هر بازدیدی که بازدید نیست!

هر بازدیدی که بازدید نیست!

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

درسی که در هیچ کلاس سئو یا آموزشی به آن اشاره نشده است. همانطور که در 22 درس کلیدی به سئوکاران گفته ایم نگران کاهش نرخ تبدیل باشید نه نگران رتبه بندی ها و کاهش بازدید. حالا در این درس به شما می گوییم که هر بازدیدی، بازدید نیست. یعنی هر نوع بازدید کننده ای برای شما ارزشمند نیست. باید بررسی کنید ببینید از چه صفحاتی بازدید دریافت می کنید. آیا صفحات و محصولات هدف شما هستند؟ آیا صفحاتی افزایش بازدیده داشته اند مربوط به محصولات اصلی و صفحات کلیدی سایت شما بوده اند. آیا با کلمات کلیدی بازدید دریافت کرده اید. یا کلماتی که اصلا ارزشی برای شما ندارند. یا مثلا محصولاتی که ناموجود هستند. همه اینها نیاز به بررسی یک متخصص سئو دارد. چندان دلخوش به بازدید زیاد نباشید صفحات و محصولات کلیدی و هدف خود را در نتایج گوگل بررسی کنید. محصولاتی که فروش آنها برای شما مهم هست.

به فرض مثال شما یک فروشگاه اینترنتی باسابقه و تعداد محصولات بالا دارید و یک بخش بلاگ نیز دارد. بعد از مدتی سئو بازدید شما بخصوص ورودی گوگل افزایش می یابد. اما در عین ناباوری فروش و سفارش های فروشگاه شما نسبت به گذشته هیچ تغییر نکرده است. اینجاست که باید از متخصص سئو کمک بگیرید ببیند چه صفحاتی افزایش بازدید داشته اند. آیا آن صفحات مربوط به محصولات کلیدی سایت شما هستند. مثلا شما 100 تا محصول قطعه کامپیوتر در سایت دارید. اما این محصولات بازدید ندارد. بلکه متوجه می شوید که بیشترین بازدید شما مربوط به مطلبی در بلاگ یا فلان مدل کیبورد است. که در سایت موجود نیست. اینجاست که متوجه جمله ” هر بازدیدی که بازدید نیست” می شوید. باید به کمک متخصص سئو ترافیک گوگل را به سمت صفحات و محصولات کلیدی خود هدایت کنید. و کاری کنید که با کلمات کلیدی و هدف سایت شما در نتایج و رتبه بندی های گوگل پیشرفت کند.

تقویت محصولات و مطالب لاغر!

اگر محصولات یا صفحاتی در سایت دارید که به لحاظ محتوای ضعیف هستند آنها را تقویت کنید. یا مثلا محصولاتی که خیلی بازدید کننده دارند. اما ناموجود هستند. در صورت امکان برای آنها محصول موجود کنید. یا اگر محصولی در بازار موجود نیست. برای کاربر توضیح دهید “که دیگر این محصول در بازار یافت نمی شود” یا اگر صفحات و نوشته های دارید که بازدید دارند اما بازدید کننده زمان زیادی صرف خواندن و ماندن آنها در سایت شما نمی کند. بررسی کنید ببینید آن صفحات چه ایراداتی دارند. خواسته کاربر از آنها چیست. یک فرم نظر خواهی از کاربر برای آن صفحات بزارید و از کاربران بپرسید که دنبال چه مطالبی هستید و نظر آنها را درباره نقاط مثبت و منفی آن مطلب بپرسید. به کامنت های مشتریان هر چند منفی باشد توجه کنید. در کامنت های منفی نکات مثبتی هست که به بیزنس شما رشد می دهد.

نکته بسیار مهم که بازهم اکثر سئوکاران به آن توجه نمی کنند ممکن است بازدید از جایی دریافت کنید که نا مرتبط باشد. به پیشرفت سایت شما کمک نکند و بدتر اینکه به سئوی شما آسیب برساند. مثلا بازدید پاپ آپ یا درجایی تبلیغات نادرست کرده باشید.

تبلیغات هدفمند و مرتبط

مثلا تبلیغات شما با محتوای صفحه هدف همخوانی نداشته باشید. بیشتر تبلیغ به قصد فریب کاربر برای کلیدی طراحی شده باشد. مثلا یک بنر تبلیغاتی طراحی کرده باشید و نوشته باشد که خرید گوشی به قیمت واردکننده! بعد وقتی کاربر تبلیغات را کلیک کرده و صفحه شما را مشاهده کند. متوجه شد که نه گوشی های شما به قیمت وارد کننده نیست بلکه حتی گرانتر از قیمت بازار هم هست. اینجاست که نه تنها به تبلیغات و بازدید خود آسیب زده اید. بلکه برند خود را نیز خراب کرده باشید.

مطالب ضعیف و محتوای نا مرتبط

یا اینکه مطالبی در سایت دارید که به لحاظ محتوایی یا خواسته های مشتریان مطابقت ندارند و ضعیف هستند. بازدید کننده به محض اینکه آن صفحه را باز کند بخاطر ضعف محتوایی یا نا مرتبط بودن محتوا با خواسته مشتری بعد از چند ثانیه از سایت خارج شود. اینجاست که بانس ریت وب شما آسیب می بیند. داشتن 1000 نفر بازدید کننده مرتبط و با کیفیت بهتر از 10 هزار بازدید کننده نامرتبط و بی کیفیت که از منابع و با کلید واژه های نامرتبط وارد سایت شما شده اند پس از هر جایی بازدید دریافت نکنید. و به هر بازدید کننده ای خوشحال نباشید!

برچسب های نامرتبط

اگر هنوز از برچسب برای محصولات و نوشته های سایت خود استفاده می کند از برچسب های نامرتبط و بی مورد به قصد دریافت بازدید کننده استفاده نکنید که بدترین آسیب را به بیزنس شما می زنند. مثلا سایت دوربین مداربسته دارید. در یکی از محصولات دوربین مداربسته از تگ دوربین مداربسته بی سیم استفاده کرده اید. کاربر با لینک این برچسب از گوگل وارد سایت شما شده است. به محض اینکه ببیند دوربین مداربسته بی سیم نیست و چنین دوربین در سایت شما موجود نیست از سایت خارج می شود. و حتی ممکن است به لحاظ روانی بر روی ذهنیت کاربر تاثیر بگذارد دفعات بعد که لینک های شما را ببیند کلیک نکند. پس کاری کنید که کاربر به دنبال لینک های و مطالب شما بگردد. نه از آنها فرار کند!

ترافیک سایت خود را بررسی کنید

اگر از منابع مختلف بازدید دریافت می کنید و منابع مختلف تبلیغاتی دارید. مثل گوگل ادز، تبلیغات ایمیلی، تبلیغات بنری و غیره. ترافیک دریافتی از آنها را بررسی کنید. ببنید بازدیدکننده گان دریافتی از کدام منبع تبلیغاتی بانس ریت ضعیف تری دارند. و در تبلیغات خود بازنگری کنید. اگر تبلیغات و بازدید دریافتی از منابع دیگر باعث افت بانس ریت شما شود شک نکیند که رتبه های شما هم افت خواهند کرد. سایت هایی بانس ریت بالای 65 درصد دارند منتظر افت رتبه های خود باشند. و انتظار بهتر شدن رتبه های خود در گوگل نداشته باشند.

البته این موضوع شامل همه سایت ها نمی شود. بعضی سایت های بزرگ فقط ترافیک برایشان مهم هست. که باعث افزایش رنک الکسای آنها شود. و گرنه کیفیت ترافیک دریافتی چندان مهم نیست. اما اگر فروشگاه اینترنتی دارید یا سایت خدماتی با مشتریان خاص دارید به کیفیت بازدیدکننده اهمیت بدهید.

البته همیشه مشکل از بازدیدکننده و کیفیت آن نیست. بیشتر مواقع مشکل از خود بیزنس ما هست که نتوانسته بازدیدکننده هدف آن را دریافت کند. نتوانسته محتوا و محصولات باکیفیت ارائه دهد. فراموش نکیند که کسب رضایت مشتری 90 درصد وابسته به خدمات و محتوای است که در سایت ارائه می دهیم.

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *