تفاوت سئو کلاه سفید و کلاه خاکستری؟

تفاوت سئو کلاه سفید و کلاه خاکستری؟

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

بیشتر خانم ها هنگام خروج از خانه آرایش می کنند. آرایش برای زیبا شدن, و زیبایی برای دیگران, سئو هم به همین شکل است. بهینه سازی سایت نه برای خود ما بلکه برای موتورهای جست جوگر..

خانم ها بیشتر سعی میکنند. به گونه ای آرایش کنند که دیگران خوششان بیاید. پس ما سایت را به گونه ای سئو کنیم که مورد پسند موتورهای جست جوگر خصوصا گوگل قرار بگیرد.

90 درصد سئو حول محور موتور جست جوگر گوگل است. الگوریتم و قوانین گوگل دائما در حال تغییر هستند. پس زمان آن رسیده که سئو کاران قدیمی دانش خود را به روز کند. و بر اساس الگوریتم جدید گوگل اقدام به سئو کنند.

ما سئو کلاه خاکستری ,کلاه سفید, کلاه سیاه , کلاه رنگی و. داریم.

تفاوت سئو کلاه سفید و کلاه خاکستری؟
تفاوت سئو کلاه سفید و کلاه خاکستری؟

در سئو کلاه خاکستری ( Gray Hat)، نتیجه هیشه اولویت داره و اصول و قوانین و چهار چوب های گوگل و موتورهای جست گو، فدای نتیجه میشن. اون هم از نوع نتیجه پایدار و دراز مدت. سئوکاران کلاه خاکستری تجربیات خود را اولویت قرار می دهند.

اما توی سئوی کلاه سفید، نتیجه همیشه فدای اصول و قوانین گوگل میشه و مهم اینه که اصول و چهار چوب ها انجام بشه.

به خصوص از ترس اینکه نکنه اگه یک مو از بند های قوانین گوگل رو رعایت نکنیم، پنالتی بشیم و افت کنیم. سئو کاران کلاه سفید همیشه پای بند بی چون چرای قوانین گوگل هستند.

حالا بماند که معلوم نیست در سئوی کلاه سفید چقدر طول میکشه جناب گوگل به شما لطف کنه و رتبه خوبی بده.

همچنین توی سئوی کلاه سفید، باید چشممون رو ببنیدیم از دیدن سایت هایی که با زحمت و هزینه کمتری از زحمت ما، میان بالا سر ما قرار می گیرن.

خیلی ها هم میگن روش هاشون کلاه سفید هست.اما ماهیتا روش هاشون کلاه خاکستری هست و بیشتر اینطور جا افتاده که معنی کلاه سفید با معنی کارهای سئوی بی خطر با نتیجه پایدار و دراز مدت گره خورده.

سئوی کلاه سفید همیشه پر هزینه تر هست و به نسبت هزینه، نتیجه کمتری در کار هست.

اما در سئو کلاه خاکستری که خیلی اوقات در تضاد با دیدگاه های سئو کلاه سفید هست، هزینه کمتر و نتیجه بیشتر هست.هر دو روش یعنی کاملا کلاه سفید و کلاه خاکستری، نتیجه بخش از نوع نتیجه پایدار هستند.(نه کوتاه مدت).

فقط سئوی کلاه خاکستری، فنی و عملی تر، هست و نیاز به تحلیل خیلی بیشتر و به روز شدن بیشتر و تست های بیشتری داره.

در حالی که در سئوی کلاه سفید، محوریت اصلی روی مستندات موجود در وب و سئو به خصوص از منابع وابسته به گوگل قرار داره.

اما حقیقت اینه که، هر کاری که خود شخص یا سئوکار به جز بحث محتوا و On Page SEO و برندینگ ، برای ارتقا رتبه گوگل انجام بده، دیگه از سئوی کلاه سفید خارج شده و وارد سئوی کلاه خاکستری شده.

حالا اگه اون روش ها، اکثرشون در تضاد با قوانین گوگل باشن و رسما پرچم قرمز برای گوگل بالا برده بشه، اینجا دیگه از کلاه خاکستری هم خارج میشه و وارد سئوی کلاه سیاه میشه و ریسک و خطر به وجود میاد.

خیلی ها هم وقتی میگن سئوی کلاه سفید، در عمل چنین می کنند: به جای خرید بک لینک، یا اسپم کردن تالار های گفتگو، چند سایت مزرعه محتوا با موضوع مرتبط با سایت هاشون درست می کنند و داخلش به خودشون لینک میدن و روی این حساب میگن، ما لینک بیلدینگ کلاه سفید انجام میدیم که در این باره در پست پنالتی گوگل مفصل صحبت کردیم!

لینک بیلدینگ (بک لینک ساختن ) اساسا با Gray Hat گره خوردست.حتی به سالم ترین روش! چون شما و خود وب مستر، دستی برای خودتون لینک بیلدینگ می کنید و دیگران شما رو لینک نمی کنند.

اصطلاحات:

لینک بیلدینگ (بک لینک ساختن برای سایت )

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *