keyword finder

پیدا کردن کلمات کلیدی برای بهینه سازی

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

نحوه جستجوی کلمات کلیدی برای سئو

در این مطلب قصد داریم تا به شما سئوکاران حرفه ای آموزش دهیم که چگونه کلمات کلیدی را در رابطه با هر محتوایی پیدا کنید. گوگل به مدیران وب و محتوا نویسان توصیه می کند که مهمترین هدف شما از ارائه یک محتوا رضایت کاربر باشد. یعنی محتوا شما به نحوه ای باشد که کاربر رضایت داشته باشد. موضوعی که زیاد در نظر گرفته نمی شود. بنابراین پیدا کردن اهداف کاربر (کلمات یا موضوعی که جستجو می کند) بسیار مهم می باشد. بنابراین اولین قدم برای نوشتن یک محتوای مفید پیدا کردن کلمات کلیدی می باشد. موضوعاتی که دفعات زیادی در موتورهای جستجو سرچ شده اند، کلمات کلیدی شما هستند و در طول محتوای خود باید از آنها استفاده کرده و موضوع محتوای شما یک گفت گو و بررسی از این کلمات کلیدی می باشد. ما راه حل های مختلفی را برای جستجوی کلمات کلیدی به شما ارائه می دهیم. در ادامه این مطلب از سئوجان همراه ما باشید. تا بهترین ترفندهای پیدا کردن کلمات کلیدی را به شما آموزش دهیم.

اگر امروزه دارای مشاغل اینترنتی هستید، ممکن است وب سایت شما به شاهراه شما تبدیل شده باشد. وقتی برای تلف کردن وجود ندارد؛ بیایید با SEO شروع کنید و ربته بندی سایت خود را در Google بهبود ببخشید. تحقیق در مورد کلید واژه اولین قدم اساسی است. در اینجا خواهید فهمید که جستجوی کلید واژه چیست؟ و برای انجام آن چه عواملی را باید در نظر بگیرید؟

جستجوی کلمات کلیدی چیست؟

پیدا کردن کلمات کلیدی بخش مهمی از سئو (بهینه سازی مطالب برای موتورهای جستجو) می باشد. کسی که قصد طراحی سایت را داشته باشد معمولا سایت خود را بر اساس چند کلمه کلیدی رتبه بندی می کند. برای به دست آوردن چنین لیستی سازندگان سایت باید مخاطبان و موتورهای جستجوگر مورد نظر خود را جستجو کنند. هنگام جستجوی محصولات، سرویس ها و مشاغل باید کدام کلمات را در موتورهای جستجوی گوگل تایپ کنیم؟ و انتظار دارند چه چیزی دریافت کنند؟ با استفاده از این لیست کلمات کلیدی دارندگان وب سایت می توانند محتوایی تولید کنند که باعث جذب بازدید بیشتر می شود.

چرا تحقیق در مورد کلمات کلیدی مهم است؟

جستجوی مناسب کلمات کلیدی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مطمئن می شوید که مخاطبان شما از چه عباراتی بیشتر استفاده می کنند. در سئوجان اغلب با صاحبان بیزینس(مشاغل و کسب و کار) روبرو هستیم که هنگام توصیف محصولات خود از یک کلمه استفاده می کنند، در حالی که کاربران آنها کلمات کلیدی متفاوت را جستجو می کنند. در نتیجه مشتریان بالقوه، به دلیل عدم تطابق در استفاده از کلمات، نتوانستند وب سایت های مورد نظر خود را پیدا کنند.

به عنوان مثال: گاهی اوقات یک بخش بازاریابی تصمیم می گیرد که نام یک محصول نه چندان معمول را به یک محصول بدهد. این می تواند یک تصمیم هوشمند بازاریابی باشد. در این حالت مخاطبان می توانند راحت تر محصولات شما را پیدا کنند. اگر به جای خانه های تعطیل کلبه های تعطیل را انتخاب کنید، ممکن است بیشتر در دید جستجوگران قرار بگیرید. اما توجه داشته باشید که افراد کمی کلبه های تعطیل را جستجو می کنند. اگر متن خود را با این هدف بهینه کنید، احتمالاً رتبه خوبی خواهید داشت. با این حال، شما با این استراتژی ترافیک زیادی ایجاد نخواهید کرد و قسمت زیادی از مخاطبان اصلی خود را از دست خواهید داد زیرا آنها از کلمات دیگری استفاده می کنند.

احتمالاً پس از آن به این نتیجه می رسید که بهینه سازی برای کلماتی که مردم از آنها استفاده نمی کنند منطقی نیست. جستجوی کامل کلمات کلیدی اطمینان حاصل می کند که شما از کلمات مشابه با کلمات مخاطب مورد نظر خود استفاده می کنید و این باعث می شود که کل تلاش شما برای بهینه سازی موثر واقع شود. علاوه بر این، با مشاهده هدف کاربر از جستجو، می فهمید که مخاطب شما دقیقاً به دنبال چه چیزی است.

کلمه کلیدی با عبارت کلیدی چه تفاوتی دارد؟

کلمه کلیدی و عبارت کلیدی از مهمترین مباحث در زمینه سئو می باشند که معمولا در تمامی محتواهای آموزش سئو با آنها روبرو می شویم. اولین موتور جستجو به کاربران اجازه وارد کردن بیش از یک کلمه در فیلد جستجو را نمی داد، اما جلوتر که رفتیم کاربران میتوانستند عبارت های مورد نظر خود را تا چند کمله تایپ کنند و خیلی سریع به موضوع مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.
اما تفاوت این دو در چیست؟ بسیاری از صاحب نظران کلمه کلیدی و عبارت کلیدی را مترادف می دانند، در حالی که یک تفاوت کوچک اما در ظاهر بسیار بزرگ میان آنها وجود دارد. و آن هم افزایش سرعت جستجو با انتخاب عبارت کلیدی می باشد. اجازه دهید با ارائه یک مثال این موضوع را برای شما روشن تر کنم.

هنگامی که شما با استفاده از موتورهای جستجو کلمه کلیدی “موبایل” را جستجو می کنید، مطمئنا نمی توانید به نتایجی فراتر از آن دست پیدا کنید. اما اگر به جای این کلمه کلیدی عبارت کلیدی “موبایل + برند مورد نظر” را وارد کنید خیلی سریع به موضوع اصلی خود می رسید. و در این حالت سیستم سریعتر تشخیص می دهد که شما دنبال چه چیزی هستید. در واقع شما با انجام جستجوی کلمات کلیدی، مجموعه عبارات کلیدی خود را تعین می کنید.

کلمات کلیدی دم بلند(طولانی) خاص تر هستند و نسبت به کلمات کلیدی Head (اصلی) کمتر جستجو می شوند. هر چه اصطلاحات جستجو طولانی تر و مشخص تر باشند، رتبه بندی آنها آسان تر خواهد بود. زیرا رقابت کمتری وجود خواهد داشت. حتی اگر افراد کمتری در جستجوی این عبارات باشند، ممکن است انگیزه بیشتری برای خرید، اشتراک، ثبت نام و یا هر کاری که شما دوست دارید انجام دهند داشته باشند.

استراتژی کلمات کلیدی شما تصمیماتی است که شما در مورد جستجوی کلمات کلیدی می گیرید. به عنوان مثال، شما ابتدا چه محتوایی را ایجاد می کنید؟ شما روی عبارات طولانی یا اصلی تمرکز خواهید کرد؟ چگونه و از کجا آن را منتشر خواهید کرد؟ آیا یک مقاله، یک پست یا یک صفحه محصول، یک آموزش ویدیویی یا یک اینفوگرافیک ایجاد خواهید کرد؟
هدف مخاطب از جستجو اینجا خیلی مهم است: شما باید به این مهم برسید که جستجوگر در واقع چه می خواهد یا به چه چیزهایی نیاز دارد. شما فقط به دنبال کلمات کلیدی نیستید، بلکه هدف اصلی جستجوگر، آنچه می خواهد انجام دهد یا بخرد را بدانید. محتوای شما باید راه حلی برای “مشکل” جستجوگر باشد.

جستجوی کلمات کلیدی چگونه انجام می شود؟

ما معتقدیم که در هنگام جستجوی کلمات کلیدی 8 مرحله مهم وجود دارد. در اینجا، ما مرحله به مرحله شما را راهنمایی می کنیم و نکات کاربردی برای جستجوی سریع و آسان کلمات کلیدی خود را پیشنهاد می کنیم.

1- ماموریت خود را مشخص کنید

قبل از شروع هر کاری، به مأموریت یا تکلیف خود فکر کنید. در مورد سوالاتی از جمله: هدف اصلی بیزینس (کسب و کار) یا سایت شما چیست؟ چه چیزی آن را خاص می کند؟ می خواهید محتوای خود را برای چه کسی یا چه گروهی بهینه سازی کنید؟ و، چه وعده هایی در وب سایت خود می دهید؟(عکس، فیلم، اینفوگرافی و …) سعی کنید به معنای واقعی ماموریت خود دست پیدا کنید. هنگامی که توانستید به طور دقیق به این سوالات پاسخ دهید، اولین و مهمترین قدم را در پیدا کردن کلمات کلیدی خود برداشته اید.

بازاری که در آن حضور دارید تعیین می کند که آیا ماموریت شما توانایی به دست آوردن رتبه بالا را خواهد داشت. برخی از بازارها بسیار رقابتی هستند و شرکتهای بزرگ بر نتایج جستجو تسلط دارند. این شرکت ها بودجه هنگفتی برای بازاریابی به طور کلی و سئو به طور خاص در نظر می گیرند. رقابت در این بازارها سخت است، بنابراین به دست آوردن رتبه های خوب در این بازارها بسیار سخت می باشد.

2- لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید

مرحله دوم ایجاد لیستی از کلمات کلیدی شما ، ترجیحاً در صفحه گسترده مانند Google Sheets یا Excel است. با در نظر داشتن مأموریت خود، سعی کنید در بین مخاطبان مورد نظر خود قرار بگیرید. این افراد به دنبال چه خواهند بود؟ هنگام جستجوی خدمات یا محصولات فروشگاه شما، چه نوع عباراتی می توانند جستجو کنند؟ محصول یا محتوای شما کدام یک از “مشکلات” آنها را حل می کند؟ پاسخ های این سوالات را یادداشت کنید. اگر در این مسیر به خوبی نقش چند مخاطب یا مشتری را بازی کنید، مطمئنا بهترین کلمات کلیدی را پیدا می کنید. مواردی که بهینه سازی آنها شما را از دیگران متمایز می سازد.

3- درباره کلمات کلیدی خود تحقیق کنید

بعد از ایجاد این لیست کلمات کلیدی، وقت آن است که کمی در کلمات کلیدی خود غرق شوید. خوشبختانه برخی از ابزارها هستند که تحقیق و جستجوی کلمات کلیدی شما را کمی آسان می کنند.

اولین مورد خود گوگل است. کلمات کلیدی که قبلاً با آنها روبرو شده اید را جستجو کرده و جستجوهای Google را هنگام تایپ بررسی کنید. اینها عبارات یا کلماتی هستند که بیشتر از همه توسط کاربران جستجو شده اند. همچنین می توانید “جستجوهای مرتبط” را در پایین صفحه نتایج Google بررسی کنید. این ابزارها انواع تغییرات عبارات کلیدی، مترادف و عبارات کلیدی مرتبط را برای شما فراهم می کنند. آنها را بررسی کنید و تمام عبارات کلیدی مربوطه را به لیست خود اضافه کنید.

4- عبارت کلیدی طولانی را فراموش نکنید

وقتی افراد شروع به جستجوی کلمات کلیدی می کنند، تمایل دارند روی اصطلاحات بسیار معروف(یعنی عبارات اصلی) تمرکز کنند. متأسفانه، این کلمات کلیدی اصلی بیشتر توسط کسب و کارهای بزرگ گرفته می شوند. از طرف دیگر، کلمات کلیدی دم بلند یا طولانی، ترافیک جستجوی کمتری دارند، یعنی جستجوگران کمتر به سراغ آنها می روند اما در عوض رقابت کمتری بر سر آنها وجود دارد. بنابراین رتبه بندی در این عبارات کلیدی برای شما آسان تر است. علاوه بر این، کلمات کلیدی دم بلند حتی از ارزش بالاتری برخوردار هستند، زیرا بیشتر بر روی یک محصول یا موضوع خاص تمرکز دارند.
کلمه کلیدی دم بلند طولانی تر و تمرکز بیشتری نسبت به هدف اصلی کاربر دارد. اگر کلمه کلیدی اصلی شما “خرید کوادکوپتر” باشد، کلمه کلیدی دنباله دار آن می تواند “خرید کوادکوپتر دوربین دار برای آتلیه عروس” باشد. همچنین استفاده از ابزارهای ذکر شده در مرحله 3 به شما کمک می کند تا انواع طولانی تر کلمات کلیدی خود را پیدا کنید.

فراموش نکنید که کلمات کلیدی دم بلند را نیز به صفحه گسترده خود اضافه کنید. کلمات کلیدی اصلی را در ستون اول قرار داده و ستون های (چندگانه) را برای کلمات کلیدی دامنه بلند اضافه کنید. بعداً به شما کمک می کند تا یک سایت با ساختار منظم و خیلی مناسب داشته باشید. هرچه عبارتی که جستجوگر شما وارد می کند طولانی تر باشد، پایین تر از ساختار سایت شما متعلق به صفحه اصلی آن است.

5- بررسی سئو سایت رقیب یا آنالیز رقابت

اینکه شما باید دنبال کلمات کلیدی دنباله دار بروید، تا حد زیادی به رقابت شما بستگی دارد. اگر رقابت در جایگاه ویژه شما زیاد باشد، برای شما دشوار است که با رقابت رتبه سایت خود را بهبود ببخشید. اگر رقابت کمی دارید شرایط برای سئو و رتبه بندی بیشتر اصطلاحات شما هموار می باشد. بنابراین باید معیارهایی را برای سئو در نظر بگیرید.

کلمات کلیدی حاصل از تحقیق کلمات کلیدی خود را در Google جستجو کنید. ابتدا کلمات مهم و اصلی ترین را جستجو کنید. صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) را بررسی کنید. اینها وب سایت های رقیب هستند که وقتی محتوای خود را برای چنین کلمه کلیدی بهینه کنید، با آنها رقابت خواهید کرد. نگاه دقیق تر: آیا وب سایت های حرفه ای می بینید؟ وب سایت های شرکت؟ آیا شما با این شرکت ها ‘برابر’ هستید؟ آیا وب سایت شما در این سایت ها قرار می گیرد؟ آیا شرکت شما از اندازه مشابهی برخوردار است و آیا به همان اندازه در جایگاه شما تأثیر دارد؟

هنگام رقابت با سایتهایی با نامهای تجاری قوی، رتبه بندی دشوارتر است. اگر برندهای تبلیغاتی تلویزیونی یا رادیویی شناخته شده باشند، شانس شما برای کسب رتبه بالا باز هم کمتر خواهد شد. اما نگاه کردن به محتوای آنها بد نیست. آیا مطالب به خوبی نوشته شده و بهینه سازی شده است؟ اگر سایت های رقیب شما محتوای ضعیفی داشته باشند، ممکن است فرصتی برای پیش گرفتن از آنها را داشته باشید!

همچنین، نگاهی به تبلیغات در Google Ads بیندازید. آیا سایت های رقیب وجود دارند؟ اگر حساب Google Ads دارید می توانید هزینه پرداخت به ازای هر کلیک را بررسی کنید. عبارات جستجو که دارای پرداخت بالایی برای هر کلیک هستند معمولاً به سختی رتبه بندی می شوند.

6- نگاه دقیق تری به هدف جستجوگر داشته باشید

استراتژی های SEO امروزه به نحوه ای است که باید در صدد پاسخ دادن به سوالات افراد باشد یا ارائه بهترین راه حل برای رفع مشکلات آنها. هر وقت کسی یک عبارت را در موتورهای جستجو وارد می کند، در جستجوی چیزی است. هر نوع سوال نیاز به پاسخ خاصی دارد.

سعی کنید بفهمید که مخاطبان شما وقتی یک عبارت کلیدی خاص را در Google تایپ می کنند، چه مقصودی دارند. آیا آنها قصد اطلاع رسانی دارند (سعی کنید اطلاعات مربوط به یک موضوع خاص را پیدا کنید)، قصد ناوبری (می خواهند به یک وب سایت خاص دسترسی پیدا کنید)، هدف تجاری (می خواهند قبل از خرید در مورد چیزی تحقیق کنند) یا قصد معامله (که اکنون به دنبال خرید چیزی هستید)؟

اقداماتی که کاربران پس از ورود به سایت شما انجام می دهد را بررسی کنید. آیا به دنبال یک صفحه محصول می باشد؟ فیلم می بیند؟ یا تعداد زیادی پست و بلاگ آموزشی؟ اینها همه نکاتی هستند که هنگام استفاده از نتایج جستجو برای تولید محتوای عالی باید مورد بررسی قرار بگیرند.

7- تعیین استراتژی کلمه کلیدی

براساس داده هایی که تا اکنون جمع آوری کرده اید، می توانید استراتژی کلمه کلیدی را تعیین کنید. اگر مراحل بالا را دنبال کرده باشید، باید یک صفحه گسترده با تعداد قابل توجهی از عبارت های کلیدی و اطلاعات مربوط به رقابت با سایت های رقیب و هدف از جستجوی مخاطبان خود برای این عبارات کلیدی داشته باشید.

حال به این سوال فکر کنید: وب سایت من در مقایسه با نتایج موتور جستجو یا SERP چگونه ماندگار است؟ آیا از نظر اندازه و بودجه بازاریابی یکسان هستید: پیش بروید و روی عبارت های کلیدی اصلی تمرکز کنید. در غیر این صورت: ابتدا کلمات کلیدی طولانی تر را امتحان کنید. تمرکز بر روی کل کلمات کلیدی دنباله بلند می تواند به خوبی بازدیدکننده زیادی را به خود جلب کند. هنگامی که موفق به رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی دم بلند شوید، شرایط برای هدف گذاری کلمات کلیدی آسانتر خواهد شد.

وقتی تصمیم گرفتید که به کجا جهش کنید به نوع محتوا فکر کنید: هدف من از جستجوی عبارات کلیدی چه بود؟ مخاطب من به دنبال چه چیزی است؟ همچنین، کدام محتوا را می توانم ایجاد کنم که هنوز وجود ندارد و چگونه می توانم از نظر کیفیت یا ارائه راه حل ها متفاوت عمل کنم؟ این به شما کمک می کند تا در مورد نوع محتوایی که می خواهید ایجاد کنید تصمیم بگیرید.

8- ساخت صفحات فرود یا Landing Page

از نظر تئوری، این مرحله یعنی ساخت صفحات Landing Page خارج از بحث جستجوی کلمات کلیدی می باشد. اگر بخواهید به وب سایت خود مراجعه کنید، ایجاد صفحات فرود عالی بسیار ضروری است. بنابراین، شما باید برای جستجوی خود صفحات فرود ایجاد کنید، اما لازم نیست بلافاصله همه این صفحات را ایجاد کنید. این می تواند یک تلاش طولانی مدت باشد. استراتژی کلمات کلیدی در اولویت بندی به شما کمک می کند.

برای مهمترین عبارات کلیدی، مقالات و محتوا همانند خشت اول یک دیوار یا ساختمان هستند. مقالاتی که بهترین محتوای ممکن را در مورد آن کلمه کلیدی معتبر و همه جانبه ارائه می دهند. تمام مقاله های پشتیبان کننده و طولانی شما به این محتوای اصلی لینک داده می شوند. این باید بخشی از استراتژی لینک سازی داخلی شما باشد.

نکاتی برای پیدا کردن کلمات کلیدی

این همه ممکن  است کاملا ساده به نظر برسد، اما ما می دانیم که کار بسیار زیادی است. و گفتن آن آسانتر از انجام دادن است. در هر صورت هنگام جستجوی کلمات کلیدی ممکن است با برخی از مسائل یا سوالات معمول برخورد کنید. در اینجا ما چند نکته برای عملکرد آن ارائه خواهیم داد!

لیست کلمات کلیدی که در اولویت هستند را مشخص کنید


چند کلمه کلیدی باید داشته باشید؟ خوب، ما نمی توانیم تعداد دقیق کلمات کلیدی شما را به شما بگوییم، اما می توانیم به شما بگوییم که به تعداد زیادی از آنها هر تعداد که فکرش را می کنید نیاز دارید. با این حال، بیش از 1000 کلمه کلیدی احتمالاً بسیار زیاد است! حتی اگر یک تجارت کوچک معمولی باشید، احتمالاً با چند صد کلمه کلیدی مواجه خواهید شد.

اما نیازی به ایجاد صفحات فوری برای تمامی این کلمات و عبارت های کلیدی نمی باشد. شما می توانید کم کم محتوا اضافه کنید. به این فکر کنید که اکنون می خواهید کدام کلمات کلیدی را رتبه بندی کنید. شاید کلمات دم بلندتری باشند؟ و کدام یک از آنها در حال حاضر ضروری نیستند. عبارت های کلیدی که در اولویت هستند را تشخیص دهید و برای ایجاد محتوای خود برنامه ریزی کنید.

یک عبارت کلیدی تمرکزی و مترادف آن تنها به یک صفحه نیاز دارد

در گذشته، هر یک از کلمات کلیدی که می خواستید با آن شناخته شوید یک صفحه فرود خاص داشت. امروزه، موتورهای جستجو آنقدر هوشمند هستند که بیشتر از هدف جستجوی کاربر استفاده می کنند تا بهترین پاسخ را به جستجوگران برای سوالات خود بدهند. صفحه ای که به بهترین وجه به این سوالات پاسخ دهد، در بالا رتبه بندی خواهد شد. موتورهای جستجو همچنین تفاوتهای ناچیز بین کلمات کلیدی را درک می کنند، بنابراین شما مجبور نیستید برای کلماتی که تغیرات ظریفی دارند صفحات مقصد ایجاد کنید. این بدان معنا نیست که شما نباید از مترادف استفاده کنید! در واقع، مترادف ها واقعاً می توانند خوانایی نسخه شما را بهبود ببخشند، بنابراین حتماً از آنها استفاده کنید.

کلمات کلیدی مرتبط را اضافه کنید

عبارات کلیدی مرتبط کلمات و مفاهیمی هستند که درک کلمه کلیدی اصلی شما را گسترده می کنند. آنها حتی به Google کمک می کنند تا موضوعی که درباره آن صحبت می کنید را بهتر درک کند. با استفاده از عبارات کلیدی مرتبط در متن خود، در واقع تصویری کامل از عبارت اصلی خود را در مقاله ای که می نویسید ترسیم کنید.

نتایج کلمات کلیدی منفرد و جمع را بررسی کنید

اکنون شما باید کلمه کلیدی جمع یا واحد را هدف قرار دهید ؟ خوب، این به پرس و جو بستگی دارد. از آنجا که Google در مورد هدف کاربر از جستجو بیشتر می آموزد، می تواند آنچه را که می خواهید بهتر حدس بزند. به عنوان مثال، اگر کتاب را جستجو می کنید، نتیجه متفاوتی نسبت به جستجوی کتاب ها خواهید داشت. ظاهراً گوگل فکر می کند که در حالت اول به دنبال تعریفی از کتاب هستید، در حالت دوم معتقد است که قصد خرید کتاب را دارید. پس شما می توانید با استفاده از نتایج جستجو برای این دو کلمه کلیدی منفرد و جمع به نتیجه بهتری برای استفاده از این دو عبارت برسید.

Yoast SEO Premium از فرم Word پشتیبانی می کند، بنابراین به طور خودکار تمامی اشکالات  عبارت کلیدی متمرکز شما را تشخیص می دهد. بنابراین، دیگر لازم نیست پست خود را برای یک فرم کلمه خاص بهینه کنید. بهینه سازی پست شما به یک روند طبیعی تر تبدیل شده است. اما باز هم دلایلی وجود دارد که شما مصمم هستید یک فرم کلمه ای خاص از یک کلمه کلیدی را بهینه کنید. در این حالت، می توانید عبارت کلیدی تمرکز خود را در نقل قول ها قرار دهید: “بهترین کتاب های موجود”. Yoast SEO در هنگام بررسی محتوای شما، فقط عبارت اصلی را در نظر می گیرد.

فقط یک بار از کلمه کلیدی استفاده کنید

مراقب باشید، نباید بیش از یک بار از کلمه کلیدی اصلی خود استفاده کنید. گوگل به سختی می تواند محتوایی که بسیار شبیه به هم هستند را متمایز کند. بنابراین ممکن است پست ها یا صفحات بسیار مشابه را در رتبه پایین تری قرار دهد. اگر مطمئن نیستید که قبلا از یک عبارت کلیدی استفاده کرده اید یا نه؟ Yoast SEO Premium به شما کمک می کند تا نمای کلی از عبارت کلیدی که قبلا استفاده کرده اید و صفحه ای که در آن استفاده کرده اید داشته باشید. همچنین آنالیز سئو اگر دوبار از یک عبارت کلیدی استفاده کنید به شما هشدار می دهد.

امتحان کنید، ارزیابی کنید و دوباره امتحان کنید

هنگامی که شما تجزیه و تحلیل دقیق شانس خود را برای رتبه بندی در یک اصطلاح خاص انجام دهید، مرحله بعدی نوشتن یک مقاله شگفت انگیز و بهینه سازی آن است. پس از انتشار مطلب آن را در رسانه های اجتماعی و خبرنامه خود به اشتراک بگذارید. و مطمئن شوید که چندین بک لینک خوب جذب خواهید کرد. فقط کمی صبر کنید. رتبه بندی گوگل را درباره موضوع اصلی محتوای خود بررسی کنید. آیا مقاله شما دیده می شود؟ آیا به صفحه اول SERP های Google وارد شد؟ یا اینکه در صفحه 2 یا 3 آن را پیدا کرده اید؟ حتماً مقالات خود را در SERP ارزیابی کنید. اصطلاحاتی را که بر اساس آن مقالات خود را بهینه کرده اید، در Google جستجو کنید.
اما اگر قادر به آوردن این محتوا یا پست در صفحه اول گوگل نیستید، سعی کنید مقاله دیگری بنویسید که روی یک کلمه کلیدی طولانی تر تمرکز داشته باشد. آن را کمی خاص تر کنید. و ببینید چطور پیش می رود. دوباره ارزیابی کنید. این روند را تا زمانی که محتوای شما به صفحه اول نتایج گوگل نرسید ادامه دهید!

جستجوی سریع کلیدواژه

در یک دنیای ایده آل شما می توانید کلمات کلیدی خود را جستجو کنید. یک جدول اکسل ایجاد کنید و برای هر یک از کلمات کلیدی صفحات Landing Page طراحی کنید. در این صورت ساختار سایت شما بی عیب و نقص است. شما هر روز مطالب آموزشی و اخبار تولید کنید تا سایت شما در گوگل و نتایج جستجو هرچه بیشتر بالا بیاید. برای عیب یابی و رفع مشکلات خود برای بالا بردن یک صفحه از صفحات وب سایت خود در نتیجه های گوگل می توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید که یکی از آنها Google Trends می باشد.

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *