچنین نیازهای مخاطبان مورد نظر شما مرتبط باشد. تصور کنید شما یکی از آنها هستید. آنها از چه عباراتی برای یافتن راه حل های ارائه شده شما استفاده می کنند؟

5. به جای هدر دادن پول برای کلیک های نامربوط، نسبت به افزودن کلمات کلیدی منفی به کمپین خود هوشیار باشید. با این کار هر سرنخ غیرمجاز که از عبارات جستجوی مشابه و در عین حال نامرتبط استفاده می‌کند، فیلتر می‌شود، به طوری که آگهی شما فقط برای افرادی نمایش داده می‌شود که واقعاً ممکن است از شما خرید کنند.

6. تبلیغات رقابتی را شناسایی کنید. در حالی که برخی از شرکت ها برندهای دیگر را با نام ذکر می کنند، برخی دیگر مبهم باقی می مانند تا ناخواسته رقبای خود را تبلیغ نکنند. هنگامی که درک خوبی از مخاطبان خود داشته باشید، می توانید نام تجاری خود را به طور مطلوب با رقبا مقایسه کنید و تبلیغات خود را برای مشتریان احتمالی جذاب تر کنید.

7. صفحه فرود خود را بهینه کنید. دریافت کلیک شروع کار است، اما اگر کاربران به صفحه فرودی وارد شوند که کاملاً با آگهی یا نیازهای آنها ارتباطی ندارد، برای مدت طولانی در آن جا نمی مانند. صفحه فرود شما باید تمرکز زیادی روی CRO (بهینه سازی نرخ تبدیل) داشته باشد. شما می توانید این کار را به چند روش انجام دهید: کلمات کلیدی با تبدیل بالا را انتخاب کنید. یک صفحه فرود بهینه شده می تواند نرخ کلیک و تبدیل ها را افزایش دهد و به شما کمک کند سرنخ ها را به سود تبدیل کنید.

8. ردیابی تبدیل.  چه یک گروه تک نفره با بودجه ناچیز یا یک شرکت بزرگ، نباید ردیابی تبدیل را نادیده بگیرید. با نصب آن در سایت خود، می توانید تعیین کنید که آیا تبلیغات شما به معیارهای واقعی تبدیل می شوند یا خیر. انجام تجزیه و تحلیل منظم در اینجا به شما کمک می کند مؤثرترین کلمات کلیدی و تبلیغات را پیدا کنید، که به شما کمک می کند ضرر خود را کاهش دهید و در زمینه هایی سرمایه گذاری کنید که نتیجه می دهد.

9. روی کانال هایی که کار می کنید تمرکز کنید. برای برخی از مشاغل، ممکن است بهتر باشد که در تبلیغات رسانه های اجتماعی مانند تبلیغات فیس بوک و تبلیغات در لینکدین یا توییتر سرمایه گذاری کنند. دیگری ممکن است متوجه شود که در فهرست های موتورهای جستجو یا در سایت ها عملکرد بهتری دارند. 

10. شبکه جستجو در مقابل شبکه نمایش. در شبکه جستجوی گوگل، می‌توانید یک تبلیغ را در مکان‌های مختلف اجرا کنید:در کنار نتایج جستجوی ارگانیک در Google Maps، Google Shopping و غیره. این به برند شما کمک می کند تا در حین مرور به افراد دسترسی پیدا کند که ممکن است در هر برنامه، وب‌سایت یا دستگاهی باشد. با گذشت زمان، می‌توانید تعیین کنید که کدام راه برای شما و اهدافتان بهتر عمل می‌کند. 

11. از رقبا بیاموزید، هیچ شرکتی در خلاء فعالیت نمی کند. به جای نادیده گرفتن رقبا سعی کنید از آنها درس بگیرید. با تجزیه و تحلیل عمیق رقبا، می توانید بینش هایی را به دست آورید که به شما در بهبود استراتژی ها و روش های خود کمک می کند. هنگامی که درک بهتری از تبلیغات، صفحات فرود، کلمات کلیدی، پیشنهادات و غیره آنها داشته باشید، راه هایی برای ساده سازی قیف تبدیل خود پیدا خواهید کرد.

12. ابزار گزارش دهی مناسب را شناسایی کنید. شما باید تمام کمپین های خود را به دقت زیر نظر داشته باشید و معیارهای کلیدی را برای تعیین موفقیت آمیز بودن تبلیغات خود تجزیه و تحلیل کنید. هنگامی که کمپین PPC را راه اندازی کردید، متوقف نشوید همانطور که قبلا ذکر شد، نمی توانید به سادگی کمپین خود را راه اندازی کنید و سپس آن را فراموش کنید.

بسیار مهم است که به نظارت بر تبلیغات خود ادامه دهید. تنها در این صورت است که می توانید معایب و فرصت ها را شناسایی کنید. از کلمات کلیدی گرفته تا تبلیغات، تجزیه و تحلیل رقبا تا جذب مشتری، بسیاری از چیزها در بازار شما تغییر خواهند کرد. بازاریابانی که فعال می مانند احتمال موفقیت بیشتری با تبلیغات PPC  را دارند.

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *