Penetration Testing on Site

بررسی امنیت سایت ها و تست نفوذ به آنها

افزونه یوست سئو

افزونه رنک مث

افزونه المنتور

افزونه راکت

افزودنی های المنتور

آموزش های المنتور

در سال جاری سایت زیادی در داخل ایران هک شده اند. خوب دلیل آن واضع است. امنیت ضعیف خود سایت و دیتا سنتر آنها. شاید مدیران این گونه سایت هیچ وقت تست نفوذ بر روی سایت خود انجام نداده اند. تست نفوذ نیاز به تخصص و کار تیمی دارد. برنامه نویسی, شبکه, آشنایی کامل با سیستم های مدیریت محتوا, شناخت نقاط ضعف آنها, شناسایی حفره های امنیتی سایت ها, متخص در زمینه شبکه اینترنت, دیتا سنتر و هک سرور و.. هر کدام از اینها یک متخصص امنیتی نیاز دارد. یکی از شاخص های کلیدی سایت های خوب امنیت آنهاست. سایتی که امنیت کافی نداشته باشد. و سیستم مدیریت محتوای به راحتی قابل هک باشد. در نتیجه هکرها به راحتی وارد وب سایت می شوند.

گوگل سایت هایی را که ضعف امنیتی داشته باشند. بخاطر هشدار به مدیران سایت و همچنین امنیت اطلاعات کاربران این گونه سایت ها را از نتایج جست جو خارج می کند!
بررسی امنیت یک سایت کار هر کسی نیست. نفوذ به سایت از روش های مختلف صورت می گیرد. بعضی مواقع دیتا سنتر و هاست میزبانی سایت شما هک می شود. در نتیجه نفوذ به سایت شما و سایت موجود بر روی آن دیتا سنتر به راحتی قابل نفوذ هست.

دیتا سنترهای ایرانی امنیت آنچنانی ندارد. یکی از دلایلی که پیشنهاد میکنم هاست خارجی بگیرید. بخاطر ضعف امنیتی هاست ایرانی هست.

البته همه هاست های خارجی هم خوب نیستند. باید از شرکت های معتبر هاست تهیه کنید!
سایت بر حسب اهمیت آنها مورد حمله قرار می گیرند. سایت های دولتی بیشتر در معرض هک شدن و حملات سایبری هستند.

پس اگر یک سایت پربازدید دارید. امنیت وب سایت خود را جدی بگیرد. و با شناسایی حفره های امنیتی آنها و کمک گرفتن از تیم های امنیتی یک وب سایت غیر قابل نفوذ داشته باشید.

اگر می خواهید از میزان امنیت و نفوذ پذیری سایت خود اطلاع داشته باشید. می توانید از سرویس های زیر کمک بگیرید. این سایت به صورت رایگان امنیت وب سایت شما را بررسی می کند. و همچنین نسخه پولی آنها اطلاعات کاملی از میزان امنیت و مشکلات امنیتی سایت شما ارائه می دهند.

یکی از سرویس‌هایی که به صورت آنلاین و رایگان، امنیت وب‌سایت را برای شما بررسی می‌کند، Web Inspector است. این سرویس، پس از وارد کردن آدرس وب‌سایت مورد‌ نظر، برای شما آن را اسکن می‌نمایید و نتیجه را برای شما نمایش می‌دهد. این سرویس وب‌سایت را از نظر حملات فیشینگ، نرم‌افزارهای مخرب، در پشتی، تروجان بررسی می‌کند.

سرویس امنیت وب‌سایت، AsafaWeb است. این سرویس، امنیت وب‌سایت مورد نظر را برای شما با سرعت بالایی بررسی می‌کند. این سرویس هم سایت مورد نظر شما را اسکن و نتیجه را برای شما نمایش می‌دهد. سرعت این سرویس، از قابلیت‌های برتر آن است.

یکی دیگر از سرویس‌های آنلاین بررسی امنیت وب‌سایت، UpGuard Web Scan است. این سرویس ریسک را برای شما ارزیابی می‌کند و  فاکتورهایی SSL، حمله Clickjack، کوکی‌ها و … را برای شما رتبه بندی کند.

سرویس Tinfoil Security، از دیگر سرویس‌های برتر بررسی امنیت وب‌سایت است که در ابتدا امنیت وب‌سایت شما را از نظر ۱۰ آسیب‌پذیری مهم بررسی می‌کند و پس از آن به سراغ سایر بررسی سایر آسیب‌پذیری‌ها می‌رود. برای دریافت گزارش کامل نیاز به ثبت‌نام است.

علی اشراقی هستم متخصص سئو و طراحی سایت با بیش از 10 سابقه فعالیت حرفه ای

برای دیدن نمونه کارهای من در صفحه اول گوگل تماس بگیرید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *