راههای کسب بازدید بیشتر در یوتیوب

15 روش برای دریافت بازدید بیشتر در یوتیوب

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

امروزه دیگر نگاه افراد به یوتیوب به عنوان یک سایت سرگرم کننده نیست و همه به این نتیجه رسیده اند که می توان در آن با تولید محتوای مناسب بازدید بیشتری جذب و درآمد کسب کرد. اما روش تولید محتوا در این سایت چیزی است که قبل از ورود به آن باید یاد بگیرید و اگر خواستار کسب درآمد از یوتیوب هستید لازم است با روش های کسب بازدید بیشتر در آن آشنا شوید. در این مقاله من به شما نشان می دهم که چگونه می توانید بازدیدهای بیشتری در یوتیوب داشته باشید و بتوانید محتوای ویدئویی که مناسب یویتیوب باشد تولید کنید.

1. از ریز عکسها استفاده کنید

 طبق گفته یوتیوب 9 تا از 10 ویدیوی پربازدید در YouTube از یک تصویر کوچک سفارشی استفاده می کنند: 90٪ از ویدیوهای محبوب از تصویر کوچک سفارشی استفاده می کنند و خود یوتیوب بیان می کند که: «تصاویر کوچک معمولاً اولین چیزی است که بینندگان با پیدا کردن یکی از ویدیوهای شما می بینند.»

BOGY Thumbnail ها ریز عکس هایی هستند که از این چهار رنگ استفاده می کنند:

-آبی

-نارنجی

-سبز

-رنگ زرد

اگر به اطراف یوتیوب نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که این سایت بیشتر قرمز، سیاه و سفید است. از رنگ‌های YouTube در تصویر کوچک خود اجتناب کنید اما وقتی از ریز عکس‌های BOGY استفاده می‌کنید، ویدیوهای شما برجسته می‌شوند و توجه را به خود جلب می‌کنند. برای متمایز شدن از رنگ های غیر YouTube استفاده کنید که باعث می شود افراد احتمال بیشتری برای کلیک کردن داشته باشند. به عنوان مثال، من از رنگ سبز زیادی همراه با سایر رنگ های غیر یوتیوب در تصاویر کوچک خود استفاده می کنم. البته می توانید از کمی قرمز، سفید و مشکی در تصویر کوچک خود استفاده کنید.

2. از یک الگوی شرح ویدیوی اثبات شده استفاده کنید

YouTube تأیید کرده است که توضیحات ویدیوی شما به الگوریتم‌های YouTube اجازه می‌دهد تا بدانند ویدیوهای شما در مورد چیست. چند خط اول توضیحات شما بسیار مهم است. به طور خاص، شما می خواهید کلمه کلیدی مورد نظر خود را در 1-2 جمله اول وارد کنید. این به این دلیل است که یوتیوب در ابتدای توضیحات شما به کلمات کلیدی اهمیت بیشتری می دهد. کلمه کلیدی مورد نظر را در 2-3 جمله اول توضیحات قرار دهید و مطمئن شوید که کلمه کلیدی مورد نظر خود را در ابتدای توضیحات ذکر کنید. چند خط اول توضیحات شما در جستجو نمایش داده می شود و اگر آن قطعه فوق العاده قانع کننده باشد، افراد بیشتری روی نتیجه شما کلیک خواهند کرد: توضیحات قانع کننده نرخ کلیک را افزایش می دهد به علاوه، برخی از افراد حتی پس از اینکه در صفحه ویدیوی شما قرار گرفتند، توضیحات شما را می خوانند.

3. عنوان ویدیوی خود را افزایش دهید

عنوان شما بخش بزرگی از موفقیت ویدیوی شما است. در واقع، داده‌های داخلی YouTube تأیید کرده است که عنوان شما می‌تواند کل ویدیوی شما را بسازد یا خراب کند:

 در اینجا دقیقاً نحوه نوشتن عناوین ویدیویی که تعداد زیادی کلیک دریافت می کنند، آمده است:

– پرانتز را به انتهای عنوان خود اضافه کنید. یک مطالعه صنعتی توسط HubSpot نشان داد که افزودن براکت به عنوان، کلیک‌ها را تا 33 درصد افزایش می‌دهد:

-از یک عدد در عنوان خود استفاده کنید. این عدد می تواند تعداد نکات یا استراتژی هایی که قرار است پوشش دهید، تعداد مراحل در یک ویدیو، نحوه انجام و مقدار وزنی که فرد از دست داده یا تقریباً هر عددی که برای ویدیوی شما منطقی باشد است.

-در نهایت از عناوینی که بین 40 تا 50 کاراکتر هستند استفاده کنید: مطالعه ای که توسط جاستین بریگز انجام شد نشان داد که ویدیوهای با عناوین کمتر از 50 کاراکتر بهترین رتبه را در جستجوی YouTube دارند:

4. بازدیدهای «ویدیوی پیشنهادی» بیشتری دریافت کنید

در چند سال گذشته ده ها کانال یوتیوب را مطالعه کرده ام و متوجه یک الگوی ثابت شده ام: کانال‌های موفق از ویدیوی پیشنهادی بازدیدهای زیادی دریافت می‌کنند. به عنوان یادآوری، «ویدیوهای پیشنهادی» ویدیوهای مرتبطی هستند که YouTube در کنار ویدیویی که در حال تماشای آن هستید تبلیغ می‌کند و همانطور که مشخص است، ویدیوی پیشنهادی می تواند بازدیدهای بیشتری نسبت به جستجوی YouTube داشته باشد.

چگونه می توانید بازدیدهای بیشتری از ویدیوی پیشنهادی دریافت کنید؟

از تگ های مشابه رقبای خود استفاده کنید. در واقع، یوتیوب اعلام کرده است که از فراداده محتوای ویدیوی شما (مانند عنوان، توضیحات و برچسب‌ها) برای رتبه‌بندی ویدیوهای پیشنهادی استفاده می‌کند. بنابراین وقتی برچسب‌های شما با برچسب‌های یک ویدیوی محبوب مطابقت دارند، شانس خوبی برای نمایش در کنار آن ویدیو دارید. بنابراین تطبیق برچسب ها با ویدیوهای محبوب برای رتبه بندی در “ویدیو پیشنهادی” را فراموش نکنید.

5. از “فرمول MVC” برای برچسب های ویدئویی استفاده کنید

شما می دانید که برچسب ها برای سئو ویدیو مهم هستند. این به این دلیل است که YouTube از برچسب ها برای درک موضوع ویدیوی شما استفاده می کند. در واقع، وقتی بیش از 1 میلیون ویدیوی YouTube را تجزیه و تحلیل کردیم، متوجه شدیم که برچسب‌های ویدیوی YouTube با رتبه‌بندی مرتبط هستند:

سوال این است: چگونه از برچسب ها به روش درست استفاده کنیم؟

“فرمول MVC” برای برچسب های یوتیوب MVC مخفف کلمات کلیدی اصلی، تغییرات و دسته بندی است. شما می خواهید از کلمه کلیدی اصلی خود به عنوان اولین یا دومین تگ خود استفاده کنید. در نهایت، 1 تا 2 تگ را اضافه کنید که دسته کلی ویدیوی شما را توصیف می کند. این کلمات کلیدی گسترده برای کمک به YouTube در درک موضوع کلی و دسته بندی ویدیوی شما طراحی شده اند و شامل 1 تا 2 تگ گسترده که موضوع کلی ویدیوی شما را توصیف می کندمی شوند.

6. ویدیوها را در انجمن ها به اشتراک بگذارید

انجمن‌های آنلاین مکان‌های عالی برای تبلیغ ویدیوهای YouTube شما هستند. این به این دلیل است که افراد در این جوامع سوالات داغی دارند… … سوالاتی که ویدیوی شما می تواند به آنها پاسخ دهد.

7. رتبه بندی ویدیوها در جستجوی گوگل

رتبه بندی ویدیوهای شما در گوگل می تواند به تعداد زیادی بازدید اضافی منجر شود.

چگونه ویدیوهای خود را در گوگل نمایش می دهید؟

همه چیز به رتبه 1 در یوتیوب نیست. در واقع، یک مطالعه توسط Stone Temple Consulting نشان داد که 55.2٪ از ویدیوهای YouTube در رتبه بندی گوگل با رتبه بندی ویدیوهای برتر در نتایج جستجوی YouTube متفاوت است و ویدیوی رتبه اول در گوگل همیشه در یوتیوب اول نیست.

ابتدا کلمه کلیدی خود را با صدای بلند در ویدیوی خود بگویید. و یک زیرنویس‌ از ویدیوی خود را در YouTube آپلود کنید. به این ترتیب، گوگل می تواند 100٪ محتوای ویدیوی شما را درک کند.

8. ویدیوها را برای نظرات، لایک و اشتراک بهینه کنید

وقتی صحبت از الگوریتم یوتیوب می شود، تعداد بازدیدهایی که ویدیوی شما دارد مهم است. آنها همچنین می خواهند ببینند که مردم با ویدیوی شما درگیر می شوند. من مطالعه فاکتورهای رتبه بندی موتور جستجوی YouTube را انجام دادم ارتباط معنی داری بین رتبه بندی در یوتیوب و تعامل کاربر پیدا کردیم. به طور خاص، ما متوجه شدیم که نظرات، نمودار لایک ها و رتبه های یوتیوب و رتبه بندی مبتنی بر اشتراک همه با رتبه بندی در جستجوی YouTube مرتبط هستند.

بهترین راه برای جلب مشارکت بیشتر در ویدیوهایتان چیست؟

ساده است: از افراد بخواهید که با ویدیوی شما درگیر شوند.

9. «زمان جلسه» کانال خود را بهبود بخشید

حفظ مخاطب و ساعت تماشا خیلی مهم است اما هیچ یک از این دو معیار به اندازه Session Time مهم نیستند. زمان جلسه (همچنین به عنوان “زمان تماشای جلسه” نیز شناخته می شود) کل مدت زمانی است که شخصی پس از تماشای ویدیوی شما در YouTube صرف می کند. زمان جلسه یکی از معیارهایی است که YouTube بسیار به آن اهمیت می دهد. در واقع یوتیوب گفته است: «هدف جستجو و اکتشاف در یوتیوب دو چیز است: کمک به بینندگان برای یافتن ویدئوهایی که می خواهند تماشا کنند و به حداکثر رساندن تعامل طولانی مدت بیننده…” بنابراین اگر شخصی ویدیوی شما را تماشا کند و سپس YouTube را ترک کند، به زمان جلسه کانال شما آسیب می رساند. اما اگر آن شخص در YouTube بماند، زمان جلسه شما افزایش خواهد یافت:

بهترین راه برای بهبود زمان جلسه شما چیست؟

بهترین ویدیوهای خود را در صفحه کانال خود تبلیغ کنید. به این ترتیب، ویدیوهایی را به مردم نشان می‌دهید که تماشای آن‌ها را ادامه می‌دهد.

10. صفحه پایانی خود را برای نمایش ها بهینه کنید

در اینجا نحوه دریافت بازدیدهای بیشتر در YouTube با استفاده از صفحه پایانی آمده است: ابتدا یک ویدیوی محبوب از کانال خود انتخاب کنید. برای انجام این کار، به استودیوی YouTube بروید و ویدیویی را بیابید که در ۹۰ روز گذشته بازدیدهای زیادی داشته است. در مرحله بعد، ویدیویی را از کانال خود پیدا کنید که پس از پایان تماشای ویدیوی محبوب شما، کسی بخواهد آن را تماشا کند. و آن محتوا را در انتهای ویدیوی خود قرار دهید. در نهایت، به آن ویدیو در صفحه پایانی خود پیوند دهید و از آنجایی که «ویدیو بعدی» شما دقیقاً همان چیزی است که ممکن است کسی بخواهد ببیند، به احتمال زیاد آن ویدئو نیز بیننده زیادی خواهد داشت.

11. به اصول سئو یوتیوب مسلط شوید

اگر می خواهید بازدیدهای بیشتری در یوتیوب داشته باشید، باید تا آنجا که می توانید درباره سئوی یوتیوب بیاموزید. به طور خاص، شما باید به اصول اولیه SEO که در زیر گفته شده پایبند باشید. این موارد شامل:

-تحقیق کلمات کلیدی برای ویدیوها

-بهینه سازی عناوین، توضیحات و برچسب ها

-جلب توجه کاربران

-افزایش تعامل با مخاطبان

12. از عناوین جذاب برای لیست پخش خود استفاده کنید

همیشه سعی کنید از عناوین جذاب برای لیست پخش خود استفاده کنید و عنوانی را به کار ببرید که مخاطب را راغب به تماشای ویدئوی شما کند. مخاطب باید با دیدن عنوان ویدئوی شما به این نتیجه برسد که می تواند با دیدن آن ویدئو جواب سوال خود را بگیرد. مانند تولید محتوا در تمام پلتفرم های دیگر در  تولید محتوا در یوتیوب نیز لازم است خود را بجای مخاطب بگذارید و در واقع سعی در رفع نیازهای او داشته باشید. مثلا اگر شما  بخواهید در مورد تکنیکهای سئو یک ویدئو با همین عنوان در یوتیوب منتشر کنید با کمی دقت متوجه خواهید شد که این عنوان تحریک کننده مخاطب نیست. و اگر آن را با عنوان چگونه در گوگل رتبه بگیریم عوض کنید خواهید دید که چقدر می تواند تاثیر متفاوتی بر مخاطب بگذارد.

13. ویدئوهای یوتیوب را در وبلاگ خود به نمایش بگذارید

من تعداد زیادی از ویدیوهای YouTube خود را در این پست جاسازی کرده ام. و دلیل خوبی برای آن وجود دارد: این ویدیوهای جاسازی شده منجر به تعداد زیادی بازدید با کیفیت بالا در یوتیوب می شود. این جاسازی‌ها نه تنها به شما کمک می‌کنند تا بازدیدهای بیشتری داشته باشید، بلکه می‌توانند به رتبه‌بندی ویدیوهای شما در نتایج جستجوی YouTube نیز کمک کنند. 

14. زمانی که مخاطبان شما در یوتیوب هستند ویدیوها را آپلود کنید

بهترین زمان برای آپلود ویدیو در یوتیوب چه زمانی است؟ متأسفانه، یوتیوب به شما نمی گوید چه زمانی بیشتر مشترکین شما آنلاین هستند. بنابراین من توصیه می‌کنم چند روز و زمان مختلف را تست کنید تا ببینید چه زمانی برای کانال شما بهتر عمل می‌کند. حتی می توانید از ابزاری مانند VidIQ برای تجزیه و تحلیل کانال خود برای بهترین زمان برای ارسال پست استفاده کنید: 

15. در صفحه اصلی YouTube برجسته شوید

صفحه اصلی یوتیوب می تواند یک منبع عالی برای بازدید باشد. (مخصوصا برای ویدیوهای جدید.) همانطور که احتمالا می دانید، صفحه اصلی YouTube شما بسیار شخصی سازی شده است. بنابراین وقتی می گویم “در صفحه اصلی برجسته شوید”، در مورد ورود به صفحه اصلی برای کاربرانی صحبت می کنم که وارد سیستم شده اند.  در اینجا دو راه برای افزایش شانس نمایش ویدیوی شما در صفحات اصلی افراد وجود دارد: ابتدا، ویدیوی خود را در 48 ساعت اول پس از پخش زنده تبلیغ کنید. الگوریتم صفحه اصلی یوتیوب تمایل دارد ویدیوهایی را ارائه دهد که دارای دو چیز هستند:

-ویدئوهایی که جدید هستند 

-ویدئوهایی که محبوب هستند

و هنگامی که در ویدیوی جدید شما بازدید زیادی دریافت می‌کنید، YouTube با خوشحالی آن را در صفحه اصلی خود نشان می‌دهد.

تعداد کل مشترکین YouTube خود را افزایش دهید

 صفحه اصلی YouTube محتوای کانال‌هایی را ارائه می‌کند که قبلاً در آنها مشترک شده‌اید.  بنابراین هر چه تعداد مشترکین بیشتری داشته باشید، بازدیدهای بیشتری از صفحه اصلی خواهید داشت.

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *