بازاریابی وایسته چیست و چگونه کار می کند

بازاریابی وابسته چیست و چگونه می توان در آن موفق شد

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

آیا شما علاقه مند به تبدیل شدن به یک بازاریاب وابسته هستید؟ آیا به همکاری با شرکت های وابسته فکر کرده اید؟ یا اینکه در مورد نحوه عملکرد بازاریابی وابسته کنجکاو هستید؟ اگر پاسخ شما به هر یک از این سوالات مثبت است و دانش محدودی در مورد نحوه عملکرد بازاریابی وابسته دارید لازم است بدانید که درک این مفهوم کار سختی نیست. بازاریابی وابسته جایی است که شما محصول یا خدمات شرکت دیگری را در ازای پورسانت فروش که ایجاد می کنید، تبلیغ می کنید. کمیسیون معمولاً درصدی از قیمت فروش است، اما گاهی اوقات می تواند مقدار ثابتی باشد. در این مقاله یاد خواهید گرفت که بازاریابی وابسته چیست و چگونه کار می کند و چگونه می توان به طور بالقوه از آن درآمد کسب کرد. در ادامه با سئوجان همراه باشید.

چرا بازاریابی وابسته؟

در اینجا دو دلیل وجود دارد که چرا باید بازاریابی وابسته را در نظر بگیرید:

1. کم هزینه و کم خطر است

راه اندازی یک کسب و کار به معنای متحمل شدن هزینه های اولیه برای محصولات، کارکنان، تجهیزات، اجاره و غیره است. این امر آن را پرخطر و گران می کند. با بازاریابی وابسته، تنها چیزی که نیاز دارید یک وب سایت است و حتی اگر به نتیجه نرسد تنها چیزی که هدر داده اید زمان و کمی پول است.

2. تنوع در فروش محصولات مختلف

یک فروشنده معمولی فقط محصولات یک شرکت را می فروشد. اما به عنوان یک بازاریاب وابسته، می توانید محصولات بسیاری از شرکت های مختلف را تبلیغ کنید و از همه آنها پورسانت دریافت کنید.

بازاریابی وابسته چگونه کار می کند؟

به طور خلاصه، بازاریابی وابسته استراتژی است که در آن یک برند به یک فرد (یک شرکت وابسته) بر اساس فروش ایجاد شده از طریق ارجاعات آنها کمیسیون می پردازد. به طور خلاصه، اگر شما یک شرکت وابسته باشید می توانید از مهارت های خود به عنوان یک بازاریاب آنلاین برای ارجاع مخاطبان خود به یک محصول استفاده می کنید. وقتی یکی از مخاطبان شما تصمیم می گیرد محصولی را بخرد یا بر اساس توصیه شما اقدامی انجام دهد، کمیسیون دریافت می کنید. یک شرکت وابسته می تواند یک فرد یا یک شرکت باشد. اکثر اوقات افراد وابسته وبلاگ نویس یا سایر تولیدکنندگان محتوا هستند.

آنها معمولاً در صنایعی کار می کنند که مشابه یا نزدیک به صنایع شرکتی هستند که محصولات آن را تبلیغ می کنند. شرکت‌های وابسته افرادی هستند که با نوشتن پست، ساختن ویدیو و انجام سایر تلاش‌های بازاریابی به تبلیغ محصول یا خدمات کمک می‌کنند. هنگامی که بازدیدکننده یک شرکت وابسته خریدی انجام می دهد به شرکت وابسته پولی پرداخت می شود. به طور کلی، کمیسیون اغلب بر اساس درصد ثابتی از محصول مورد نظر است و می تواند مبلغ دیگری باشد که بین تبلیغ کننده و ناشر توافق شده است.

شرکت ها چه کسانی هستند؟

شرکت وابسته که به عنوان یک تاجر، تبلیغ‌کننده، خرده‌فروش یا نام تجاری نیز شناخته می‌شود هر شرکتی است که مایل به پرداخت کمیسیون به شرکت‌های وابسته که محصولاتشان را تبلیغ می‌کنند، می‌باشد. شرکت های وابسته به افراد یا شرکت های تبلیغ کننده محصولاتش برای کمک به افزایش ترافیک و فروش پول می پردازند. پرداخت ها معمولاً بر اساس پرداخت به ازای کلیک، پرداخت به ازای سرنخ یا پرداخت به ازای فروش تعیین می شوند.

چگونه بازاریابی وابسته را شروع کنیم

-یک سرویس رسانه اجتماعی مناسب را انتخاب کنید
-جایگاه خود را انتخاب کنید
-برنامه های وابسته مناسب پیدا کنید
-محتوای عالی ایجاد کنید
-ترافیک را به سایت وابسته خود هدایت کنید
-روی پیوندهای وابسته خود کلیک کنید
-تبدیل کلیک ها به فروش

مرحله 1: یک سرویس رسانه اجتماعی مناسب را انتخاب کنید

از نظر تئوری، شما می توانید بازاریابی وابسته را در هر پلتفرمی انجام دهید. با این حال، ایجاد مخاطب و افزایش فروش وابسته خود از طریق یکی از دو کانال بسیار ساده تر است: یکی وبلاگ و دیگری کانال YouTube. راه اندازی وبلاگ امروزه نسبتا آسان و ارزان است. آموزش های آنلاین زیادی وجود دارد که به شما یاد می دهد چگونه این کار را شروع و برای خود یک وبلاگ ایجاد کنید. هنگامی که سایت شما ارتقا یافت، آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید تا شانس بیشتری برای رتبه بندی داشته باشید. شما آزاد هستید که پیوندهای وابسته را در محتوای خود اضافه کنید. ایجاد و آپلود محتوا در YouTube رایگان است، که آن را برای بسیاری از افراد ایده آل می کند. ویدیوهای خود را برای سئو بهینه کنید و پیوندهای وابسته را در توضیحات خود قرار دهید. 

مرحله 2: جایگاه خود را انتخاب کنید

بیایید صادق باشیم، اگر امروز یک وبلاگ را راه اندازی کنید با رقبای زیادی روبرو هستید. و بهتر است موضوعی را انتخاب کنید که بر یک مقوله خاص تمرکز دارد. به عنوان مثال، موضوع “غذا” یک مقوله عظیم است و به جای آن باید چیز خاص تری مانند کباب کردن غذا را انتخاب کنید. خاص کردن موضوعات می تواند به شما کمک کند مخاطب متمرکزتری ایجاد کنید و به طور بالقوه به شما کمک می کند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید. بعداً، همانطور که بخش عمده ای از این دسته را پوشش می دهید و ترافیک این صفحات را ایجاد می کنید، می توانید کار خود را به موضوعات دیگر گسترش دهید.

اگر خوداتان محتوا تولید می کنید چیزی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. بسیاری از سایت های وابسته به دلیل عدم یکپارچگی از بین می روند. اگر در زمینه تولید محتوا تخصصی ندارید نگران نباشید زیرا می توانید آن را برون سپاری کنید و بهتر است با کارشناسان مجرب در این زمینه صحبت کنید. کارشناسان می توانند به شما کمک کنند تا کار با کیفیت بالاتری تولید کنید که می تواند منجر به ترافیک بیشتر، بازدیدکنندگان و فروش بیشتر وابسته شود.

مرحله 3: برنامه های وابسته مناسب را پیدا کنید

سه نوع برنامه وابسته برای انتخاب وجود دارد.

الف. برنامه های وابسته پردرآمد و کم حجم: اینها برنامه های وابسته برای محصولات خاص با پرداخت بالا هستند. همچنین تمایل به رقابت بیشتر برای برنامه هایی با کمیسیون بالا وجود دارد. از آنجایی که احتمالاً تازه شروع کرده اید، کسب مقدار قابل توجهی پول در رقابت با بازاریابان ماهر بسیار چالش برانگیز خواهد بود. 

ب. برنامه های وابسته کم درآمد و با حجم بالا: اینها برنامه های وابسته برای محصولات با پرداخت کم اما جذابیت انبوه هستند. به عنوان مثال، بازی های PS4 را در نظر بگیرید. افراد زیادی PS4 بازی می کنند، اما هزینه متوسط یک بازی فقط حدود 50 دلار است و کمیسیون های وابسته معمولاً تک رقمی هستند. این بدان معناست که اگر خوش شانس باشید، از هر فروش 2 تا 3 دلار به دست خواهید آورد. برای پرداخت این نوع برنامه های وابسته، به ترافیک زیادی نیاز دارید.

ج. برنامه های وابسته پردرآمد و با حجم بالا: اینها برنامه های وابسته برای محصولات با جذابیت انبوه هستند که کمیسیون بالایی نیز پرداخت می کنند. یک مثال کارت های اعتباری است. همه به یک کارت اعتباری نیاز دارند. نقطه ضعف این نوع محصولات این است که بازاریابان وابسته را با تخصص زیاد جذب می کنند. برخی نیز از تاکتیک های اسپم استفاده می کنند که شما نمی توانید با آنها رقابت کنید.

چگونه تصمیم بگیرید که به کدام برنامه های وابسته بپیوندید

این بستگی به جایگاه و سطح تخصص شما دارد. اگر مشتریان را هدف قرار می دهید، احتمالاً مدل دوم کمیسیون کم و حجم فروش بالاتر را انتخاب خواهید کرد. اگر به دنبال مخاطبان تجاری هستید، احتمالاً مدل اول را انتخاب خواهید کرد: پردرآمد و حجم کم. محبوب ترین برنامه ها در اینجا برای نرم افزار و محصولات مرتبط با میزبانی وب هستند.

مرحله چهارم: محتوای عالی ایجاد کنید

اگر می‌خواهید سایت وابسته شما موفق شود، باید محتوای باکیفیت ایجاد کنید که پیوندهای وابسته شما به طور طبیعی در آن قرار گیرند. فقط کورکورانه محصولات را انتخاب نکنید. راه بیشتری را طی کنید تا مطمئن شوید که محتوای شما مشکل بازدیدکنندگان را حل می کند. بهترین کار برای اینکه بدانید چگونه مشتریان را جذب خود کنید راهش این است که با آنها صادق باشید. مثلا می اتوانید محصول را بخرید و آن را آزمایش کنید و در صورت مفید بودن آن را تبلیغ کنید. 

مرحله پنجم: ترافیک را به سایت بازاریابی وابسته خود هدایت کنید

وقتی شما محتوای عالی ایجاد کردید قدم بعدی این است که افراد بیشتری آن را بخوانند، بنابراین آنها روی پیوندهای وابسته شما کلیک می کنند. در اینجا سه ​​استراتژی ترافیکی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

A. ترافیک پرداخت شده: اینجا جایی است که برای ترافیک سایت خود هزینه پرداخت می کنید. شما می توانید این کار را با استفاده از تبلیغات PPC (پرداخت به ازای کلیک)انجام دهید. مزیت ترافیک پولی این است که در لحظه شروع به پرداخت، ترافیک دریافت می کنید. با این حال این کار نقاط ضعفی نیز دارد. شما باید در مورد مدت زمان بهینه سازی یک کمپین ترافیک پولی واقع بین باشید. ثانیا باید بدانید هنگامی که پرداخت برای تبلیغات را متوقف کنید، ترافیک شما متوقف می شود.

ب. بهینه سازی موتور جستجو (SEO): سئو عمل بهینه سازی صفحات برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو مانند گوگل است. تا زمانی که بتوانید در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی هدف خود رتبه بالایی کسب کنید، ترافیک ثابت و منفعل دریافت خواهید کرد. در ابتدایی ترین سطح، سئو به این موارد مربوط می شود: درک آنچه مشتریان هدف شما به دنبال آن هستند؛ ایجاد محتوا پیرامون آن موضوعات (پست های وبلاگ، صفحات محصول و غیره)؛ مراقبت از موارد فنی برای بالا بردن این صفحات در موتورهای جستجو که شامل لینک سازی نیز می شود.

ج. یک لیست ایمیل بسازید: لیست های ایمیل به شما این امکان را می دهد که در هر زمان با خوانندگان خود ارتباط برقرار کنید. از آنها برای اطلاع رسانی به طرفداران در مورد محتوای جدید استفاده کنید و آنها را برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت خود بازگردانید. این منجر به کلیک و فروش بیشتر می شود. حتی می توانید تبلیغات ایمیل وابسته را مستقیماً به لیست خود ارسال کنید. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. همچنین می توانید یک کتاب الکترونیکی رایگان، یک دوره ایمیلی و غیره ارائه دهید. تنها چیزی که نیاز دارید کمی خلاقیت است. ادغام بازاریابی ایمیلی با سئو یکی دیگر از راههای افزایش فروش است. 

مرحله ششم: روی پیوندهای وابسته خود کلیک کنید

فقط به این دلیل که محتوای شگفت انگیزی دارید به این معنی نیست که مردم روی پیوندهای وابسته شما کلیک می کنند. چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

الف. قرار دادن پیوند: اگر همه پیوندهای وابسته شما در پایین صفحه هستند که افراد به ندرت در آن پیمایش می کنند و کلیک ها کم  خواهد بود. از طرف دیگر اگر کلمه دیگری را در مقدمه خود به صورت لینک درآورید محتوای شما اسپم به نظر می رسد. شما باید بین قرارگیری پیوند با سایر عوامل زیر تعادل برقرار کنید.

ب. زمینه: فرض کنید در حال نوشتن مقاله ای در مورد بهترین چاقوهای آشپزخانه با قیمت کمتر از 50 دلار بودید. احتمالاً معرفی شما نباید به این شکل باشد: امروز در حال بررسی بهترین چاقوهای سرآشپز هستم. و به این صورت این منطقی تر خواهد بود: امروز، من در حال بررسی سه چاقوی سرآشپز مختلف هستم که می توانید با قیمت کمتر از 50 دلار در آمازون بخرید. 

ج. فراخوان ها

استفاده از پیام‌هایی مانند دکمه‌ها، جداول و کادرها می‌تواند به جلب توجه خوانندگان شما کمک کند و پست را قابل مشاهده‌تر کند.

مرحله هفتم: کلیک ها را به فروش تبدیل کنید

در بازاریابی وابسته، برای کسب درآمد باید دو تبدیل انجام شود. اولین تبدیل کلیک به صفحه محصول است. شما 100% کنترل این عمل را در دست دارید و می توانید از تاکتیک های بالا برای بهبود شانس خود برای دریافت آن کلیک و متقاعد کردن مخاطب به خرید استفاده کنید. دومین تبدیل، بازدید کننده ای است که محصول را خریداری می کند. هم کیفیت محصول و هم کیفیت تبلیغات شما باید طوری باشد که خریدار محصول به مشتری دائم تبدیل شود و این جز با نیازسنجی درست از مخاطب و ارائه محصول با کیفیت میسر نخواهد شد. لازم است که در ابتدا به این مسئله توجه کنید که آیا برای محصولی که تبلیغ می کنید بازاری وجود دارد یا خیر. در مرحله بعد خود را به جای بازدید کنندگان بگذارید تا بفهمید دنبال چه چیزی هستند و چه مشکلاتی دارندکه باید حل شود. در عرصه وب اعتبار، رضایت مشتریان و ایجاد یک ضمانت قوی یکی از مهمترین اولویت های کار است. فرقی نمی کند که شما فروشنده محصول خود هستید یا از طریق بازاریابی وابسته اقدام به فروش محصول شرکت دیگری می کنید. در هر صورت باید موارد بالا را در نظر بگیرید و به کار ببندید تا به نتیجه مطلوب برسید.

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *