cloaking google

کلوکینگ cloacking چیست و تاثیر آن بر سئو

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

 

کلوکینگ (cloacking ) یک از اصطلاحات سئو برای وب مستر ها می باشد. و از یکی عوامل اسپم شناخته شدن سایت و پنالتی شدن آن می باشد. سایت هایی کلوکینگ باشند. در لیست سیاه گوگل قرار می گیرند.

بزارید با یک مثال برای شما مبحث را توضیح دهیم.

مطمئنا شما هم با جست جویی مطلبی در گوگل به بعضی از سایت ها سر زده اید. که جز بنرهای تبلیغاتی چیزی مشاهده نکرده اید.یعنی هیچ محتوایی پیدا نشد. یا اینکه محتوای سایت با مطلب مورد نظر شما اصلا مطابقت نداشت. این سایت ها با قرار دادن کلید واژه های مورد نظر کاربران بر روی سایت خود کاربران را به سایت خود می کشانند. این نوع سایت ها بیشتر فروشگاهی و تبلیغاتی هستند. و هیچ گونه ارزش محتوایی ندارند.

این گونه سایت از نظر گوگل کلوکینگ می باشند. کلوکینگ یعنی مطالب نشان داده شده سایت شما برای کاربران عادی و موتورهای جستجو متفاوت باشد. برای مثال شما با قرار دادن تگ ” دیکشنری یونانی” بر روی سایت خود موتور های جست جوگر را فریب می دهید. در نتیجه سایت شما را در نتایج جست جو نشان می دهند. اما زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود. یه سری مطالب و برچسب های دیگر و بی ربط مشاهده می کند. چنین روشی در حقیقت سئوی سیاه می باشد. گوگل پس از تشخیص شما را در لیست سیاه قرار می دهد. این سایت اگر چه در مدت زمان کوتاهی افزایش بازدیدی خوبی را تجربه می کنند. اما پس از تشخیص گوگل با افت شدید مواجهه می شوند. نتایج حاصل از سئو و افزایش بازدید به روش کلوکینگ کوتاه مدت خواهد بود.

دو تا از روش های کلوکینگ:

گوگلینگ Googling

گوگلینگ یکی از روش های مرسوم در کلوکینگ هست. در این روش سایت متقلب اطلاعات خود را از طریق گوگل جمع آوری میکند به این صورت که یک عبارت خاص را در گوگل جستجو کرده و نتایج آن را در سایت خود نمایش می دهد این موضوع باعث خواهد شد که محتوای صفحه فوق از نظر چگالی مناسب باشد و با ترکیب با سایر بخش های سایت، گوگل را فریب دهد و باعث شود که رتبه سایت در آن عبارت بهبود پیدا کند.

در واقع چنین سایتی محتوای با ارزشی ندارد و محتوای خود را از سایر سایت ها و گوگل جمع آوری میکند. گوگل پاندا شدیدا با این موضوع مقابله میکند اما کماکان سایت هایی هستند که از این روش اقدام به جذب بازدید کننده می کنند.

IP Delivery

سایت هایی که بر اساس مکان جغرافیایی کاربر اطلاعات متفاوتی را نمایش می دهند به نوعی در حال انجام کلوکینگ هستند که در برخی موارد جز موارد اسپم محسوب میشود. به عنوان مثال زبان سایت می تواند بر اساس IP کاربر تغییر پیدا کند. این روش علاوه بر اینکه مشکلاتی را برای موتور جستجو بوجود می آورد نهایتا باعث خواهد شد که سایت فوق نتیجه مناسبی نگیرد. بخصوص اگر URL سایت ثابت باشد که در این صورت فاجعه ای از نظر ورودی موتور جستجو بوجود خواهد آمد.

با وجود اینکه الگوریتم های گوگل رو به روز در حال پیشرفت هستند اما کماکان راه هایی برای فریب گوگل و سایر موتورهای جستجو وجود دارد که cloacking هم یکی از آنهاست.

 

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *