چگونه یک کسب و کار کوچک را در دنیای دیجیتال تبلیغ کنیم؟

چگونه یک کسب و کار کوچک را در دنیای دیجیتال تبلیغ کنیم؟

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

تبلیغات فقط برای شرکت های بزرگ و معتبر نیست. اگر به دنبال راه هایی برای تبلیغ یک کسب و کار کوچک مانند کسب و کار خود هستید، خوش شانس هستید. زیرا امروز، ما قصد داریم نکاتی را در مورد نحوه تبلیغ یک کسب و کار کوچک در دنیای دیجیتال با شما به اشتراک بگذاریم. در این مقاله قصد داریم در مورد اینکه چه نوع تبلیغاتی برای مشاغل کوچک کار می کند و راههای تبلیغ دیجیتالی یک تجارت کوچک صحبت کنیم. ما نحوه راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک با یک استراتژی تبلیغاتی خوب و آنچه را که ابتدا به دنبال آن هستیم، به شما توضیح خواهیم داد. در پایان این پست، باید ایده بهتری در مورد نحوه تبلیغ یک کسب و کار کوچک در حوزه دیجیتال داشته باشید. در ادامه با سئوجان همراه باشید.

3 راه برای تبلیغ یک کسب و کار کوچک

-موتور جستجو
-رسانه های اجتماعی
-بازاریابی مستقیم

سه راه اصلی برای تبلیغ آنلاین یک کسب و کار کوچک وجود دارد که در ادامه هر سه مورد را توضیح خواهیم داد.

1. موتورهای جستجو

ممکن است متعجب شوید اگر بدانید که گوگل تنها موتور جستجو نیست. Jeeves، Bing و … همه آنها موتورهای جستجو هستند. یوتیوب و پینترست نیز همینطور هستند. و در واقع، بسیاری از پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی با رتبه برتر در تلاش هستند تا قابلیت جستجوی خود را افزایش دهند. همه تبلیغات به زودی دارای یک جزء جستجو خواهند بود. اکنون اگر در هر شبکه جستجویی انجام داده باشید متوجه شده اید که وقتی چیزی را جستجو می کنید، ترکیبی از نتایج را می بینید.

هدف جستجو که از آن به عنوان «نیت مخاطب» و «نیت کاربر» یاد می شود به مشتریانی اشاره دارد که به دنبال محصول، تجربه یا راه حل مشکل خود هستند. می‌توانید با تغییر کلمات کلیدی یا عباراتی که استفاده می‌کنید، هدف جستجو در تبلیغات خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر شما لباس مجلسی می فروشید عبارت جستجویی مانند «چگونه لباس مجلسی بسازیم» یک عبارت جستجوی بی ربط برای شما خواهد بود. و این به این دلیل است که آن افراد به دنبال این هستند که خودشان لباس مجلسی درست کنند و قصد خرید کردن ندارند.

اما اصطلاحی مانند “لباس مجلسی مقرون به صرفه” یا “اجاره لباس مجلسی”  می تواند با کار شما در ارتباط باشد. دلیل آن این است که این افراد به دنبال خرج کردن پول برای یک لباس مجلسی هستند. وقتی تبلیغات پولی را در گوگل اجرا می کنید، باید مانند مشتری خود جستجو کنید، مشتری شما همیشه نمی داند که به دنبال چه چیزی است. بنابراین، شما باید در مورد عبارات جستجو از دیدگاه یک فرد خارجی و یا مشتری فکر کنید.

ابتدا باید روی چه تبلیغاتی تمرکز کنیم؟ رایگان یا پولی؟

هنگامی که یک کسب و کار کوچک را تبلیغ می کنید، باید همزمان هر دو نوع تبلیغات ارگانیک و پولی را پیاده کنید زیرا هر یک به دیگری کمک می کند. تبلیغات پولی را در Google Ads اجرا کنید، از جمله تبلیغات خرید و YouTube. با کارهای سنگین سئوی سایت، نتایج ارگانیک را بهبود بخشید. پروفایل های اجتماعی را بهینه کنید تا در جستجو نشان داده شوند.

محتوای ارگانیک، رایگان و بدون پرداخت خود  را روزانه در هر یک از پلتفرم های زیر ارسال کنید: فیس بوک، اینستاگرام، پینترست، یوتیوب و سپس تبلیغات پولی را در هر یک از این پلتفرم ها اجرا کنید. تولید ویدیو را برای استفاده از نتایج جستجوی YouTube که در Google نشان داده می شود و شبکه های اجتماعی که ویدیو را ترجیح می دهندافزایش دهید.

2. رسانه های اجتماعی

در این پست قصد نداریم وارد جزئیات شبکه شویم… … اما در عوض، برخی از اصولی را پوشش می دهیم که به طور کلی در بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک کاربرد دارند.

از چه استراتژی های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی استفاده کنیم؟

برای دستیابی به مخاطبان جدید، موجود و بالقوه، از ترکیبی از استراتژی‌ها استفاده کنید. و علاوه بر جستجو، گزینه های تبلیغات ارگانیک و پولی دارید. تبلیغات ارگانیک یا همان رایگان در رسانه های اجتماعی به این صورت است:

پست های مربوط به محصول شما
برچسب گذاری محصول خود در تصاویر/فیلم
به اشتراک گذاری لینک های فروشگاه خود
پاسخ به نظرات مشتریان
تولید محتوا و انتشار مداوم

تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی به این صورت است:

تبلبغات بنری
-جستجوی پولی
-تبلیغات ویدئویی
-پنجره های بازشو

3. بازاریابی مستقیم

بازاریابی مستقیم شامل هر گونه بازاریابی است که بر ارتباط مستقیم یا توزیع بین مصرف کنندگان تک تک تکیه می کند، نه از طریق شخص ثالثی مانند رسانه های جمعی. بازاریابی مستقیم شامل:

-پست الکترونیک
-پیامک یا تماس تلفنی
-ایمیل
-رسانه های اجتماعی

از میان موارد ذکر شده در بالا، ایمیل و رسانه های اجتماعی را به عنوان گزینه های اول و دوم توصیه می کنیم و پیام متنی و پستی به ترتیب در رتبه های سوم و چهارم قرار می گیرند. پیام‌های متنی و پستی اشکال گران‌تری از بازاریابی مستقیم هستند، اما اگر بودجه بازاریابی بیشتری داشته باشید می‌توانند موثر باشند.

تبلیغات ایمیلی چیست؟

هنگامی که از طریق ایمیل تبلیغ می کنید، پیامی را مستقیماً به صندوق ورودی هر فردی در لیست خود ارسال می کنید. شما اطلاعات، پیوند به محصولات، به‌روزرسانی‌ها و غیره را برای آن‌ها ارسال می‌کنید. تبلیغات ایمیلی همچنان بسیار مؤثر است. برای اجرای موثر یک کمپین بازاریابی ایمیلی، باید چند روش برتر را دنبال کنید:

-برای ایجاد ایمیل‌های با کیفیت وقت بگذارید و انواع مختلف را آزمایش کنید تا ببینید کدامیک بهترین عملکرد را دارد.
-گرافیک، عکس، فیلم و طراحی با کیفیتی را به همراه ایمیل ایجاد کنید.
-ارسال ایمیل به طور مداوم؛ اگر تازه شروع کرده اید 1 تا 2 ایمیل در هفته کفایت می کند.

ما به آزمایش انواع مختلف ایمیل ها اشاره کردیم تا ببینیم کدامیک بهترین عملکرد را دارد. در اینجا تعدادی از اولین ایمیل هایی است که می توانید برای مشتری جدید ارسال کنید آورده شده است:

– خوش آمد گویی

اولین ایمیل باید شامل خوشامدگویی گرم، معرفی کسب و کار شما باشد. این ایمیل‌ها می‌توانند محصولات، خدمات یا تجربیات شما را برجسته کنند. آنها باید آموزش دهند، سرگرم کنند و باعث شوند مخاطبان محصول شما را خریداری کنند.

ایمیل آموزشی

این یکی روی پاسخ دادن به سوالات، به اشتراک گذاشتن یک آموزش یا نکته، برجسته کردن برخی از حقایق سرگرم کننده و آماده کردن مشتریان شما برای خرید تمرکز دارد. این می تواند مانند ارسال ایمیلی باشد که در آن برنامه دوره آینده را توضیح دهید و به پرسش ها واقعی یا پیش بینی شده پاسخ می دهید.

البته می توانید از هر ترکیبی از انواع محتوا در ایمیل های خود استفاده کنید چرا که ما متوجه شدیم که مخلوط کردن ایمیل‌ها و تغییر انواع محتوایی که ارسال می‌کنیم به افزایش نرخ باز کردن کمک می‌کند. مهم است که شما  تجزیه و تحلیل های خود را زیر نظر داشته باشید و توجه کنید که بیشترین تعامل در کجاست و ردیابی کنید که کدام ایمیل ها بهترین بازخورد را دارند.

به عنوان یک کسب و کار جدید، باید همه فرصت های تبلیغاتی خود را اولویت بندی کنید زیرا نمی توانید همه کارها را یکجا انجام دهید.

سلسله مراتب تبلیغات کسب و کار کوچک شخصی ما به شرح زیر است:

1. برای ایجاد یک حضور خوب در موتور جستجو تلاش کنید.

-سئوی سایت را بهبود بخشید و یک برنامه عملیاتی برای انتشار محتوای سئو پسندتر ایجاد کنید
-بهبود سئوی خارج از سایت (مانند شبکه های اجتماعی، وب سایت های دیگر و سایر موتورهای جستجو مانند یوتیوب)
-جستجوی پولی و تبلیغات ویدیویی را اجرا کنید
-ترافیک را به وب سایت و لیست ایمیل خود هدایت کنید

2. در 2 یا 3 شبکه برتر خود در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید.

-به طور مداوم از محتوای با کیفیت ارسال کنید
– از ویدیوهای زیادی استفاده کنید
– کمپین ها را اجرا کنید
-تبلیغات خرید را اجرا کنید
-ترافیک را به وب سایت و لیست ایمیل خود هدایت کنید

3. استراتژی بازاریابی مستقیم  را اجرا کنید


-به طور منظم ایمیل ارسال کنید (اما نه خیلی زیاد)
-فروش، سرگرمی، اخبار و ارتباط را در محتوا متعادل کنید.
-از دنباله‌های خودکار (مانند ایمیل‌های خوش‌آمدگویی و یادآوری‌های سبد خرید) برای جذب یا حفظ مشتریان و افزایش مخاطب استفاده کنید.
-ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید


در نهایت، شما می خواهید مشتریان خود را از هر پلتفرم دیگری دور کنند تا زمان خود را در وب سایت شما بگذرانند. هنگامی که توجه آنها را جلب کردید و آن کلیک را به دست آوردید، باید مطمئن شوید که وب سایت و فرآیند پرداخت شما مشتریان را از خود دور نمی کند.

چرا بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک مهم است؟

هنگامی که کسب و کارهای کوچک شروع به کار می کنند، تمرکز آنها اغلب بر این است که چگونه اولین مشتریان را جذب کنند. آنها ممکن است به اشکال سنتی تبلیغات، مانند تبلیغات چاپی، ارسال کوپن یا حتی تبلیغات در فضای باز متکی باشند. کسب و کارهای کوچک باید بازار جهانی مشتریان بالقوه آنلاین را در نظر بگیرند و از همگرایی بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال بهره مند شوند. هیچ کسب و کار کوچکی، مهم نیست که چقدر جدید باشد، نباید کانال های دیجیتال را به عنوان راهی برای تولید سرنخ و تبدیل علاقه به مشتریان نادیده بگیرد.

مزایای بازاریابی آنلاین

مشتریان بالقوه ای که می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید، گروهی بسیار بزرگتر از آن چیزی هستند که فقط به صورت محلی قادر به جذب آنها هستید. با استفاده از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ، می توانید به گونه ای مقرون به صرفه، مقیاس پذیر و قابل اندازه گیری به مخاطبان جهانی دست پیدا کنید.

برخی از مزایای کلیدی بازاریابی دیجیتال عبارتند از:

-توانایی تعامل با مشتریان بالقوه و یادگیری دقیق آنچه آنها به دنبال آن هستند، یعنی شناخت بهتر مشتریان خود!
-توانایی دسترسی به هر کسی و در هر مکان، زیرا هیچ مرز جغرافیایی با دیجیتال وجود ندارد.
-مخاطبان مناسب را در زمان مناسب هدف قرار دهید
– شخصی سازی با بازاریابی دیجیتال ساده تر است
– در هر مرحله از فرآیند خرید با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید
-با کمترین هزینه به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید
-مخاطبان خود را بشناسید و برای ایجاد وفاداری به برند، تعامل را افزایش دهید.
-از قدرت طرح های وفاداری مشتری الهام بگیرید.
-پاسخ‌ها به تلاش‌های بازاریابی خود را به راحتی و فورا پیگیری و نظارت کنید.

قابلیت های بازاریابی کسب و کار کوچک خود را متحول کنید

واقعیت این است که بازار رقابتی است و در حالی که توصیه‌های شفاهی و مشتریان می‌تواند به افزایش ترافیک کمک کند، مشتریان برای یافتن کسب‌ و کار شما با مشکل مواجه خواهند شد، مگر اینکه در مکان‌هایی که زمان می‌گذرانند ظاهر شوید. به هر حال، 4.6 میلیارد نفر به دلایل زیادی از اینترنت استفاده می کنند. بهترین راه برای اطمینان از موفقیت، تبلیغ کسب و کار خود در مقیاس بزرگ و استفاده از هدف گذاری برای جذب مشتریانی است که به خدمات یا محصول شما علاقه مند هستند.

مشتریان شما آنلاین هستند

وقتی شخصی به کسب و کار شما علاقه مند است، خواه در جایگاه شما باشد یا در مورد برند شما کنجکاو باشد، اولین کاری که انجام می دهد این است که به صورت آنلاین تحقیق کند و ببیند چه چیزی می تواند در مورد شما بیابد. در عصر دیجیتال امروزی، مشتریان انتظار دارند یک وب سایت و حضور در رسانه های اجتماعی پیدا کنند. آنها ممکن است به دنبال بررسی باشند تا بتوانند بدانند دیگران در مورد شرکت شما چه می گویند.

برای مشاغل محلی 87٪ از مصرف کنندگان نظرات آنلاین را مطالعه می کنند. بنابراین اگر یک مشتری بالقوه نتواند شما را به صورت آنلاین پیدا کند، ممکن است به این نتیجه برسد که تجارت شما قانونی به نظر نمی رسد و یا اینکه معتبر نیست. احتمال زیادی وجود دارد که بسیاری از این افراد بالقوه تصمیم بگیرند که تجارت شما را جدی نگیرند و به سرعت به جای دیگری بروند.

دریابید که رقبای شما به صورت آنلاین چه می کنند

برای موفقیت کسب و کارتان، باید به کارهایی که رقبایتان انجام می دهند توجه کنید و از آن بیاموزید. رقبای خود را به عنوان کسی که باید شکست دهید نبینید بلکه به عنوان افرادی که چیزی برای آموزش به شما دارند در نظر بگیرید. به احتمال زیاد، در هر نوع کسب و کاری که هستید رقبای شما در وب حضور دارند.  تئجه کنید که آنها از چه نوع محتوایی استفاده می کنند، آیا وبلاگی دارند یا محتوای بصری مانند ویدیو را تبلیغ می کنند؟

 چه چیزی آنها را منحصر به فرد می کند؟ چگونه با مخاطب ارتباط برقرار می کنند؟ و اینکه آیا شما می توانید اینکار را بهتر انجام دهید؟ یک راه عالی برای اینکه بفهمید رقبای شما چه می کنند، انجام تحقیقات است. دریابید که آنها از چه پلتفرم هایی استفاده می کنند، آیا روی کلمات کلیدی تمرکز می کنند؟ آیا اینفلوئنسرهایی وجود دارد که از آنها برای هدایت ترافیک استفاده می کنند؟

در دسترس مشتریان خود باشید

همانطور که قبلاً بحث کردیم، کسب و کار شما باید در جایی که مشتریان شما آنلاین هستند حضور داشته باشد. هر محصول یا خدماتی که شخص به دنبال آن باشد به احتمال زیاد جستجوی خود را با گوگل آغاز خواهد کرد. اگر حضور آنلاین نداشته باشید هیچ مشتری شما را پیدا نخواهد کرد و نمی توانید رقابت کنید. حتی اگر حضور آنلاین دارید اما پیدا کردن رقبای شما آسان تر است زیرا در جستجو رتبه بالاتری دارند، ممکن است هنوز پیدا کردن شما توسط مشتری سخت باشد.

همراه با ایجاد یک وب سایت، یادگیری بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) به شما کمک می کند با اولین نامی که یک مشتری بالقوه در جستجوی گوگل پیدا می کند از رقبا پیشی بگیرید. کلمات کلیدی در تحقق این امر بسیار مهم هستند، بنابراین مطمئن شوید که بهترین کلمات کلیدی را برای تجارت خود استفاده کرده اید. از این اینفوگرافیک ساده برای راهنمایی شما در پنج مرحله تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

همچنین باید سؤالات ساده‌ای را نیز بگنجانید که مشتریان احتمالی می‌خواهند پاسخ‌های آنها را سریعا پیدا کنند. مانند محل استقرار شما، ساعات کاری و جزئیات محصول یا خدمات شما. به این صورت مشتریان با نگاه کردن به وب سایت شما می توانند ساعت ها، قیمت ها، پیشنهادات ویژه و موارد دیگر را با رقبای شما مقایسه کنند و بهترین تصمیم را برای خود بگیرند.

اجازه دهید مشتریان به سمت شما بیایند

به بازاریابی دیجیتال به عنوان راهی برای در دسترس قرار دادن خود برای افرادی که می خواهید هدف قرار دهید فکر کنید. دسترسی به کسب و کار شما می تواند فراتر از محل شما باشد. از طریق حضور در وب، کسب و کار شما برای تجارت باز است، حتی زمانی که شما نیستید! شما می توانید محیطی ایجاد کنید که مشتریان شما بتوانند روز یا شب با شما تماس بگیرند.

این بدان معنی است که مشتریان بالقوه می توانند با چند کلیک ساده برای شما ایمیل ارسال کنند، خرید کنند و موجودی محصولات شما را مرور کنند. علاوه بر این، مشتریان بالقوه ای که هیچ راهی برای مراجعه فیزیکی به شما ندارند، همچنان می توانند از طریق یک عملکرد تجارت الکترونیک یا صرفاً با استفاده از رسانه های اجتماعی با شما تجارت کنند.

مخاطب هدف خود را بشناسید

زیبایی دیجیتال مارکتینگ این است که به شما امکان می دهد با مشتریان احتمالی درگیر شوید و در رسانه های اجتماعی یا از طریق یک وبلاگ می توانید با آنها مکالمه کنید. با تعامل با افراد آنلاین، می توانید شروع به شناخت آنچه که آنها به دنبال آن هستند کنید و از این اطلاعات برای ارائه راه حل از طریق محصول یا خدمات خود استفاده کنید. استفاده از بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا حدس بزنید که مشتریان شما چه کسانی هستند.

تا بتوانید ارتباطات را شخصی سازی کنید و هدف گذاری را اصلاح کنید. با این کار با مشتریان خود ارتباط برقرار خواهید کرد. شما بسیار فراتر از یک کسب و کار، تبدیل به یک شریک قابل اعتماد می شوید. به یاد داشته باشید، مردم همچنین تمایل بیشتری به خرید از مشاغلی دارند که قبلاً از آنها خرید کرده اند و تجربه خوبی در آن داشته اند.

با پول کمتر بازاریابی بیشتری انجام دهید!

تعداد کمی از انواع تبلیغات به اندازه بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه هستند. کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها همواره در تلاش هستند تا از طریق بازاریابی با بودجه‌ای که دارند، تا حد ممکن به موفقیت برسند. تبلیغات آنلاین می تواند بودجه شما را بیشتر کند و به شما امکان می دهد مخاطب هدف خود را بشناسید. رسانه‌های اجتماعی به‌ویژه برای این کار خوب هستند، زیرا به شما امکان می‌دهند تا برای مخاطبان مجزایی که به برند شما بودجه روزانه تعیین کنید.

مهمتر از همه، این به شما اجازه می دهد تا کسب و کار شما افرادی را که هرگز از شما خرید نمی کنند حذف کنید. اگر کار تولید محتوا را به تنهایی انجام می دهید باید بگوییم که این کار خود یک شغل تمام وقت است. صاحبان مشاغل کوچک خوب می دانند چه زمانی باید برون سپاری کنند و چه زمانی نقش ها را خود بر عهده بگیرند.

اگر خودتان  وقت انجام این کارها را برای کسب و کارتان ندارید ما به شما توصیه می کنیم یک بازاریاب استخدام کنید یا از یک آژانس بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. امیدواریم این مقاله به شما در درک تبلیغات کسب و کارهای کوچک کمک کرده باشد و ایده ها و مسیرهای درستی را به شما ارائه دهد. 

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *