مزایا و معایب ppc یا روش پرداخت به ازای کلیک

مزایا و معایب ppc یا روش پرداخت به ازای کلیک

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا PPC یک تکنیک بازاریابی آنلاین است که به تبلیغ کنندگان یا صاحبان مشاغل اجازه می دهد تا تبلیغات خود را در ازای هر بار کلیک کاربر بر روی تبلیغ در ازای دریافت هزینه ای در یک وب سایت قرار دهند. امتیاز کیفیت و پیشنهاد ارائه شده بر روی کلمه کلیدی مورد استفاده نیز بر قیمت تمام شده تأثیر می گذارد. درست مانند هر روش بازاریابی آنلاین، PPC مجموعه ای از مزایا و معایب خاص خود را دارد، و اگر قصد دارید PPC را در استراتژی خود بگنجانید، درک این موارد ضروری است. بیایید به نکاتی در مورد چگونگی به حداکثر رساندن PPC برای رسیدن به اهداف خود نگاه کنیم. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) می تواند راهی مقرون به صرفه برای هدایت ترافیک به وب سایت شما باشد. تعدادی از مزایا و چالش ها وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. در ادامه با سئوجان همراه  باشید.

مزایا و معایب ppc یا روش پرداخت به ازای کلیک

مزایای ppc یا روش پرداخت به ازای کلیک

– PPC ساده است و می تواند به سرعت ترافیک ایجاد کند. کمپین‌های PPC می‌توانند به محض انتشار آگهی، ترافیکی را برای وب‌سایت شما ایجاد کنند، که آن را جذاب می‌کند، به خصوص اگر می‌خواهید نتایج را سریع ببینید. علاوه بر این، مفهوم قرار دادن یک تبلیغ و پرداخت هزینه برای تعداد کلیک‌هایی که دریافت می‌کند به جذابیت PPC می‌افزاید.

– نتایج کمپین PPC به راحتی قابل اندازه گیری است. برخلاف بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، نتایج تلاش های شما در کمپین PPC به راحتی قابل اندازه گیری است. اکثر شبکه‌های PPC معیارهایی دارند که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد ببینند آیا تبلیغاتشان تبدیل و سود ایجاد می‌کند یا خیر. این معیارها برای نشان دادن تعداد بینندگانی که آگهی را دیده‌اند، تعداد کلیک‌ها، و اینکه آیا بینندگان به آگهی آن‌طور که انتظار دارید واکنش نشان دادند طراحی شده‌اند.

– PPC به شما امکان کنترل کامل را می دهد. در کمپین PPC یا پرداخت به ازای کلیک شما در مورد اینکه چه چیزی در تبلیغ شما ظاهر می شود، کجا منتشر می شود و به چه مخاطبی می رسد می گویید. همچنین می‌توانید کنترل کنید که برای چه کلمات کلیدی جستجو شود. برای موفقیت در کمپین PPC باید بتوانید تجربه کاربر را بهینه کنید، ترافیک غیرضروری را فیلتر کنید و به بازارهای هدف خود در سطح محلی یا بین‌المللی برسید.

– تبلیغات PPC را می توان به راحتی تنظیم کرد. در حالی که سایر تکنیک‌های بازاریابی موتورهای جستجو ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد تا با رفتار فعلی بازار سازگار شوند، کمپین‌های PPC می‌توانند به راحتی مورد بازنگری قرار گیرند تا با آخرین روندها و پیشرفت‌ها در این زمینه مطابقت داشته باشند.

-تبلیغات PPC مقرون به صرفه هستند. هزینه درج آگهی برای یک کلمه کلیدی خاص ممکن است به ازای هر کلیک 10 دلار باشد. اگر این کلیک کاربر را به خرید محصول شما یا استفاده از خدمات شما به ارزش 100 دلار وادارد، به راحتی سود قابل توجهی به دست آورده اید.

-قابل سفارشی سازی : همانطور که کمپین های خود را اجرا می کنید، می توانید تنظیمات کوچک زیادی را برای بهبود بر اساس آنچه که بهترین کار می کند انجام دهید.

-منابع آموزشی – بسیاری از دوره های آنلاین (اغلب رایگان) و مواد آموزشی وجود دارد که به شما در توسعه مهارت های خود کمک می کند.

-سریع – تقریباً بلافاصله تأثیر تلاش های PPC خود را خواهید دید. تاکتیک‌های بهینه‌سازی موتور جستجوی ارگانیک یا سئو ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا تفاوت ایجاد کند. البته راههایی که نشان می دهد سئو  و ppc می توانند به هم کمک کنند را می توانید در مقاله ایی با همین عنوان بررسی کنید.

معایب ppc یا روش پرداخت به ازای کلیک

– اگر نتوانید کمپین را به درستی مدیریت کنید، PPC می تواند هزینه زیادی داشته باشد. ما اشاره کردیم که PPC جذاب است زیرا می تواند با هزینه کم فروش ایجاد کند، اما اگر مراقب نباشید می تواند بر بودجه شما تأثیر بگذارد.

-یکی از راه‌هایی که می‌توانید در کمپین PPC بیش از حد خرج کنید، زمانی است که در یک جنگ بر سر کلمات کلیدی با رقبای خود گرفتار می‌شوید. در حالی که هدف شما کسب رتبه برتر در لیست های تبلیغاتی است، نباید اجازه دهید که بیش از آنچه در ابتدا قصد داشتید هزینه کنید. به جای رقابت برای عبارتی که به طور گسترده جستجو می شود، روی کلمات کلیدی خاصی تمرکز کنید که هزینه کمتری دارند. انجام این کار به شما کمک می کند تا به بودجه خود پایبند باشید.

– PPC می تواند ترافیک ناخواسته ایجاد کند. مواقعی وجود دارد که برخی از صاحبان مشاغل عمداً روی تبلیغات رقیب خود کلیک می کنند تا هزینه های رقیب خود را افزایش دهند. حجم کلیک ها ممکن است از نظر آمار و ارقام خوب به نظر برسد، اما برای اهداف شما مضر است. به یاد داشته باشید، موتورهای جستجو یا صاحبان وب سایت در نظر نمی گیرند که آیا کلیک ها برای شما سود ایجاد کرده است یا خیر. و تا زمانی که روی تبلیغ کلیک کنند، هزینه دریافت خواهند کرد. به همین دلیل است که باید کمپین PPC خود را از نزدیک مدیریت کنید تا بدانید تبلیغات شما باعث رسیدن به مخاطب مناسب و در نهایت فروش می شود یا خیر.

– کمپین های PPC همیشه موفق نیستند. برگزاری کمپین PPC لزوماً معادل افزایش فروش شما نیست. این فقط در مورد راه اندازی تبلیغات و انتظار برای ایجاد ترافیک و دلار برای کسب و کار شما نیست. یک کمپین PPC تنها زمانی در کمک به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی موفق خواهد بود که بدانید چگونه آن را به درستی مدیریت کنید.

-کلیک‌ها و بازدیدها همیشه منجر به فروش نمی‌شود و شما باید کاربر را متقاعد کنید که خرید کند.

چگونه از تبلیغات PPC بهترین بهره را ببریم؟

تبلیغات PPC می تواند به شما کمک کند تا به اهداف خود برسید و سود خوبی برای کسب و کار خود ایجاد کنید. تنها نیاز است که بدانید چگونه یک کمپین را مدیریت کنید. در اینجا چند نکته سریع وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می کند:

-تمرکز: شما باید تصویر واضحی از اینکه چرا می خواهید تبلیغات PPC انجام دهید داشته باشید. اگر از همان ابتدا هدف آن را ندانید، بعداً برای مدیریت آن مشکل خواهید داشت. به یاد داشته باشید که در حالی که تبلیغات PPC مزایای زیادی دارد، اگر مراقب نباشید می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. داشتن درک روشنی از آنچه می‌خواهید کمپین به آن دست یابد به شما کمک می‌کند در مسیر خود باقی بمانید، کلمات کلیدی مناسب را انتخاب و پیام‌های تبلیغاتی را ایجاد کنید.

-بودجه تعیین کنید و به آن پایبند باشید. باید بدانید چقدر حاضرید هزینه کنید. در حالت ایده آل، هزینه هر کلیک باید کمتر از سود آن باشد.

-کلیدواژه های خاصی را انتخاب کنید. کلمات کلیدی گسترده به ازای هر کلیک هزینه بالاتری دارند، بنابراین توصیه می‌شود روی کلمات کلیدی متمرکزتری کار کنید. بنابراین به جای تلاش برای دریافت عبارت “دوچرخه”، به دنبال کلمات کلیدی خاص تر مانند “دوچرخه های کوهستانی در آریزونا” بروید.

-پیام های تبلیغاتی را واضح و در محل مناسب بنویسید. اگر می‌خواهید مردم را متقاعد کنید تا آنچه را که ارائه می‌دهید بررسی کنند، باید تبلیغات خود را به خوبی بنویسید. به کاربران اجازه دهید بدانند چه چیزی برای آنها مفید است. درست مانند انتخاب کلمات کلیدی، باید در نوشتن تبلیغات PPC خود دقیق باشید.

-همیشه مراقب تغییرات در رفتار بازار باشید. مشتریان شما و سایر رقبا هر بار یک کلمه کلیدی خاص پیشنهاد می کنند. یاد بگیرید که با این تغییرات سازگار شوید تا بتوانید مطابق با آن تنظیمات را انجام دهید.

-با متخصصان مناسب کار کنید. شروع یک کمپین PPC ممکن است ساده به نظر برسد، اما مدیریت آن می تواند پیچیده باشد. در درازمدت، همگام شدن با پیشرفت، همگام ماندن با روندهای بازار و تجزیه و تحلیل عواملی که بر کمپین شما تأثیر می گذارد، می تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل است که بهتر است با یک ارائه دهنده خدمات PPC کار کنید.

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *