بازاریابی و کسب درآمد از پینترست

بازاریابی و کسب درآمد از پینترست

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

در فیس بوک، حدود 200 میلیون شرکت کوچک وجود دارد که هرکدام در تلاش برای جذب مشتریان جدید هستند. در چنین پلتفرمی بیش از حد اشباع، تبلیغات و کسب و کار بسیار چالش برانگیز است. بازاریابی Pinterest در سالهای آینده به طور تصاعدی رشد خواهد کرد! پینترست یک موتور جستجو و شبکه رسانه های اجتماعی است که به کاربران تجاری اجازه می دهد تا با استفاده از کلمات کلیدی، هشتگ ها، طرحواره و حتی پین ها را برای مخاطبان جدید بهینه کنند. آمار گزارش گرایش‌های رسانه‌های اجتماعی 2021 GlobalWebIndex  نشان می‌دهد که حدود 4 نفر از هر 10 کاربر Pinterest از این سایت برای الهام گرفتن از خرید و کشف محصول استفاده می‌کنند و این امر پینترست را برای مشاغلی که مایل به اجرای تبلیغات کلیکی و افزایش فروش آنلاین هستند، مناسب می‌کند. ما اینجا هستیم تا شما را با هر چیزی که باید در مورد پینترست بدانید از جمله اینکه چرا باید از Pinterest برای تجارت خود استفاده کنید، نکات و ایده های بازاریابی Pinterest و موارد دیگر به منظور ایجاد و اجرای یک بازاریابی و تبلیغات موثر در پینترست مجهز کنیم. درادامه با سئوجان همراه باشید.

پینترست چیست؟

پینترست یک پلتفرم رسانه اجتماعی رایگان است که در سال 2010 متولد شد و بیش از 300 میلیون کاربر جهانی ماهانه و 200 میلیارد پین دارد. این پلتفرم برنامه ریزی دیجیتالی است که هم در موبایل و هم در دسکتاپ برای اشتراک گذاری و سازماندهی ایده های خلاقانه از سراسر وب مناسب می باشد و به زبان ساده، این یک فرصت بازاریابی بزرگ برای فروشگاه های تجارت الکترونیک است. برای کار در پینترست شما باید یک صفحه کاری و یک برند برای خود اینجاد کنید. و بعد از این کار می توانید با گذاشتن عکس از کسب و کار خود در پینترست شروع به بازاریابی و تبلیغات کنید.

چرا باید از Pinterest استفاده کنیم؟

جدای از حقایق چشمگیر که قبلاً ذکر شد، دلایل بسیار خوبی وجود دارد که تجارت الکترونیک شما باید در Pinterest باشد، از تبلیغات آن استفاده کند و یک استراتژی بازاریابی Pinterest داشته باشد. در اینجا مهمترین دلایل ما برای استفاده از پینترست آورده شده است:

برای رقابتی ماندن: دو سوم تمام پین های یک وب سایت تجاری هستند. برندهای بزرگ از آن استفاده می کنند، برندهای کوچک از آن استفاده می کنند، رقبای شما از آن استفاده می کنند و مهمتر از همه، مشتریان بالقوه شما از آن استفاده می کنند.

برای کشف بیشتر: پین ها شما و محصولاتتان را قابل کشف می کنند و از آنجایی که هر پین مستقیماً به منبع اصلی پیوند می خورد، پتانسیل افزایش ترافیک بسیار زیاد را دارد.

با مشتریان خود تعامل داشته باشید: پینترست فرصتی را برای شما فراهم می کند تا با مشتریان بالقوه و فعلی درگیر شوید و بینش ارزشمندی در مورد زندگی، علاقه آنها به دست آورید.

برای کمک به سئو: سئو برای بالا بردن رتبه شما در گوگل ضروری است و Pinterest یک ابزار قدرتمند در این زمینه است که به ایجاد تصویر برند شما کمک می کند. به این صورت که تصویر برند شما را می سازد و تقویت می کند، از ظاهر شدن منظم در صفحات اصلی فالوورها تا ایجاد تابلوهایی که هویت برند شما را منعکس می‌کنند. چند مکان وجود دارد که می توانید در آنجا کلمات کلیدی را وارد کنید: بیو پروفایل، پین توضیحات، عناوین پست و توضیحات تابلو.

محتوای Pinterest طولانی تر است: پست های فیس بوک و توییت های توییتر می آیند و می روند ولی پین ها در طول زمان، جستجو و یافت می شوند. محتوای پینترست مانند سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی محو نمی شود. به عبارت ساده، محتوا ماندگاری بیشتری دارد.

برای الهام: یکی از دلایل اصلی استفاده از این پلتفرم برای الهام گرفتن است. مردم می خواهند ایده هایی را بیابند و به اشتراک بگذارند، و پینترست پتانسیل خوبی برای یافتن یک برند، مفهوم یا محصول جدید را دارد.

رایگان است: در حال حاضر، Pinterest برای استفاده رایگان است. مانند بسیاری دیگر از کانال‌های اجتماعی، پینترست نیز در حال بررسی گزینه‌هایی برای پین‌های پولی و تبلیغاتی است اما در حال حاضر استفاده از این پلتفرم رایگان است. به این معنی که برند شما می‌تواند از دسترسی رایگان قابل توجهی از طریق تبلیغات Pinterest برخوردار شود.

 استراتژی های بازاریابی در Pinterest

اهداف هوشمند و واضح

 به چه چیزی می خواهید برسید و چه زمانی می خواهید به آن برسید؟ آیا می خواهید فالوورهای خود را در سه ماه افزایش دهید. یا می خواهید یک تبلیغ Pinterest حداقل پنج فروش را تا پایان ماه برایتان ایجاد کند؟ ابزارهای بازاریابی Pinterest با مشخص کردن اهداف، شما را متمرکز می کند و به شما کمک می کند تا موفقیت های خود را رصد کنید و از آنها درس بگیرید.

منظم بودن

اگر پین های خیلی کمی سنجاق کنید ممکن است مردم علاقه خود را به شما از دست خواهند داد. و اگر بیش از حد پین کنید  خطر لغو فالو شدن در کمین شماست. پینترست 10 تا 12 پین در روز را پیشنهاد می کند تا بیشتر در فیدها و نتایج جستجوی دنبال کنندگان شما ظاهر شوید. البته این به زمانی از روز که پین ​​می کنید نیز بستگی دارد. زمان اوج مصرف در تعطیلات آخر هفته بین ساعت 8 تا 11 شب است. این ها اعداد و زمان‌های بسیار خوبی برای شروع و تغییر دادن آن‌ها بر اساس بینش‌های تحلیلی جمع‌آوری‌شده از ابزارهای بازاریابی Pinterest می باشند.

برنامه ریزی

 تابلوها و پین های شما باید مرتبط و الهام بخش باشند. نگاهی به حساب Sew Over It’s بیندازید تا ببینید آنها چگونه تابلوهای خود را نه تنها بر اساس خط تولید، بلکه بر اساس مجموعه‌ای از پین‌هایی که مشتریان خود را جذب و انگیزه می‌دهند مرتب کرده‌اند. همچنین، با شروع سنجاق کردن پین‌های مربوط به مناسبت‌ها از حداقل ۴۵ روز قبل از تاریخ‌ها و جشن‌های فصلی مهم جلوتر باشید و تا زمان وقوع رویداد به پین ​​زدن ادامه دهید. پین های خود را در سایر کانال های رسانه های اجتماعی به منظور افزایش ترافیک و افزایش فالوورها تبلیغ کنید.

12 نکته برتر در بازاریابی Pinterest

1. دکمه پین ​​را فعال کنید

دکمه پین و ذخیره مستقیماً در صفحات محصول وب‌سایت شما ظاهر می‌شود، و پین کردن و اشتراک‌گذاری پیوند به تابلوها را برای مرورگرها آسان می‌کند. افزودن یک دکمه پین کار را برای تعامل مشتریان بالقوه با شما آسان می کند. با انجام این کار، شما از اینکه چه کسی محتوای وب سایت شما را پین کرده است آگاهی کسب می کنید و به شما فرصتی برای تعامل مستقیم با مشتریان بالقوه خود می دهد.

2. دکمه Follow را اضافه کنید

دکمه فالو به مردم اطلاع می دهد که شما پین کننده هستید و آنها را مستقیماً به نمایه شما هدایت و تشویق می کند که شما را دنبال کنند. این دکمه را در هر جایی که با افراد ارتباط برقرار می کنید مانند وب سایت، خبرنامه ها، ایمیل ها، وبلاگ ها یا پنجره های بازشو قرار دهید.

3. داستان سرایی کنید

داستان سرایی توجه را به خود جلب می کند، ارتباط عاطفی ایجاد می کند و نحوه دید مردم را تغییر می دهد. انسان ها محصولاتی را بر اساس احساسات می خرند و داستان سرایی راهی عالی برای تحریک احساسات است. تابلوهایی ایجاد کنید که داستانی را بیان می کنند یا سبک زندگی را ایجاد می کنند و تنها تابلوهای محصول ایجاد نکنید. 72 درصد از کاربران می‌گویند این پلتفرم به آنها کمک می‌کند تا ایده‌هایی برای زندگی روزمره بیابند.

4. تصویرسازی بصری

تصویر سازی بصری چیزی است که برند شما را تعریف می کند و داستان شما را بازگو می کند. تصاویر شما باید افراد را وادار کند تا آنها را در تابلوهای زیبای خود به اشتراک بگذارند. تصاویر با کیفیت بالا و اندازه آن ضروری هستند. پین های عمودی ( 600 پیکسل در 900 پیکسل) به خوبی کار می کنند زیرا فضای بیشتری را اشغال می کنند و باعث برجسته شدن آنها می شوند. اینها را با تصاویر مربعی (600 × 600 پیکسل) در تضاد قرار دهید تا محتوای خود را در فید اکتشاف چشم نواز کنید. مطمئن شوید که تصاویر شما برای موبایل مناسب هستند: بیش از 85 درصد از جستجوهای Pinterest از طریق برنامه تلفن همراه انجام می شود.

پینترست بینش های مفیدی در مورد اینکه چه چیزی در عکاسی محصول مفید تر است به ما ارائه کرده :

-عکس های سبک زندگی 18 درصد نرخ تعامل بیشتری دارند.

-برای تبلیغات مد بیشترین کاربرد مربوط به زمانی است که مدلی لباس را بپوشد.

-عکس‌های دکور خانه زمانی که تمرکز روی محصول است (به جای شخص) برجسته می‌شود.

-عکس‌های مو و زیبایی هنگام عکاسی در یک پس‌زمینه ساده ظاهر می‌شوند

-همچنین به کاربران توصیه می‌شود چندین پین را به یک مقصد مرتبط کنند و عکس‌های متفاوتی از یک کالا بگیرید تا برای مشتریان مختلف جذاب باشد.

 

5. توضیحات

در حالی که گاهی تصاویر به اندازه کافی گویا هستند اما کلمات نیز نقش مهمی دارند. به خصوص در مورد سئو. کلمات کلیدی برای عملکرد جستجوی  پینترست و همچنین برای رتبه بندی گوگل مهم هستند. Google عناوین تابلوی شما، توضیحات تصویر شما، تعداد دفعات ارسال پست شما و محبوبیت شما را می بیند و یادداشت می کند. برای هر یک از پین‌های خود، کلیدواژه‌های متفکرانه برنامه‌ریزی کنید و مطمئن شوید کلمات کلیدی را در عناوین، توضیحات و تصاویر تابلو و پین خود بگنجانید قیمت را در توضیحات خود درج کنید و برای هر پین یک فراخوان واضح و قوی برای اقدام داشته باشید.

6. با کاربران خود تعامل داشته باشید

اگر می‌خواهید مردم با شما ارتباط برقرار کنند، باید با آن‌ها تعامل داشته باشید، و Pinterest فرصت‌های زیادی برای انجام این کار ارائه می‌دهد: بی درنگ به پیام ها پاسخ دهید، از مردم برای پین کردن محتوای تان تشکر کنید، فالوورهای خود را دنبال کنید و پین آنها را لایک کنید. رقبای خود را دنبال کنید تا ببینید آنها مشغول چه کاری هستند. این نه تنها باعث تقویت تعاملات مثبت با مشتریان شما می شود، بلکه بینش ارزشمندی را در مورد چیزهای دیگری که آنها دوست دارند، به چه چیزهایی علاقه مند هستند و برای چه چیزی از محصولات شما استفاده می کنند به شما ارائه می دهد. می توانید از این اطلاعات برای تقویت بیشتر استراتژی بازاریابی Pinterest خود استفاده کنید.

7. تبلیغات پینترست

تبلیغات Pinterest پین‌های شما را در معرض دید بیشتری قرار می‌دهد. 60 درصد از کاربران مارک‌ها یا محصولات جدیدی را از طریق تبلیغات Pinterest کشف کرده‌اند و از هر دو یکی پس از دیدن پین تبلیغاتی خرید کرده‌اند. می‌توانید تبلیغات هدفمندی را در پینترست ایجاد کنید که باعث افزایش آگاهی، تعامل و افزایش فروش شما می‌شود. به سادگی پین خود را انتخاب کنید، یک هدف ایجاد کنید، مخاطبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و قیمت پیشنهادی خود را تعیین کنید.

8. ریچ پین

ریچ پین‌ها مانند پین‌های معمولی با جزئیات اضافی مانند قیمت‌گذاری در زمان واقعی، در دسترس بودن سهام و لوگوی شما هستند. آنها پیدا کردن شما را برای کاربران آسان تر می کنند و با این کار مشتری برند شما را تشخیص می دهد و مجبور می شود کلیک کنند.

9. پین های قابل خرید

پین‌های قابل خرید دقیقاً عبارتند از: پین‌های Pinterest که به کاربران اجازه می‌دهند روی دکمه آبی رنگ خرید کلیک کرده و محصول را بدون خروج از برنامه یا وب‌سایت خریداری کنند. این یک تجربه خرید یکپارچه است که خرید از شما را بدون دردسر می کند.

10. مدیریت محتوا

یکی از راه های عالی برای گنجاندن محتوا و کاربران اضافی، ارتباط با وبلاگ نویسان و Pinfluencers است. درخواست از آنها برای ایجاد تابلوهایی برای شما محتوای متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد، همچنین اینکه شخص دیگری محتوای شما را برای شما توزیع کند به رشد شبکه شما و دستیابی به مخاطبان بیشتری کمک می کند.

11- هشتگ اضافه کنید

هشتگ ها در پینترست مانند سایر رسانه های اجتماعی عمل می کنند و به کاربران در شناسایی پین ها و تابلوها کمک می کنند. شما باید هشتگ ها را به پین ها و تابلوها و محتوای تبلیغاتی خود اضافه کنید تا بیشترین میزان بازدید را تضمین کند.

12- محتوای خود را در شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک بگذارید

شما باید پین ها، تصاویر و یدئوهای خود را در شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک بگذارید تا شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشند. شما می توانید حساب پینترست کسب و کار خود را به حساب فیس بوک و گوگل، اینستاگراو  یوتیوب پیوند دهید تا دنبال کنندگان بتوانند به راحتی پلتفرم های دیگری که در آن هستید را ببینند.

تجزیه و تحلیل نتایج بازاریابی پینترست

Pinterest Analytics مجموعه کاملی از اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد، از پین هایی با بالاترین کلیک ها، بالاترین پین های رتبه بندی جستجوی شما، و آنچه مردم درباره شما پین می کنند. همچنین اطلاعات جمعیت شناختی و موارد دیگر را ارائه می دهد. این اطلاعات باید برای درک اینکه چه کاری را به درستی انجام می دهید و برای آزمایش اینکه چه کاری را می توانید بهتر انجام دهید استفاده شود. در نهایت، باید مطمئن باشید که کاری که در پینترست انجام می‌دهید و هزینه‌هایی که برای تبلیغات پینترست می‌کنید، برای شما و برندتان مفید است. اگر اینطور نیست، از نکات بالا استفاده کنید و کاری را که انجام می دهید تغییر دهید تا نتایج بهتری به دست آورید. Pinterest Analytics اطلاعات مربوط به نمایه شما، افرادی که محتوای شما را ذخیره و پین می کنند و نحوه تعامل افراد با محتوای شما از طریق دسکتاپ و تلفن همراه را به شما ارائه می دهد.

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *