6 گام ساده برای ادغام کمپین بازاریابی ایمیلی با سئو

6 گام ساده برای ادغام کمپین بازاریابی ایمیلی با سئو

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

ایمیل یکی از قدیمی‌ترین کانال‌های بازاریابی دیجیتال است، اما قطعاً هنوز قدیمی نشده است. در حقیقت، مطالعات نشان می‌دهد که کمپین بازاریابی ایمیلی هنوز برای کسب‌وکارها بسیار سازنده است و بیش از 60 درصد از مصرف کنندگان می گویند که یک کمپین بازاریابی ایمیلی بر آنها برای خرید تأثیر می گذارد. به ازای هر 1 دلاری که برای تلاش‌های بازاریابی ایمیلی خود خرج می‌کنید، می‌توانید میانگین بازگشت سرمایه بازاریابی ایمیلی 38 دلاری را انتظار داشته باشید. بدیهی است که هنوز هم بازاریابی گزینه خوبی برای فروش شماست، اما بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چطور؟ آیا کمپین بازاریابی ایمیلی شما می تواند رتبه وب سایت را افزایش دهد؟

 پاسخ این سوال این است: بله، اما نه مستقیم. ایمیل ها به تنهایی نمی توانند موقعیت شما را در جستجوهای گوگل بهبود بخشند. با این حال، اگر هر دو به درستی اجرا شوند، سئو و بازاریابی ایمیلی از یکدیگر پشتیبانی می کنند. بازدیدکنندگان وب سایتی که از محتوای باکیفیت در سایت شما استفاده می کنند اغلب به مشترکین جدید خبرنامه ایمیل شما نیز تبدیل می شوند. از طرف دیگر، یک پیام بازاریابی ایمیلی موثر باید کاربران را تشویق کند که به وب سایت شما مراجعه کنند. و معمولاً هرچه تعداد کلیک‌های بیشتری بر روی ایمیل‌های خود داشته باشید، شانس این افراد برای پیمایش به صفحات شما و تبدیل شدن به مشتریان جدید بیشتر می‌شود.

این یک دایره جادویی از عناصر است که باید با دقت آنها را ادغام کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشید. البته، برنامه ریزی کلمات کلیدی برای استراتژی های سئو ایمیل بسیار مهم است. شما باید از ابزارهای ایمیل مارکتینگ مانند KWFinder یا Google Keyword Planner استفاده کنید تا مطمئن شوید که یک گزینه کلیدواژه مرتبط با جایگاه خود را از دست ندهید. به عنوان یک کسب و کار کوچک، استفاده از خدمات بازاریابی ایمیلی که در ارتباط با سایر بازاریابی دیجیتال شما کار می کنند، یکی از قوی ترین نکات بازاریابی است که می توانیم به شما ارائه دهیم. در این مقاله ما قصد داریم بهترین نکات برای استفاده از استراتژی بازاریابی ایمیلی برای تقویت سئوی را به شما ارائه دهیم. از کمپین بازاریابی ایمیلی خود برای تقویت سئو استفاده کنید اما در اینجا علاوه بر تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد.

6 گام ادغام بازاریابی ایمیلی با سئو

در این پست، 6 مرحله ساده برای ادغام بازاریابی ایمیلی با تلاش های سئوی خود را به شما نشان خواهیم داد:

ارسال مطالب با کیفیت بالا
-به زمان بندی توجه کنید
-خطوط موضوعی جذاب را بنویسید
-پیوند به رسانه های اجتماعی
-یک CTA زیبا طراحی کنید
-سازگاری با موبایل

1. ارسال محتوای با کیفیت بالا

محتوای با کیفیت اولین و مهمتری ن قانون بازاریابی ایمیلی است. باید اطلاعات مفیدی که با مخاطب هدف مرتبط و مطابق علایق آنها باشد داشته باشید. به هر حال، این دلیل اصلی اشتراک در خبرنامه شماست. در بازاریابی ایمیلی از آنجایی که هدف شما ادغام بازاریابی ایمیلی با سئو است، همیشه باید پیوندهای ورودی اضافه کنید تا مشترکین تان را از ایمیل به وب سایت شما برسانید. شما می توانید دو مسیر مختلف را انتخاب کنید، به پست های مربوطه در پیام های ایمیل ارجاع دهید یا خلاصه محتوا را با URL هایی که به مقالات خاصی منتهی می شوند ایجاد کنید. اگر نمی دانید چگونه محتوای با کیفیت برای صفحات ایمیل و وب سایت خود ایجاد کنید، قطعا باید از ابزارهای آنلاین برای کمک به شما یا استخدام یک آژانس بازاریابی ایمیلی استفاده کنید:

2. به زمان بندی توجه کنید

اگرچه کیفیت محتوا مهم‌ترین جنبه استراتژی بازاریابی ایمیلی است، اما موارد دیگری نیز وجود دارد که در این فرآیند باید به آنها توجه کرد. زمان بندی یکی از آن ویژگی هایی است که می تواند به ترتیب موفقیت آمیز بازاریابی ایمیلی و سئوی شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. نه تنها زمانی که ایمیل‌های خود را ارسال می‌کنید بلکه تعداد دفعاتی که آنها را ارسال می‌کنید نیز موثر است. این که صبح زود یا اواخر عصر یک ایمیل تبلیغاتی در مورد محصول جدید خود ارسال کنید تاثیر یکسانی ندارد.

هر گروه هدف ویژگی های خاص خود را دارد و اگر می خواهید نرخ بازدید از ایمیل خود را بهبود ببخشید باید آن را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، افراد تجاری معمولاً صبح زود و اواخر بعد از ظهر پیام‌های صندوق ورودی را چک کرده و می‌خوانند، بنابراین باید مطابق با آن عمل کنید. یک مطالعه نشان داد که روز سه شنبه با بالاترین میانگین نرخ باز است. در عین حال، ساعات بعدازظهر برای نرخ‌های باز خوب است و اکثر کلیک‌ها را ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، باید به فرکانس ایمیل نیز توجه کنید.

کمپین بازاریابی ایمیلی

به‌عنوان یک بازاریاب ایمیل، نمی‌خواهید فهرست مشترکین خود را هر روز با هزاران پیام سنگین کنید. انجام این کار ممکن است باعث لغو اشتراک آنها شود. بنابراین برعکس، ارسال حداکثر 5 ایمیل در ماه کافی است. از این طریق مشتریان را آزار نخواهید داد، اما مدام وب سایت خود را به آنها یادآوری می کنید و احتمالاً برخی از آنها را تشویق می کنید که از آن بازدید کنند. با این حال، قانون کلی این است که شما باید 24-36 ساعت پس از ایمیل قبلی منتظر بمانید. و چرا باید اینقدر صبر کنید؟ پس از 24 ساعت می توانید با خیال راحت فرض کنید که آنها زمان کافی برای دیدن و باز کردن پیام شما داشته اند. همچنین پس از ارسال پیام می توانید با تاخیر 30 تا 36 ساعته مراجعه کنید. این همچنین کسانی را هدف قرار می دهد که پیام را دیده بودند اما در آن لحظه برای خرید فرصت نداشته اند. باید ببینید کدام زمان یا روز بهترین نرخ باز شدن ایمیل را به شما می دهد.

3. خطوط موضوعی جذاب را بنویسید

یک کارمند اداری به طور متوسط ​​روزانه 121 نوع ایمیل دریافت می کند. بنابراین شما حق دارید حدس بزنید که مشترکین شما از دیدن پیام دیگری در پوشه های صندوق ورودی خود هیجان زده نخواهند شد. به همین دلیل، باید خطوط موضوعی را بنویسید و شخصی سازی کنید تا توجه یک مشترک معمولی را به خود جلب کنید. اما جدای از شخصی سازی، خطوط موضوعی باید حاوی کلمات کلیدی باشد تا ثابت کند که ایمیل به مخاطب هدف مربوط است. فرقی نمی‌کند که این یک ایمیل خوش‌آمدگویی، یک ایمیل تبلیغاتی یا یک پیام ایمیل معامله‌ای باشد، موضوع باید همیشه جذاب و مستقیم باشد. اگر نمی‌توانید یک موضوع جذاب ایجاد کنید، می‌توانید CoSchedule Headline Analyzer را امتحان کنید. این برنامه به شما کمک می‌کند تا بفهمید عناوین چگونه کار می‌کنند و به شما پیشنهاد می‌دهد که چگونه یک موضوع کامل و جذاب برای ایمیل‌های خود ایجاد کنید.

4. پیوند به رسانه های اجتماعی

با بیش از 3 میلیارد کاربر فعال، رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک یا اینستاگرام پتانسیل زیادی برای افزایش آگاهی وب سایت به شما می دهند. بر اساس این تحقیق، مشترکین ایمیل 3 برابر بیشتر احتمال دارد که محتوا را در پلتفرم های اجتماعی به اشتراک بگذارند تا سرنخ هایی که از طریق کانال های دیگر می آیند. بازاریابی ایمیلی ادغام ایمیل ها با وب سایت و حساب های اجتماعی خود بدیهی است که یک راه عالی برای بهبود پتانسیل SEO وب سایت شما است. این فرآیند ساده است و شما فقط باید دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را به ایمیل های خود اضافه کنید و مشترکین این فرصت را خواهند داشت که پست های شما را با یک کلیک به اشتراک بگذارند.

5. یک CTA زیبا طراحی کنید

دکمه های Call-to-Action (CTA) یا همان اقدام به عمل عنصر دیگری را نشان می دهد که می تواند به شدت بر پتانسیل سئو کمپین بازاریابی ایمیلی شما تأثیر بگذارد. CTA باید به خوبی طراحی شده و چشم نواز باشد تا بتواند مشترکین بیشتری را متقاعد کند که از سایت شما بازدید کنند. مهمترین ویژگی در مورد دکمه های CTA کنتراست است. هنگام ایجاد طرح ایمیل خود، به خاطر داشته باشید که رنگ CTA شما باید با پس زمینه مخالف باشد تا از بقیه محتوای ایمیل متمایز شود. البته، رنگ‌ها باید با استراتژی کلی برندینگ همخوانی داشته باشند تا مشترکین بتوانند وب سایت شما را فوراً تشخیص دهند.

برای الهام گرفتن به ایمیل آمازون در زیر نگاهی بیندازید.

همیشه باید فضای خالی اطراف دکمه های CTA اضافه کنید تا به وضوح آن را از سایر قسمت های پیام جدا کنید. CTA باید بزرگ‌تر از سایر ویژگی‌ها باشد، اما آن را بیش از حد بزرگ نکنید.

6. سازگاری با موبایل

اکثریت قریب به اتفاق مشترکین ایمیل ها را در گوشی هوشمند چک می کنند. به همین دلیل است که ایمیل‌هایی که برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه نشده‌اند توسط ۸۰ درصد کاربران حذف می‌شوند و نداشتن طراحی واکنش‌گرا برای وب‌سایت شما در واقع به سئوی سایت شما آسیب می‌زند. از این گذشته، تجربه کاربری عالی یکی از کلیدهای اصلی برای حفظ بازدیدکنندگان فعلی و به دست آوردن بازدیدکنندگان جدید است. بنابراین هنگام طراحی کمپین های بازاریابی ایمیلی خود باید این را در نظر داشته باشید و همه ویژگی ها را به گونه ای تنظیم کنید که معیارهای سازگاری با موبایل را برآورده کنید.

استراتژی بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین تاکتیک‌های بازاریابی برای افزایش فروش است، اما برای بهبود تلاش‌های بهینه‌سازی موتور جستجو نیز گزینه خوبی است. شما باید از این کانال برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت خود و بهبود رتبه آن در دراز مدت استفاده کنید.

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *