stats wordpress

نمایش کاربران آنلاین سایت

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

برای نمایش آمار سایت راه های مختلفی وجود دارد. اما هیچکدام از آمارگیرها دقیق و 100 درصد عمل نمی کنند. شاید بتوان گفت بهترین آمارگیر سایت histats.com باشد. اما در این مقاله یک افزونه آمارگیر وردپرس برای شما معرفی می کنیم.

افزونه ی WP-UserOnline

با کمک این افزونه می توانیم به زمان های واقعی ورود و خروج کاربران برسیم. در گام اول این افزونه را نصب می کنیم و سپس آن را فعال می نماییم.پس از نصب افزونه با عنوان کاربر حاضر در بخش افزونه ها ظاهر می شود.حال با رفتن به بخش تنظیمات>>کاربر حاضر وارد صفحه ی تنظیمات افزونه خواهیم شد.

UserOnline setting-hamyarwp

تنظیماتی که در این صفحه می بینید به صورت پیش فرض تنظیم شده اند که شامل زمان، آدرس صفحاتی از سایت که کاربران در حال حاضر در آن آنلاین هستند و نمایش تنظیمات است. این تنظیمات پیش فرض برای اکثر سایت ها جوابگو می باشد و شما فقط لازم است که بر روی گزینه ی ذخیره ی تنظیمات کلیک نمایید.پس ما هم همین کار را می کنیم!

حتما بخوانید  افزونه قدرتمند آمار وبسایت + آموزش ویدیویی

حال برای نمایش به بخش برگه ها>> افزودن برگه ی جدید رفته و هر عنوانی که مد نظر شماست را وارد نمایید. اما توجه داشته باشید که نامک افزونه رو ویرایش کرده و به Useronline تغییر دهید.

useronline page-hamyarwp

حال می توانید با جایگذاری کد کوتاه شده ی این افزونه که به صورت [page_useronline] می باشد در بخش ویرایشگر متنی استفاده کنید و سپس دکمه ی انتشار را بزنید. حال می توانید با فراخوانی این برگه در هر قسمتی از سایت خود صفحه ی مربوطه را مشاهده نمایید. به عنوان مثال صفحه ی تعداد کاربران من به این شکل شده است:

users number-hamyarwp

همانطور که ملاحظه می کنید تمامی مشخصات کاربران آنلاین را به نمایش گذاشته همچنین آدرس آی پی،نوع کاربران، ساعت و تاریخ دقیق را نیز معین کرده است!

برای نمایش کاربران حاضر علامه بر این راهی که گفته شد راه های دیگری نیز وجود دارد.
با رفتن به بخش نمایش>>ابزارک ها می توانید به صورت ابزارک قرار دهید:

useronline widget-hamyarwp

همانطور که ملاحظه می نمایید می توانید این ابزارک را در هر جایی که دوست دارید قرار دهید مثلا این افزونه در ساید بار سایت ها معمول تر است.

راه بعدی برای افرادی که علاقه ای به دو روش بالا ندارند استفاده از قطعه کد پایین در هر جایی از قالب سایت است.

1
<?php if (function_exists('users_online')): ?> <p>Users online: <div id="useronline-count"><?php users_online(); ?></div></p> <?php endif; ?>

که البته استفاده از این قطعه کد به شما اجازه می دهد تا برای ظاهر افزونه سی اس اس های دلخواه خودتان را نیز اعمال کنید.

دانلود  افزونه از مخزن وردپرس

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *